even voorstellen!

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Marjet
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 18:31
Contacteer:

even voorstellen!

Bericht door Marjet »

Hallo allemaal,

na een aantal berichten te hebben gelezen was ik eigenlijk heel erg opgelucht: er zijn meer mensen met hetzelfde probleem als ik!

Maar ik zal me eerst even voorstellen:

Mijn naam is Marjet en ik ben (bijna) 25 jaar.
Ik woon samen met mijn partner in Lochem en ben werkzaam als receptioniste in een hotel.

Mijn grootste frustratie zijn mijn zweethanden.
Hier heb ik (zover als ik terug kan gaan in de tijd) sinds mijn pubertijd last van. Vooral op plekken waar het warm is (kroeg, verjaardagen of andere feestjes waar veel mensen bij elkaar zijn en het warm is) en 's zomers heb ik er het meeste last van. Wanneer ik in de zon zit duurt het maar even voordat mijn handen glimmen van het vocht. Ook op mijn werk ondervind ik hinder van mijn probleem. Op het toetsenbord laat ik zweetdruppels achter, wanneer ik de telefoon neerleg blijft er vocht achter, papier dat ik te lang in mijn handen hou gaat kreuken omdat het weer opdroogt, als ik op tafel leun laat ik natte plekken achter en het ergste van alles: handen geven....!! Dat vind ik vreselijk en probeer het soms ook te vermijden. Niks is (voor mij althans) erger dat wanneer je iemand een hand geeft (en deze al gauw hebt afgeveegd aan bv de broek) en deze persoon zelf ook de handen afveegt omdat je een klam handje geeft. En wanneer daar dan ook niet vies bij wordt gekeken breekt het zweet me nog meer uit waardoor ik helemaaaaal natte handen heb!

Mensen uit mijn directe omgeving zijn het inmiddels van mij gewend en storen zich er niet aan. Maar ik kan je wel vertellen dat ik jaloers ben op de mensen die dit probleem niet kennen en altijd droge handen hebben.
Op mijn werk heb ik bijna altijd een klein handdoekje in de buurt liggen om mijn handen snel iets droger te krijgen, ik was ze vaak (met koud water, dan voelen ze tenminste even weer droog aan) en verder al talloze dingen geprobeerd: geen resultaat.

Ik hoop dan ook hier meer informatie te kunnen krijgen over eventuele andere mogelijkheden.


Groetjes
Marjet
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: even voorstellen!

Bericht door Thijs »

Hoi Marjet,

Welkom op dit forum. Het is mogelijk om je met botox te laten injecteren in je handen. Niet overal doen ze dit en je moet ook nog eens zorgen dat het vergoed wordt maar het schijnt wel te helpen. Nadeel is dat het maar tijdelijk is en dat het zeer pijnlijk is. Ik adviseer mensen die last hebben van zweethanden cq voeten of overige delen van het lichaam behalve oksels om toch oxybutinine tabletten te proberen. Lees bij tabletten veel meer hier over.

Succes!

Groetjes Thijs
Marjet
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 18:31
Contacteer:

Re: even voorstellen!

Bericht door Marjet »

Bedankt voor je reactie en tip, Thijs!

Ik ga gelijk eens kijken!

Groetjes
Marjet
dr Frodo
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 05 jul 2010, 17:30
Contacteer:

Re: even voorstellen!

Bericht door dr Frodo »

Beste Marjet,

Met Botuline toxine injecties in je handen kan je de zweetklachten goed verminderen.
De injecties zijn inderdaad erg gevoelig, maar met een goede anesthesie valt het uiteindelijk wel mee.

Indien je het vergoed wilt krijgen via de zorgverzekering moet de diagnose 'Hyperhidrosis' eerst door een dermatoloog gesteld worden. Deze geven dat erg moeizaam af!
Hiervoor kan je terecht bij verschillende klinieken.

Met vriendelijke groet,

Drs Frodo Gaymans

http://www.warimpel.nl
Gesloten