Hai allemaal!

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Sanne
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 15 jun 2005, 17:45
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Hai allemaal!

Bericht door Sanne »

Ik ben op dit forum gekomen via het Fok!forum waar Thijs reclame heeft gemaakt ;) en wilde me graag even voorstellen.

Ik ben Sanne, 19 jaar en heb ook last van hyperhidrosis. Ik vind het afschuwelijk. Voel me constant vies, kan elk jaar een berg kleren weggooien omdat de geur er gewoon niet meer uit gaat en loop áltijd met natte plekken onder mijn oksels. Het enige waar je het niet in ziet zijn synthetische truitjes van dun materiaal en dikke truien. Ben dan ook altijd blij dat het weer winter wordt. Al zweet ik dan zelfs nog meer.. En zelfs door dikke truien komen de kringen soms..

Laatst kocht ik een superleuk (duur) truitje van doorzichtige stof. Ik dacht: nou dat kan ik wel aan. En al was het dan duur, ik vond hem zo leuk.. Eenmaal thuis had ik hem aan en bleek dat je dus toch de kringen zag, en nog duidelijk ook! Balen.. Kaartjes er al af.. Heb toen echt een potje gejankt.. Het is gewoon niet eerlijk! Ik wil ook leuke kleren kopen! Ik wil ook spijkerjasjes en knalroze colbertjes aan kunnen! Ik wil me eens DROOG voelen en niet constant denken van ohjee heb ik kringen?

Om me heen zie ik overal mensen met knalroze katoenen truitjes, witte spaghettitopjes.. Dat wil ik ook!

Ik heb overigens álles al geprobeerd. Alle deo's.. Odorex extra Dry, Syneo 5, Safety Five.. Wel zeep, geen zeep. Koud water, warm water..
GEK word ik er van.

Nou het is een heel verhaal geworden, maar het lucht wel op. Fijn om eens te kunnen zeggen hoe ik me echt voel, want mensen om me heen weten er eigenlijk niks vanaf, weet het goed te verdoezelen. Al zullen ze soms best een vleugje zweet in mijn buurt ruiken :(

Maar goed dit ben ik dus :lol:
Hallo allemaal :D
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Sanne,

:welkom

Ik ben blij dat mijn reclame campagnes effect beginnen te krijgen en je in ieder geval de weg hierheen hebt gevonden. Voel je welkom en hier ben je zeker niet alleen in je zweet probleem. Ik zou zeggen lees het forum goed door want er is al behoorlijk wat geschreven over manieren/methodes om van zweten onder je oksels af te kunnen komen. Wellicht dat er ook voor jou een oplossing bij zit die je nog niet hebt geprobeerd. Denk aan botox en/of medicijnen.

Succes enne wees vooral niet terughoudend om berichten te tikken hier!
(Dit geld natuurlijk voor iedereen hier he ;) )

Groetjes Thijs
Diedeldie
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 16 jun 2005, 13:48
Contacteer:

Bericht door Diedeldie »

Ik zalme ook even voorstellen. Ik ben Diedeldie, 31 jaar en hier terecht gekomen door een topic op vrouwenpower. Thijs, bedankt! :D

Ik ken idd ook het bergen kleren weggooien elk jaar omdat het gewoon niet meer schoon te krijgen is, het je armen strak langs je lijf houden in de hoop dat de natte plekken niet opvallen en ga zo maar door! Meestal draag ik dus ook hemdjes met spaghettibandjes en goedkope shirtjes. Wil er tenslotte toch ook graag leuk uitzien.

Ik zag al dat meerdere mensen deoleen gebruiken. Daar ben ik sinds kort ook weer mee begonnen, het helpt wel iets, maar over is het nog laaaang niet! :cry: Maar ik zoek gewoon stug verder en ga alles uit proberen wat ik hier lees. Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die elke keer met schaamtegevoelens haar t-shirts verdoezeld!
GOOFYsr1888
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 16:12
Contacteer:

Bericht door GOOFYsr1888 »

Zal me ook is even voorstellen.

Hoi ik ben Chantal en 28 jaar. Ik heb zeker al 20 jaar last van zwetende handen en voeten en later is hierbij de oksel bijgekomen. Met als gevolg exzeem op handen en voeten. Toen ik wat jonger was, was het nog niet zo erg. Lijkt wel hoe ouder ik wordt hoe erger het wordt. Voor mijn handen en voeten heb ik de drionic, maar als ik dus last heb van mijn exzeem kan ik deze niet gebruiken. M.a.w. dat ding staat nu 5 jaar in de kast voor jan met de korte achternaam. Voor het exzeem krijg ik altijd een zalf met cortizone erin. Bij de dermatoloog gelopen 5 jaar geleden en diverse zalfjes en smeerseltjes gekregen, niks hielp. Ik ben op dit forum gekomen door te gaan zoeken naar mensen met hetzelfde probleem. En op een site kwam ik Thijs tegen (weet niet meer welke site).

Ik moet over een tijdje weer gaan solliciteren en daar kijk ik als een berg tegen op. Vooral omdat je mensen een hand moet geven en ook heel goed moet bedenken wat je aantrekt naar zo'n gesprek.
Ga binnenkort maar weer is naar mijn huisarts en bespreken wat de mogelijkheden zijn voor mij.
Vincent
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 22:41
Contacteer:

Bericht door Vincent »

Hallo allemaal,
Via www.allergieplein.nl kwam ik op dit forum terecht.
Ik ben Vincent en 29 jaar oud. Sinds ruim 2 jaar heb ik last van veel zweten onder de oksels. Last van zwetende handen en voeten heb ik al sinds het begin van mijn pubertijd. De zwetende handen zijn de laatste jaren erger geworden.

Net als meer mensen hier, zit ik regelmatig in besprekingen voor mijn werk. Bij een hand geven dus snel even je handen in de zakken of aan de buitenkant van de broek afvegen... Dat kopje koffie pakken met de gedachte dat iedereen nu die enorme zweetplek in je oksel ziet (waardoor het alleen maar erger wordt) :( Stress, nerveusiteit of schaamte verergeren het probleem... Net als de vochtigheidsgraad in de lucht, maar ook de temperatuur. Naast het zweetpobleem heb ik ook een soort huidallergie (rode vlekken met jeuk) die optreedt bij inspanning en stress. Helaas versterken deze problemen elkaar ook nog eens.

Voor de oksels heb ik inmiddels Oderex extra Dry al geprobeerd, maar mocht niet baten. Nu ben ik bezig met de Drionic-behandeling (www.drionic.com) en heeft nu na een week al een verminderend effect :)

Ik ben toch wel weer wat optimistischer geworden door deze site. Erg veel herkenbare dingen gelezen in dit forum. Het lucht op om te zien dat er meer mensen zijn die met deze problemen kampen.

Nu ga ik nog even verder lezwen in het forum.

Groet Vincent
Gesloten