Raar! o ja, ik ben nieuw

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Roel1982
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 12 feb 2014, 15:44
Contacteer:

Raar! o ja, ik ben nieuw

Bericht door Roel1982 »

Raar om verhalen op deze site te lezen en alles zo herkenbaar te vinden. Mijn verhaal is in grote lijnen hetzelfde als die van velen van jullie. Ik zweet sinds mijn 13e overmatig (ben onlangs 32 jaar geworden) en heb daar veel last van ondervonden. Op sociaal vlak en maatschappelijk vlak. Ik vermeed en vermijd zoveel mogelijk sociale activiteiten en door minder vaak naar school te gaan dan zou moeten heb ik langer over mijn studie gedaan dan noodzakelijk. Ook mijn carrière lijdt onder mijn gezweet. Als ik dit zo terug lees lijkt het op gezeur van een zwakke kleine jongen. Daar wringt de schoen. Zweten, indien het niet warm/heet is, wordt geassocieerd met zenuwen. Als tijdens interactie met wie dan ook uit het niets je neus en voorhoofd beginnen te smelten of je bij begroeting of kennismaking een natte hand geeft komt dat niet bepaald zelfverzekerd over, om maar te zwijgen over de natte plekken onder je armen op je buik en rug die zo leuk door je hemd of t-shirt te zien zijn. Omdat ik dit weet of er vanuit ga dat ik weet wat voor indruk ik wek, word ik inderdaad zenuwachtig en voel ik mij een kleine zwakke jongen. Los van de indruk die het wekt of een normaal sociaal leven erop na kunnen houden heb je de praktische obstakels die je dagelijks moet overwinnen, o.a. met natte vingers je smartphone bedienen, je nagels knippen met natte handen, als je op blote voeten door het huis loopt ervoor zorgen dat je niet uitglijdt. wat ook leuk is, is met natte handen proberen de verpakking van een of ander product open te trekken of schroeven aan te draaien of een kraan te verwisselen.Ik moet zeggen dat alle opgesomde activiteiten mij wel lukken, maar het kost net even wat meer moeite met natte handen en voeten dan met droge. Er zijn grotere problemen onder deze zon, maar dit is mijn/ons probleem.

Ik ben naar een psycholoog geweest, heb propanolol geslikt (minder zweten is een bijwerking), heb sulfide smeersels gebruikt en zo'n ionen-bad voor handen en voeten maar dit alles mocht niet baten. Ik heb een aantal jaren geleden botox in mijn handen en oksels laten spuiten voor bijna 2000 euro! In mijn handen sloeg het helemaal niet aan, mijn oksels waren wel bijna 2 jaar droog, maar dat is ook weer een paar jaar geleden.

Ik ben toen naar de tropen verhuisd (logisch he) en ben sinds twee maanden terug in Nederland.
Nu wil ik eens en voor altijd een oplossing voor mijn probleem. Ik ga uitzoeken welke nieuwe behandelmethoden er zijn en hoe het zit met de dekking van de verzekering. Het heeft mij al enorm geholpen mijn verhaal te doen en te lezen dat er velen als ik zijn. Raar.



Wat is je volledige naam: .... roel ......
Geboren op : 6-2 1982
Lengte: 180cm
Gewicht: 74kg
Kleur haar: bruin
Kleur ogen: bruin groenig
Waar woon je: amsterdam, sinds kort
Heb je Zussen/Broers: 6 denk ik, ik zal dat mijn vader moeten vragen
Wat is je opleiding: bachelor rechten
Wat doe je voor werk: momenteel geen baan
Ben je getrouwd/vriend: vriendin al 8 jaar, ja ik weet dat het tijd is om te trouwen en kinderen te krijgen
Heb je kinderen: nee
Wat zijn je hobby's : sporten en wandelen
Heb je huisdieren: nee
Heb lichamelijke versiersels: nee
Wat is je favorieten eten: bruine bronen met rijst
Wat is je favorieten drinken: chocomelk, maar drink het niet vaak
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: dat weet ik echt niet
Wat is je favorieten muziek: jazz. dat kan zo rustgevend zijn
Wat maakt jouw blij: lachende mensen, lekker eten, een goede nachtwandeling en mijn vriendin
Waar heb je een hekel aan: onbeschoftheid/ongemanierdheid
Wat is je grootste blunder: te weinig ruimte om dat uit te leggen
Wat is je wens voor de toekomst: dat ik vrede met mijzelf sluit
Wat zou je graag willen bereiken: vrede met mijzelf sluiten
Wat zijn je postieve eigenschappen: ik luister goed en heb een groot inlevingsvermogen
Wat zijn je negatieve eigenschappen: ik kan mij opwinden over mensen die stomme dingen doen of zeggen
Wat is jouw levensmotto: laten we wat aardiger tegen elkaar zijn
Gesloten