effe voorstellen

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
BigSis
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 13:20
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

effe voorstellen

Bericht door BigSis »

Beste medezweters,
Ik noem mij op de site BigSis, ik ben een jonge vrouw van 33 jaar en mijn halve leven heb ik al last van een 'zweethoofd',dit beperkt mij heel erg in het dagelijkse leven, ik vermijd een hoop dingen. Doordat ik ook een psychiatrische achtergrond heb is mijn leven heel beperkt. Ik zit al zo'n 11 jaar in de wao en vrijwilligers werk kan ik, mede, door het zweten ook niet aan.Ik hoop hier zelf tips te krijgen maar ik wil ook graag anderen bijstaan.
Ik ben blij te lezen over oxybutiline en maak maandag een afspraak bij de dokter.
Ik vraag me af in hoeverre dit medicijn gecombineerd kan worden met andere medicijnen,ga hier nog even naar opzoek.Tot zover mijn voorstelmailtje!
PS. reacties vind ik leuk!
Groetjes van BigSis
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Bigsis,

Leuk dat je je even hebt voorgesteld en welkom op dit forum. Ik hoop dat je er wat aan hebt !!!

groetjes Thijs
age
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 okt 2007, 14:45
Contacteer:

Bericht door age »

Blij dat ik een forum heb gevonden.

Hallo ik ben Age mannelijk en 50 jaar en zweet sinds 10 jaar extreem veel, en dan alleen via mijn hoofdhuid. Dat beperkt ook mij in mijn functioneren. Maar gelukkig kan ik nog steeds werken zij het soms onder barre omstandigheden. Ook ik heb een psychiatrische achtergrond (PTSS) Volgens mijn behandelend arts is het zweten een somatisch bijverschijnsel van PTTS en onbehandelbaar, dan alleen symptoom bestrijding doormiddel van botox of een zweetbandje op het hoofd.

Ik wil dus geen botox behandeling omdat mijn inziens zweten een natuurlijke lichamelijke afweer is, en ik vrees na zo een behandeling van de regen in de drup te geraken.
Weinig zweten schijnt ook nog al ongezond te zijn. Men zegt nog al eens wees blij dat je zweet. (gelukkig stink ik niet als ik zweet)
Ik ben uit ellende naar een klassiek homeopaat gegaan en heb druppen gekregen welke tijdelijk hielpen, nu krijg ik sinds kort hypnotherapie en hoop dat dit de oorzaak van het zweten zal aanpakken.

Ik heb alvast een vraag over oxybutiline, is dat een tijdelijke medicijn die geneest of moet je dat medicijn blijvend slikken? en of het symptomen bestrijdend middel betreft?
Als het middel alleen symptomen bestrijd zou het misschien prettig kunnen zijn te gebruiken bij belangrijke sociale dagen zoals huwelijk, begrafenissen examens enz.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met dit medicijn.
Gesloten