Even voorstellen...

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Sanne1506
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: za 14 apr 2012, 12:37
Contacteer:

Even voorstellen...

Bericht door Sanne1506 »

Hallo Allemaal,

Na heel wat ge-google kom ik op dit forum terecht.
Ik denk de moeite waard om me aan te melden, op zoek naar lotgenoten en oplossingen.
Ik ben Sanne, een vrouw van 28 jaar, en kamp eigenlijk al jaren met overmatige transpiratie onder de oksels.
Iets wat de afgelopen jaren zo erg is geworden dat ik slechts nog zwarte kleding draag waarin ik zeker weet dat het niet zichtbaar is...
eigenlijk te belachelijk voor woorden, wil hier zo graag vanaf! Heb een middeltje van de huisarts, maar dit werkt bij mij niet.
Wel weet ik van mezelf dat ik dit alleen heb als ik onder de mensen ben.. dus tijdens het shoppen, uit eten, werken, en afspraken.....

Ik ga eens rondneuzen op dit forum en kijken of ik er voor mijzelf wat bruikbare tips uit kan halen.
Ben vooral ook benieuwd naar behandelingen van botox of andere chirugische ingrepen, omdat ik het idee heb dat alle middeltjes van de drogist of apotheek voor mij niet voldoende zijn.
basjeva
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 26 feb 2012, 13:22
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door basjeva »

Hoi Sanne,

Komt me herkenbaar voor. Ik heb dezelfde klachten gehad en heb vanalles geprobeerd, ook via de huisarts.
Hele waslijsten gehad met probeersers, resultaat ik ging nog meer zweten.
Uiteindelijk werkte aluminiumoplossing 20% en ben ik ca. 5 dagen droog en dan breng ik het weer opnieuw aan. Heerlijk ik kan weer licht blauwe shirts aan enzo.
Wel merk ik dat de laatste tijd weer meer last heb van zweten op andere plaatsen dus daar hoop ik ook nog een oplossing voor te vinden hier.
Ik zou zeggen probeer de alu-oplossing eens.

gr Bas
bertjeconti
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 30 mar 2012, 19:37
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door bertjeconti »

Hallo Sanne,

Wat je beschrijft ervaar ik precies zo,
Ook alleen zweten als ik onder de mensen ben, dus op het werk, sociale contacten enzovoorts. Eenmaal thuis op m'n gemak blijft het kurkdroog onder de oksels.
Bij mij werd het in de loop van de jaren ook steeds erger, ik droeg alleen nog maar kleding waarin het niet opviel dat je zeiknatte plekken in je shirt had. Maar het ergst van alles vond ik nog wel dat ik de sociale contacten uit de weg ging, en ik er behoorlijk prikkelbaar van werd. Maar waarom vertel ik dat in de "verleden tijd" vorm?

Nou, omdat mijn oksels nu bijna 2 maanden kurkdroog zijn. Mijn reddende engel is "Perspirex", gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Dit is ook een Aluminium chloride oplossing, zoals Bas hierboven al noemt.
Ik heb er zelfs zoveel vertrouwen in, dat mijn kledingkast (en ikzelf) er inmiddels een stuk fleuriger en hipper uitzien.
Op het werk heb ik al een aantal keren te horen gekregen dat ze mij "veranderd" vinden in positieve zin welteverstaan.

Groeten Rob.
Gesloten