nooit van hyperhidrosis gehoord maar. . . .

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
hermine
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 16 mar 2007, 23:14
Contacteer:

nooit van hyperhidrosis gehoord maar. . . .

Bericht door hermine »

Vanavond kom ik heel toevallig het woord hyperhidrosis tegen. En dat is wat ik al mijn hele leven heb. Ik dacht dat ik de enige was. Ja, dat staat hier vaker. Al als kind had ik plasjes onder mijn handen liggen als ik een spannend boek las, op school altijd de geo-driehoek onder mijn hand als ik schreef want anders vlekte alles uit, mijn rijexamen met een zakdoek op mijn schoot, mijn trouwen met een verfrommeld zakdoekje in mijn hand, nooit lichte besmettelijke kleren aan, geen schoenen van licht leer of ongevoerd, vooral spijkerbroeken want 'daar veeg je je handen zo prettig aan af zonder dat je het ziet', probleem als je opstaat van een plastic stoel (hoe ziet het zitvlak eruit?). Nu ben ik vierenveertig jaar en heb ermee leren leven. Acupunctuur mocht niet baten, huisarts kon er niets mee, agressieve middelen zijn onmogelijk i.v.m. een gevoelige huid. En die hielpen trouwens ook niet. (Onduidelijke) spanning is beslist de hoofdoorzaak want vakanties kunnen zonder aanval verlopen, hoe warm het ook is. Voordat 'het zweet me uitbreekt' voel ik een tinteling alsof mijn porien open gaan staan en dan is er niets meer aan te veranderen. Maar, sinds een aantal maanden heb ik het gevoel dat het vermindert. Ik doorsta vaker min of meer spannende situaties zonder dat het zweet in mijn handen staat (en in mijn schoenen). Ik hoop dat zich dit door zal zetten en wil wat dat betreft graag ouder worden!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht