ik ben sweating-sarah

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Sarah-Parker
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 02 aug 2007, 21:16
Contacteer:

ik ben sweating-sarah

Bericht door Sarah-Parker »

Hallo,
Ik ben sarah, en ik heb net als denk ik de meeste van jullie last van overmatig zweten. ik ben 15 jaar oud, en ik wil weten of er iets tegen te doen is. Het is vervelend in school, je kunt jezelf niet zo geven als je wilt, en de kans op vriendjes, of af een toe een scharrel is ook kleiner. ik heb er zelf ook wat sociale problemen dus, en die worden langzamerhand groter. Is Hyperhidrosis een woord voor overmatig zweten, of is het meer dat het zo erg is dat je er iets aan moet doen? Ik zou er graag wat aan willen doen, maar ik zou niet weten wat. Onze huisarts is een vriend van onze familie, dus daar wil ik ook liever niet heen.
Help :!:
Ik hoop op een berichtje,
liefs
Sarah Parker
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Of je er wat aan moet is doen is aan jezelf. Als je er dusdanig last van hebt zijn er diverse dingen die je misschien kunnen helpen afhankelijk van waar en hoeveel je zweet. Zo heb je de botox injecties, oxybutinine tabletten, Odorex extra Dry etc. Op dit forum staat eigenlijk wel van alles wat je zou kunnen proberen. En dat je huisarts een vriend van de familie is mag eigenlijk geen belemmering zijn, hij/zijn (?) heeft tenslotte een geheimhoudplicht.

Ik zou zeggen, kijk even wat rond en probeer voor jezelf een aantal dingen uit. Mocht je een verwijzing van de huisarts nodig hebben, gewoon er heen gaan! Hij/zij zal alles vertrouwelijk behandelen en je ook wel helpen.

Heb ik het goed dat ik uit je verhaal ook haal dat je ouders er niets van weten dat je het een probleem vindt dat je overmatig zweet? Probeer het eens met ze te bespreken, dat helpt altijd.
bobfm
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 16:36
Contacteer:

Bericht door bobfm »

ik heb het ook de stappen die al ondernomen zijn is naar de dokter gaan dit lijkt mij de makkelijkste stap deze kan dan samen met joueen plan bedenken hoe je het zou kunnen gaan aanpakken je hoeft echt niet bang te zijn dat je geen vriendje zou kunnen krijgen dat was namelijk ook mijn eerste gedachte toen ik merkte dat ik erg ging zweten maar desondanks heb ik nu toch al 5 jaar een vriendin(deze zweet zelf ook wel aardig veel ) maar het is voor mij de liefste van de hee wereld dus ook voor jou is er vast ook iemand die niets om het zweten geeft. Succes bij je zoektocht naar het middel wat bij jou goed helpt

met vriendelijke groet

arjan
Gesloten