Zwten van het gehele onderlichaam

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Moniek
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 06 jan 2007, 15:54
Contacteer:

Zwten van het gehele onderlichaam

Bericht door Moniek »

Hallo mensen,
Sinds enkele maanden heb ik vooral 's nachts erge last van zweten van mijn gehele ondelichaam en met name de benen. Soms moet ik twee keer per nacht mijn bed verschonen. Ook overdag zweet ik snel, dan voel ik het over mijn rug lopen. Helaas heb ik al sinds mijn jeugd fybromialgie en slik ik daarvoor medicijnen, maar volgend de huisarts heeft het daar niets mee te maken. Ik wordt erg depressief van het hele gedoe, te meer omdat ik opzie tegen de enorme berg was elke dag die ik door de reuma vaak niet zelf kan strijken en die dan blijft liggen. Zo hoopt het werk zich op en ik kan het zelf niet doen. Eigenlijk draai ik zo in een cirkeltje rond. Zweten-was-zweten-was en al het andere blijft liggen. Herkent iemand dit en wil je er dan alsjeblieft op reageren?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Moniek,

Ik heb ook altijd snachts last van erg zweten,
Ik heb dan drijfnatte benen en billen!
Ik lig op een handdoek en zonder deken!
Het is erg vervelend!
Maar ik doe er verder eigenlijk weinig aan.
Heb je je huisarts al gevraagd of je wat mag proberen wat medicijnen betreft?
Ik doel op oxybutininetabletten?!
Succes , Kim
Moniek
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 06 jan 2007, 15:54
Contacteer:

zweten

Bericht door Moniek »

Hoi Kim,
Dank je voor de reactie,ik heb al héél veel medicijnen, dus ik wil er eigenlijk niet nog meer. Volgens de huisarts is er weinig aan te doen.
Misschien moet ik eens naar de dermatoloog.
Ze kunnen veel tegenwoordig.
Slapen doe ik nog amper, maar ik moet wel iets over me heen, anders koel ik door het zweten weer teveel af en dat is niet goed voor mijn spieren (spierreuma).
Het is een complex probleem, hopenlijk vind ik er snel een oplossing voor, want dit is niet meer te doen.
Hoe ga jij er mee om?
Moniek
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik ben er zelf eigenlijk heel makkelijk mee.
Ik praat er veel over en laat het probleem niet mijn leven vergallen, niet meer in ieder geval.
Op een handdoek gaan liggen en gewoon mezelf zijn!
Is niet makkelijk geweest om zover t ekomen, maar ik wil me niet gek laten maken door het zweten.
Ik maak er ook wel grapjes over met anderen, ik rij paard nou je wil niet weten hoe ik er na 5 minuten al uitzie terwijl een ander 3 paarden achter elkaar kan rijden zonder enig drupje zweet, ze vargen mij dan ook altijd of ik onder de douche ben geweest!!!
Ik kan er nu om lachen maar eerder vond ik dat heel erg en kon ik er wel om janken!!!Wat ik ook vaak heb gedaan!!!
Sinds ik met mn koppie op tv ben geweest is het voor mij toch makkelijker geworden om van me af te praten!!!

En dat werkt heel goed voor mij!!!

Succes,

Kim
zwetertje
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 12:51
Locatie: Dieren
Contacteer:

Re: Zwten van het gehele onderlichaam

Bericht door zwetertje »

Moniek schreef:Hallo mensen,
Helaas heb ik al sinds mijn jeugd fybromialgie en slik ik daarvoor medicijnen, maar volgend de huisarts heeft het daar niets mee te maken. Ik wordt erg depressief van het hele gedoe, te meer omdat ik opzie tegen de enorme berg was elke dag die ik door de reuma vaak niet zelf kan strijken en die dan blijft liggen. Zo hoopt het werk zich op en ik kan het zelf niet doen. Eigenlijk draai ik zo in een cirkeltje rond. Zweten-was-zweten-was en al het andere blijft liggen. Herkent iemand dit en wil je er dan alsjeblieft op reageren?
Hoi Monique,

Ik herken je probleem waarschijnlijk als geen ander want ook ik heb fibromyalgie sinds mijn jeugd. Ik word doodmoe van dat wassen maar heb tegenwoordig alleen nog maar T-shirtjes die ik opvouw en niet meer strijk. Ik heb afgeleerd dat allemaal te willen strijken want ik krijg dat gewoon niet meer voor elkaar. :cry:
Moniek
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 06 jan 2007, 15:54
Contacteer:

Bericht door Moniek »

Ja vervelend hoor, maar denk je dat het zweten met de fybromialgie te maken heeft?
Sinds een paar weken slik ik een homeopathisch middel, Promensil.
Het is eigenlijk tegen opvliegers in de overgang, maar het helpt en het kan geen kwaad.
Nu merk ik er nog niet zo heel veel van, maar ik merk dat de werking steeds sterker wordt en het heeft geen bijverschijnselen.
Je moet toch wat hé?
Ik heb buiten t-shirtjes (die ik voornamelijk thuis draag) natuurlijk ook wat nette kleren die ik ook graag aandoe. Dan hou ik er bij de koop wel altijk rekening mee dat ze makkelijk te wassen zijn, maar desondanks moet ik me toch zeker drie keer per dag omkleden hoor en naar feestjes neem ik altijd een reservesetje mee.
Je hebt veel was, maar ik besteedt tegenwoordig een gedeelte uit aan de strijkerij. Ik werk drie dagen en dat kost me ongeveer 15 euro per week, dus het valt nog wel mee met de kosten.
Ideetje voor jou?
Groetjes,
Moniek
zwetertje
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 20 feb 2007, 12:51
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht door zwetertje »

Moniek schreef:Ja vervelend hoor, maar denk je dat het zweten met de fybromialgie te maken heeft?

Ik heb buiten t-shirtjes (die ik voornamelijk thuis draag) natuurlijk ook wat nette kleren die ik ook graag aandoe. Dan hou ik er bij de koop wel altijk rekening mee dat ze makkelijk te wassen zijn.

Je hebt veel was, maar ik besteedt tegenwoordig een gedeelte uit aan de strijkerij. Ik werk drie dagen en dat kost me ongeveer 15 euro per week, dus het valt nog wel mee met de kosten.
Ideetje voor jou?
Groetjes,
Moniek
Hey Moniek (zag dat ik het hierboven fout geschreven had. Sorry daarvoor),

Ik heb geen idee of het met de spierreuma te maken heeft. Dan zou iedereen op dit forum misschien ook spierreuma hebben? Nee, voor mijn gevoel staat het los van elkaar. Hoewel, ik heb ook last van hirsutisme en heb wel eens gedacht dat ik teveel mannelijke hormonen heb. En fibromyalgie schijnt ook weer met hormonen te maken te hebben. Het zou dus eigenlijk best wel goed kunnen...... :?:

Helaas is iemand voor het strijkwerk inhuren geen optie. Dat is een beetje te prijzig. :oops:
Gesloten