Nog iemand met dit probleem 'pje'

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Soofke24
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 02:27
Contacteer:

Nog iemand met dit probleem 'pje'

Bericht door Soofke24 »

Hallo allemaal,

mijn 1e reactie is ... grappig om dit allemaal te lezen. Hoewel grappig waarschijnlijk een compleet verkeerd woord is omdat het een 'aandoening' is die je liever niet wilt hebben.
Maar met grappig bedoel ik het feit dat ik geen diagnose heb, nog niet naar de huisarts ben geweest met mijn probleem en nu vannacht eens dacht van; laat is eens gaan googelen! Kijken of ik niet de enige ben ... en dus, wat ik bedoelde met grappig ... het voelde alsof ik wel alleen was maar dat blijkt dus verre van het geval te zijn :)

Ik ben nu 24 en ik heb al een aantal jaar last overmatig zweten, ongeveer vanaf mijn 17e maar ik heb het meestal aardig goed weten te camoufleren. Sinds ik me kan herinneren heb ik al de bijnaam; KACHELTJE, omdat ik het altijd vreselijk warm heb, maar ook warm ben! Als ik mijn hand bijv., op 5 cm afstand van iemands gezicht houdt, deze persoon het gevoel heeft alsof hij/zij voor een kachel staat.
En dit gaat dus ook samen met overmatig zweten.
Mijn moeder heeft me al vaak aangeraden naar de huisarts te gaan. En steeds heb ik het afgehouden. Neu, ik zweet wel veel maar dat is omdat mijn conditie gewoon belachelijk slecht is, nee, als ik heel erg zenuwachtig ben zweet ik gewoon erg veel.
Maar ik heb nu een flink sterke conditie ! En ik moet wel als een stresskip door het leven gaan wil ik de hoeveelheid zweet nog kunnen verantwoorden. Ik ga nu maar eens in de komende tijd naar de huisarts toe. Kijken of hij mij kan helpen, of iemand weet die kan helpen, want ik ben er zat van op school aan te komen als een verzopen kat terwijl het niet regent en ik verre van moe ben. Of de zweetplekken onder de oksels tot op de enkels te hebben staan omdat ik zenuwachtig ben voor een presentatie. Het is erg vervelend om je hiervoor te schamen terwijl je juist zo hard bezig bent met lichaamshygiëne!

Wish me luck :)

Soof
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Nog iemand met dit probleem 'pje'

Bericht door Thijs »

Hoi Soof,

En wat zei je huisarts ??

groetjes Thijs
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht