Hallo allemaal

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
anoniempje

Hallo allemaal

Bericht door anoniempje »

Ik heb er even over moeten nadenken om me te registreren en mee te ``praten`` hierover, aangezien ik het vreselijk vind dat ik hiervan last heb en zelfs nooit met bekenden hierover praat. (soort schaamte)


Ik heb ook al jaren last van overmatig zweten, vooral oksels, voeten en liezen. Nu met dit warme weer moeten mijn handen er ook al aan geloven.
Vanalles geprobeerd, maar het lijkt net of de werking van al die middeltjes afnemen. Nu heb ik odaban binnen en ga dat dus proberen.
Ik kan er echt ontzettend kwaad om worden als ik weer eens klam ben van al dat gezweet en ook nog eens die vlekken in je kleding die er bijna niet uit willen.
Op zich is het geurloos, alleen mijn voeten en liezen ruik ik zelf wel eens. (klinkt niet erg fris!) (gelukkig nooit door anderen opgemerkt)
Het wordt ook echt niet serieus genomen door mijn dokter, hoewel ik wel al.chl. heb gekregen. Volgens mijn dokter zweet de een nou eenmaal meer als de ander, maar door onderzoek op internet weet ik dat het onzin is wat hij zegt.

Dus ik hoop dat we door al onze ervaringen en tips een oplossing zullen vinden.
Miriam
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 jun 2005, 17:54
Contacteer:

Bericht door Miriam »

hoi
ik ken dat... ik praat er ook met niemand, behalve met m'n ouders, over.
Zij kunnen heel begripvol zijn als ik een keer geen strak truitje aan wil,
maar soms hebben ze ook van die dagen dat ze zeggen: Wat maakt dat
nou uit?? iedereen zal daar toch wel last van hebben?
Nou, dus niet :roll:
nouja, dankzij dit forum weet ik dus ook dat er meer mensen met dit
probleem zijn..
Marleentje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 26 jun 2005, 09:25
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Marleentje »

Hoi

Bij mij is het een beetje zelfde probleem, kwam gisteren onverwachts op site van carpe terecht waar ik onderwerp overmatig zweten zag staan.
Ben dan op internet beginnen zoeken over hyperhidrosis, waardoor ik uiteindelijk op dit forum tercht kwam en zelfs dan had ik moeite om me onmiddellijk te registreren.
Denk dat ik ook niet in die mate last van zweten heb dan bij sommige andere hier.
Heel raar, maar heb altijd gedacht dat ik de enige was die met zo'n klamme handen rondliep.
Met dit weer is het natuurlijk nog eens zo erg en met mijn werk (continu klanten bezoeken) is dat gewoon verschrikkelijk, om je dood te schamen dus als je die dan een hand moet geven.
Vocht loopt er precies uit nu en vooral langs mijn vingertoppen, mijn voeten zijn ook helemaal nat en als je dan open schoenen aan hebt is dat niet alles.
Strakke gekleurde truitjes is dus ook een ramp, maar dacht eigenlijk dat dit nog normaal was omdat ik er voornamelijk last van heb als het warm is en mijn zweet "gelukkig" zo goed als geen geur heeft.
Ben wel blij dat ik deze site gevonden heb, is er mischien toch iets aan "mijn plakpollekes" te doen....want dat is nog het ergste en krijg ik ook dikwijls reacties op.
Niet negatief, meer van mensen die me echt goed kennen...
Besef nu wel dat eigenlijk weinig of geen mensen dit probleem kennen en vind het dan ook schandalig dat ziekenfonds of verzekeringen hier geen tussenkomsten in voorzien (zoals ik hier verschillende keren heb gelezen).
Gesloten