Hey, Ik ben nieuw !

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
zweed
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 aug 2005, 03:01
Contacteer:

Hey, Ik ben nieuw !

Bericht door zweed »

Hey Ik heb al een tijdje zweet problemen het begon in de 4e klas. ik loop er al een tijdje mee rond. en ik had het me ouders vertelt alleen die zeiden dat dat kwam door de pubertijd. maar ik heb altijd oksel zweet. me oksels zijn altijd nat, en het druppelt ook regelmatig. ik zweet zelfs in de winter , of als ik het koud heb :( ik schaam me heel erg voor. Zelfs me schoolprestaties gaan naar de knoppe ik. ik spijbel veel als ik op school ben en ik begin te zweten wil ik zo snel mogelijk weer naar huis. ik laat als het waren mijn leven leiden door het zweten. ik zie mijn vrienden nog maar nauwelijks omdat ik bang ben voor het zweten. ik heb al anti dry deos geprobeert, maar dat helpt niet. ik zweet ook wel op andere plekken als ik het heet heb, anders alleen bij me oksels. Meestal voel ik een gloed onder mijn huid van warmte, die komt zomaar ineens uit het niets. en dan begint alle ellende. :cry:
dus als iemand suggesties heeft. Heel graag.

(P.S Ik weet niet of ik hyperhidrosis heb, ofdat het gewoon komt omdat ik me niet meer op me gemak voel bij mensen omdat ik dan bang ben om te gaan zweten.)


Groet Zweed
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey zweed,

Wat erg voor je zeg! Ik heb het persoonlijk ook heel erg. Bij mij druipt het de hele dag van mijn handen af, mijn oksels zijn ook erg vaak kleddernat, net als mijn voeten en mijn liezen. Op dit moment is mijn broek helemaal kledder omdat ik mijn handen er steeds aan af moet vegen dus je bent zeker niet de enige!

Wel erg vervelend voor je dat het je leven zo beïnvloedt!!! Bij mij heeft het alles ook wel erg beïnvloedt maar ik voelde me er voornamelijk heel erg rot bij. Nu ben ik er iets meer aan gewend en kan ik er gewoon grapjes over maken. Vrijwel al mijn vrienden weten het, ik verzwijg het ook voor vrijwel niemand en iedereen reageert zo lief! Ze begrijpen allemaal dat het erg vervelend voor me is en als ik vlekken heb zeggen ze ook gewoon dat ik ze niet hoef te verbergen maar gewoon 'schijt' moet hebben aan anderen. Het blijft natuurlijk heel erg en ik kan er nog steeds om janken maar het maakt het het grootste deel van de tijd gewoon een stuk draaglijker! Probeer je in ieder geval geen zorgen meer te maken over wat anderen zullen denken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar het helpt zo ontzettend veel. En vaak zullen anderen jou ook vertellen dat ze soms ook heel erg zweten en dat ze er soms ook erg veel last van hebben als je het aan hen verteld.

Heb je al eens met de huisarts overlegd? En hoe oud ben je nu als ik vragen mag? Zou je niet extra kleren mee kunnen nemen naar school? Al vindt je dat misschien een beetje raar staan. Ik draag altijd meerdere truitjes over elkaar wat wel goed helpt. En natuurlijk stoffen waar je bijna geen zweet op ziet en voornamelijk zwarte kleding. Of gestreepte kleding, daar valt het ook veel minder in op.

Heel veel succes ermee!

Groetjes, Angela
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Lees eens rond op het forum en je zult vast iets vinden tegen het okselzweet.
Bij mij helpt de Aluminium-Chloride 20% erg goed op m'n oksels, (de irritatie voor lief nemen dan) en gebruik het al steeds minder. Het helpt al vanaf april dit jaar.
Misschien ook iets voor jou, mijn leven is er weer prettiger van geworden.

Groetjes, Carina
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Het vervelende is, is dat een deel ook tussen de oren zit. Tenminste, dat is bij mij denk ik wel het geval. Ik zweet best veel maar als ik in de gaten krijg dat anderen het ook zien dan schaam ik me, krijg ik het warm en begin nog harder te zweten. Ik ben vandaag naar de IKEA geweest, rondlopen en tussendoor een kop thee gedronken in het restaurant. Ik voelde enkele zweetdruppels letterlijk langs m'n lichaam lopen. Toen we opstonden werd het nog erger aangezien het aardig druk was en ik dacht dat iedereen het kon zien. Ik wilde zo snel mogelijk weg daar! Maar toen we bijna buiten waren zag ik mezelf in de spiegel en in de lichte blouse die ik aanhad was de zweet niet te zien. En meteen was de 'angst' weg, had ik het niet meer warm (eerder koud zelfs doordat m'n shirt wat ik er onder had redelijk vochtig was) en hebben we daarna zelfs nog wat andere winkels bezocht.

Ik weet dus precies hoe je je voelt en tot op dit moment heb ik ook nog niet iets gevonden dat mijn helpt. Ik wil die oxydinges wel eens proberen, lijkt me echt het wondermiddel voor mij. En helemaal als ik ook maar in de gaten heb dat het iets helpt, dan maak ik me ook niet meer zo druk en zal het zweten nog wel wat minder worden.

Hoop ik dan... :oops: ;)
zweed
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 22 aug 2005, 03:01
Contacteer:

Bericht door zweed »

Ik ben trouwens 17. en ik wil jullie erg bedanken voor jullie berichtjes. maar al die spullen zijn toch super duur voor tegen overmatig zweten?? ik had opgezocht van botox en da was voor beide oksels iets van 300 / 400 euro :shock: . en dan kan ik nie betalen. en me ouders vinden dat waarschijnlijk ook niet goed :cry: . zijn er ook goedkope middelen? Het probleem is ook da ik naar een nieuwe school ga, dadelijk in september en da wil ik goed beginnen. jullie weten meschien wel hoe medogeloos tieners zijn tegen over elkaar :(

(P.S. ik heb wel een aantal kleren (truien maar die kun je niet in de zomer dragen) die zweten verbergen, maar ik word er helemaal gek van. dag en nacht altijd maar me oksels nat, het drijft me helemaal gek. Letterlijk en figuurlijk.)

Groet Zweed

Ohjah ik heb de laatste 1,5 a 2 maanden ook problemen met plassen, ik moet heel erg vaak naar de wc. ook meestal als ik net iets heb gedronken moet ik al meteen weer. zou da iets te maken kunnen hebben met te veel zweten?? Bijv. dat mijn lichaam slecht vocht kan vast houden??

Ohjah ik ga morgen naar de dokter, dus ik hoop dat die me kan helpen
:)
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Alu-Chl.20% krijg je bij de apotheek. De ziekenfonds vergoed het. Je moet wel een recept van je arts hebben, maar dat zal geen probleem zijn.
Dus het is gratis en het werkt, bij mij in iedergeval.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Zweed,
misschien moet je vragen of je dokter eens kan kijken naar je bloedsuiker. Misschien kan hij of zij een orale glucosetolerantietest afnemen. Als je veel zweet kan dat een teken zijn van een te laag bloedsuiker, veel plassen kan een teken zijn van een te hoog bloedsuiker. Weet niet of je ook veel dorst hebt? Maar ik zou het zeker even aankaarten bij je dokter!! Het hoeft natuurlijk niet zoiets te zijn maar het zou kunnen!

En het is wel vervelend dat je alleen maar truien hebt waarin je het niet ziet! Bij de Hennes verkopen ze nu heel veel zwarte truitjes met van die diepe V-halzen enzo. Ik koop nu heel veel van dat soort truitjes. Daar kan je mooi een leuker kleurtje onder dragen waarbij je niet de kritieke plekken ziet doordat het alleen bij de hals open is. Ik weet nog wel dat ik op de middelbare school zat onder een biologieles (haha, weet alles nog, was zo'n vreselijk moment) en ik had een grijze dikke sweater aan. Toen ik keek was die van mijn oksels tot aan mijn ellebogen helemaal donker van het zweet! Echt vreselijk. Gelukkig is het bij mijn oksels minder geworden omdat ik op andere plekken heel veel ben gaan zweten. Elk voordeel heeft zijn nadeel ;). Heel veel succes ermee!

Groetjes!
cat
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 04 sep 2005, 18:18
Locatie: bilzen belgie
Contacteer:

Bericht door cat »

hey zweed

k snap precies waar je het over hebt
ik ben ook 17 en als ik in de klas zit voel ik het soms ook langs me af lopen ik draag altijd zwarte kleren maar soms zie je het zelfs daarop
maar de meeste van mijn vrienden weten het ondertussen en ze weten ook hoe moeilijk ik het ermee heb en eigenlijk zijn ze een heel grote steun.
vroeger had ik altijd schrik dat ik ermee gepest ging worden maar dat is gelukkig niet het geval,
miss moet jij ook eens proberen er open over te zijn tegen iemand die je kan vertrouwen dan heb je toch iemand achter je staan nu ja ik hoop dat je evenveel geluk hebt met je vrienden als ik

groetjes katrien
Gesloten