aangenaam reilly is mijn naam...

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
reilly
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 28 aug 2009, 06:21
Contacteer:

aangenaam reilly is mijn naam...

Bericht door reilly »

Bij deze wil ik me aan jullie voorstellen, aangezien ik al enige tijd op jullie forum bivakkeer. Mijn naam is reilly en ik heb net als jullie de diagnose hyperhidrosis. Een vervelende ziekte. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, maar niet veel wilde werken of de bijwerkingen van medicatie waren zo heftig dat ik de kwaal beter vond dan het medicijn, ik doel dan bijvoorbeeld op het medicijn oxybutinine.
Ik heb een sympatectomie gehad, nadat ik van alles had geprobeerd op gebied wat de huisarts kon voorschrijven, maar niets werkte echt. Van middelen die je op je handen moest smeren, tot hartpillen en betablokkers. Toen was er voor mijn gevoel nog maar een oplossing de zogenaamde thoracale sympatectomie, deze heb ik uitgevoerd in het Rijnstate ziekenhuis, en ik kan je wel zeggen dat ik enorme spijt heb van deze operatie. Het eerste half jaar was een verademing, ik zweette niet meer uit mijn handen en ook niet meer onder mijn oksels. Maar daar kwam verandering in. Na dat half jaar begon compesatoir te zweten. Zo hevig dat ik wel 3 t-shirts per dag moet wisselen. Nou dat is geen doen, en daar wordt je ook nog eens erg onzeker van.
Ik werd er zo moedeloos van dat ik depressief werd van het hele gebeuren. Ik kreeg citalopram voorgeschreven, maar ze vergaten even erbij te vermelden dat je van dat medicijn ook nog eens erg gaat zweten. Ik weet niet hoe ik de tijd ben doorgekomen. Maar na een 3 kwart jaar, begon ik te mailen met mijn toenmalige dokter die mij opereerde in rijnstate of er nog wel wat aan te doen viel. Hij zei:”we kunnen je buik en rug wel plat leggen, maar dan weet ik niet wat voor schoenen je aan moet trekken”. Dus dat was ook niet echt een oplossing, hij weigerde mij te helpen wat een operatie betreft, en ik moet nu zeggen terugkijkend dat ik blij ben dat ik niet geholpen ben door hem, ik denk dat en operatie de boel nog erger zou maken. Misschien niet meer op mijn buik en rug, maar wel misschien uit mijn benen en voeten.
Toen ik op een dag weer eens aan het zoeken was naar medicijnen op het internet, zag ik op jullie forum iets over homeopathie staan, ik heb er nog nooit bij stil gestaan, maar dat had ik nog niet geprobeerd. Ik ben inmiddels in behandeling bij een klassiek homeopaat en ik moet zeggen dat er verbeteringen zijn gekomen. Ik zweet nog wel, maar in verminderde mate, en ik verwacht dat ik tussen nu en het einde van het jaar een middel krijg die mij helemaal gaat helpen met zweten.
Tot zo ver mijn verhaal. Ik houd jullie op de hoogte wat mijn vorderingen zijn bij de homeopaat.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht