Voorstellen

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Lynncl
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 19:02
Contacteer:

Voorstellen

Bericht door Lynncl »

Hallo ik wil me graag voorstellen :)
Mijn naam is lynn, ik ben 34 jaar oud en heb al vanaf mijn jonge jaren last van overmatig zweten. Ik heb het vooral in mijn oksels.
Vele jaren alle middeltjes geprobeerd die er zijn en ook Botox .... En ga nu in januari de Miradry behandeling doen. Ik ben erg blij dat ik hopelijk eindelijk van mijn zweten af ga komen, echter ben ik ook bang dat het weer iets gaat zijn wat uiteindelijk niet helpt.

Ik kom al erg vaak op dit forum kijken voor info. En wil straks ook graag mijn verhaal delen over de Miradry ..
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Thijs »

Hoi Lynn,

Welkom op dit forum. Spannend dat je de miradry gaat doen in januari. Bij 9 van de 10 mensen werkt 1 behandeling al voldoende. Sommigen moeten terug voor een 2e behandeling en bij sommige mensen werkt het gewoon niet voldoende. Dit is met ETS operaties precies zo. Er is maar 1 manier om er achter te komen...... dus goede zet en succes verder. Deel aub je verhaal hier zodat anderen er ook wat aan hebben ! :)

Ik weet van een persoon die de miradry in 2014 heeft laten doen dat zij nog steeds harstikke droog is onder de oksels.

Groetjes Thijs
Lynncl
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 19:02
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Lynncl »

Dank je voor je reactie Thijs! Je hebt ook helemaal gelijk....
Ik heb er ontzettende zin in maar ben bang tegelijk, maar dat zal vast iedereen hier herkennen.

Ik ga zeker mijn verhaal delen :)
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Erje »

Hoi Lynncl,

Ik ben twee keer behandeld met de MiraDry en ik ben er nog steeds erg blij mee. Mijn leven is er enorm door veranderd op een positieve manier. Ik kan me nu niet eens meer voorstellen dat ik, voordat ik de behandeling kreeg, wel drie keer op een dag een schoon t shirt aan moest trekken en alleen maar in witte shirts met een fleecetrui erover kon lopen.
Ik zweet nog wel iets, dus ik gebruik elke dag een anti transpirant en daar zou ik nog graag vanaf willen, dus misschien ga ik ooit toch nog voor een derde behandeling.
Voor de behandeling zelf hoef je helemaal niet bang te zijn hoor. Als de verdoving eruit trekt kan het wel gevoelig zijn, maar daar heb je dan van die icepacks voor. Die zou ik wel bij de hand houden.
Op de websire www.realself.com kun je nog meer ervaringen over de MiraDry vinden ( Engelstalig )
Veel succes alvast in januari en hou ons op de hoogte hé.
Als je nog vragen hebt horen we het wel.

Groetjes
RJ
Lynncl
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 19:02
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Lynncl »

Lief dat je de moeite neemt om te reageren. Ben blij om te lezen dat het jou zo goed geholpen heeft! Ik verheug me er ontzettend op dat dit ook bij mij het geval gaat zijn :o , want de gevallen dat het niet werkt zijn er weinig.
Die site kon ik idd. Daar lees je wel veel verschillende verhalen. Maar daar vraag ik me gelijk bij af, wat voor een klinieken zijn het geweest. Je hebt er zoveel in Amerika.

Ik ga zelf naar het ziekenhuis en wordt behandelt door een dermatoloog. Dat vindt ik wel een fijne gedachte.

Het aftellen is langzaamaan al begonnen, ik ga jullie zeker op de hoogte houden.
Esli
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 19:46
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Esli »

Wat ben ik blij dat ik dit forum heb ontdekt. De verhalen zijn zo herkenbaar. Ik worstel al vanaf de puberteit met HH. Ik ben nu 46 jaar. 20 jaar geleden ben ik geopereerd. Mijn zenuwen zijn doorgesneden. Heb sindsdien geen natte handen meer. Wat een ander leven heb ik gekregen. Er zaten inderdaad risico's aan de operatie maar ik nam ze voor lief. Er moest wat gebeuren. Ik was 24 uur per dag bezig met mijn handen. Door de aandoening heb ik in de puberteit een sociale angstfobie ontwikkeld. Heb daarvoor therapie gehad. Na de operatie is dat beter gegaan. Er werd mij verteld dat ik kon gaan compensatie zweten. Dat is ook gebeurd. Op mijn rug. Maar met de juiste kleding, zweet niet zichtbaar , was het te doen. De laatste 5 jaar zweet ik ook op mijn buik, liezen en billen. Moet altijd rekening houden met kleding. Ik word er zo moe van. De mensen moesten eens weten hoeveel energie HH kost. Alleen mijn man weet hoe erg ik ermee zit. Voor de buiten wereld ben ik die leuke lieve mama, dochter, zus, collega, vriendin.heb er wel eens iets over gezegd maar dan krijg je reacties waar ik niets mee opschiet. Ik heb veel gelezen over medicatie. Heb nu een afspraak gemaakt bij de huisarts. De assistente moest 2 x vragen waarom ik kwam. de naam HH kende ze niet volgens mij. Ben erg benieuwd of mijn huisarts mij kan helpen. zou ze mij medicijnen willen voorschrijven? En dan de apotheek nog. Dit was even mijn verhaal.
Reacties zijn van harte welkom!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Erje »

Hallo Esli,

Welkom hier!
Wat goed dat je met je klachten naar de huisarts gaat. Hopelijk is ze op de hoogte van de problematiek en wordt je serieus genomen. Als ze niet bereid is om je medicijnen voor te schrijven kun je een doorverwijzing vragen voor een dermatoloog.
Succes alvast en houd ons op de hoogte hé! :-)
Esli
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 19:46
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Esli »

Zal ik zeker doen👍
Esli
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 19:46
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Esli »

Ben bij de huisarts geweest. Ze was huiverig voor de bijwerkingen van de medicijnen en heeft voorgesteld naar de dermatoloog te gaan. Ook omdat ze er geen ervaring mee heeft. Ik heb me door laten verwijzen naar dr. Venema in Assen. Begin september mag ik naar hem toe. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Ik laat het weten.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Thijs »

Goede zet. Hou ons op de hoogte en doe dr Venema de groeten van mij.
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Hissederim »

Hi,Lynncl

Ik heb je verhaal gelezen,ik weet dat oksel zweten is heel erg,na mijn ets operatie heb ik dat ook bij gekregen,voor gezicht zweet krijg de ik,okselzweet,rug zweet en borst zweet gratis de bij :)).3 halen 1 betalen bijwijze van spreken,mira dry heb ik geprobeerd werd ietsjes minder maar nog steeds nat,ik heb niet voor de tweede operatie gegaan naja ik heb zenuwen laten klemmen maar omdat jij nooit ets operatie gehad mischien werk het bij jou beter,ik wil je vriendelijk een advies geven doe niet ETS(zenuw laten snijden of zenuw klemmen)niemand geeft jou garantie na ets operatie dat je van oksel zweet afkomt dus je moet gokken en als mis gaat dan heb je compensatie zweet, dat is veel erger,je komt diep in stress,zomer vakanties kun je niet meer genieten want je zweet door je hele lichaam,het is alsof er een kraan open dat constant stroomt zo moet je zien..je kunt eigenlijk uitproberen hoe het voelt ten op zichte van oksel zweet,laat je voorkant en achter kant van je kleding nat en zit een 30 minuten en vergelijk dat met je oksel zweet dan ga je merken dat okselzweet is minder stresig is dan rug en borst zweet..

Veel success..
Esli
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 19:46
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Esli »

Ik ben vandaag bij dr. Venema geweest. Ik was best zenuwachtig. Dit was achteraf niet nodig. Heb mijn verhaal gedaan. Wat een fijne arts. Begripvol en kundig. Hij heeft medicijnen voorgeschreven. De apotheek moet de glycopyrronium zelf maken. De medicijnen worden ws. niet vergoed, maar dat is dan maar zo. Hoop dat ik over een aantal dagen kan gaan starten. Ik begin eerst met 1 x dgs 1 tablet gedurende een week. Ik kan afhankelijk van situatie naar max 6 tabletten per dag. Dit is bij ieder persoon anders. Ben zo benieuwd. Over 6 weken heb ik een belafspraak.
P.s. ik heb hem de groeten gedaan Thijs 😁 hij heeft kort even verteld hoe hij jou heeft leren kennen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Thijs »

Esli schreef: wo 05 sep 2018, 16:45 Ik ben vandaag bij dr. Venema geweest. Ik was best zenuwachtig. Dit was achteraf niet nodig. Heb mijn verhaal gedaan. Wat een fijne arts. Begripvol en kundig. Hij heeft medicijnen voorgeschreven. De apotheek moet de glycopyrronium zelf maken. De medicijnen worden ws. niet vergoed, maar dat is dan maar zo. Hoop dat ik over een aantal dagen kan gaan starten. Ik begin eerst met 1 x dgs 1 tablet gedurende een week. Ik kan afhankelijk van situatie naar max 6 tabletten per dag. Dit is bij ieder persoon anders. Ben zo benieuwd. Over 6 weken heb ik een belafspraak.
P.s. ik heb hem de groeten gedaan Thijs 😁 hij heeft kort even verteld hoe hij jou heeft leren kennen.
Ahhh wat leuk zeg.... ja ik heb Dr. Venema zo'n 8 jaar geleden leren kennen toen hij de zweetklieren onder mijn oksels heeft weggeschraapt. Hele fijne betrokken arts met veel kennis over hyperhidrosis. Dr. Venema is inmiddels medisch adviseur van de Nederlandse Hyperhidrosis Patiëntenvereniging en daar ben ik erg trots en blij mee. Gelukkig voor jou krijg je nu glycopyrronium, ik hoop echt dat het effectief is en dat je weinig bijwerkingen zult hebben. Glyco is een goed medicijn, ik wist alleen niet dat het niet vergoed wordt !?!? Waarom is dat zo ?

Hou ons op de hoogte aub hoe het met je gaat.

gr Thijs
Esli
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 19:46
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Esli »

Hey Thijs, dat van die vergoeding vertelde dr. Venema. Bij jou dus wel vergoed. Misschien heb ik dan ook geluk 😉
Even afwachten tot ik de medicijnen kan ophalen.
Ik ga de bijsluiter eerst maar niet lezen. Hoop dat het meevalt. Heb jij wel bijwerkingen?
Ik zal jullie op de hoogte houden👍
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Thijs »

Ehh nee ik gebruik geen glyco. Nooit gedaan ook vandaar dat ik niet weet of het wel of niet vergoed wordt. Ik dacht van wel. Ik heb wel oxybutinine in het verleden gebruikt en daar kreeg ik een droge mond van. Niet hinderlijk ofzo maar ik ben er uiteindelijk mee gestopt omdat het zweten op andere plekken dan mijn oksels leek afgenomen te zijn. Mocht ik ooit nog medicijnen nodig hebben dan ga ik zeker voor glyco.
Plaats reactie