hoe verder? vraag aan thijs

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
ans1967
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 21:46
Contacteer:

hoe verder? vraag aan thijs

Bericht door ans1967 »

Hallo
ik heb mij net ingeschreven op jullie forum nadat ik jullie jaren volg
ook ik heb problemen met overmatig transpireren (oksel) en weet nu eigenlijk niet
wat ik verder nog kan proberen: deo's, medicijnen werken bij mij niet.
Na 3x botox-behandeling (werkte bij mij maar ong.3 maanden) heb ik nu ook last
van compensatie transpireren op mijn hoofd en rug en liezen met name bij inspanning
en warm weer

Kan iemand mij misschien verder helpen?

m.vr.gr.
ans
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2776
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: hoe verder? vraag aan thijs

Bericht door Thijs »

Hoi Ans,

Lastig.... 3 maanden voor een botox behandeling is erg kort.... dat je compensatie zweet hebt is ook wel uitzonderlijk te noemen. Alhoewel ik dat ook wel een beetje had hoor, maar niet heftig.... Tja lastig.... je kan er voor kiezen om oxybutinine tabletten te nemen tegen het overmatige zweten. Deze werken over je gehele lichaam. Als ik het zo inschat en lees denk ik dat je daar het meest bij gebaat bent.... een alternatief is het laten wegschrapen van zweetklieren onder je oksels. Deze operatie heb ik ook ondergaan. Nadeel is dat het niet vergoed wordt en dat ook hierbij de kans op compensatie zweet toeneemt, al merk ik zelf er nog weinig van.

Ik zou beginnen met naar je huisarts te gaan en vragen of je oxybutinine mag. Begin laag... 2 mg ofzo en dan kun je altijd verhogen. Kijk of het aanslaat.....

hou ons op de hoogte,

Groetjes Thijs
ans1967
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 21:46
Contacteer:

Re: hoe verder? vraag aan thijs

Bericht door ans1967 »

Hoi Thijs,

bedankt voor je snelle antwoord,
ik heb al oxybutinine geprobeerd via mijn huisarts en tevens via de Mauritskliniek in Nijmegen
heb ik vagantin geprobeerd (ook tabletten voor hoofd, oksel, handen en voeten maar niet in ned. verkrijgbaar, alleen met recept in duitsland)
maar moet dan de max. hoeveelheid gebruiken en dan werkt het nog niet optimaal. Dit wordt ook niet vergoed en de kosten bij max.gebruik
is bijna net zoveel als bij botox. Dat wordt voor mij te duur.

Ik heb via jullie site ook aan Sudor dezelfde vraag gesteld als aan jou maar nog geen reactie ontvangen

in ieder geval erg bedankt voor je reactie
m.vr.gr.

Ans
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht