..nog een zweter stelt zich voor

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
MetalMom
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 15:55
Contacteer:

..nog een zweter stelt zich voor

Bericht door MetalMom »

Hallo allemaal,

Hierbij stel ik mij voor. 36 jaar, mamma van twee dochters, getrouwd en al mijn leven lang een zweter. Vroeger waren het voornamelijk mijn handen, maar naarmate ik ouder ben geworden is het verergerd naar de rest van mijn lijf.
Mijn handen en voeten zijn wel het ergst. Als ik een vuist maak, druipt het zweet eruit. Mijn voeten beginnen zodra mijn handen gaan zweten en ik kan dus niet op blote voeten lopen. Dan laat ik plasjes zweet achter waar ik loop en sta. Leuke open schoenen of slippers zijn dus uit den boze :cry: In de zomer moet ik dus ook sokken en schoenen aan. Sinds een paar jaar heb ik ook last van zweet in mijn liezen en dit neemt ook nog eens een nare lucht met zich mee en schaam ik mij nog meer. Dit deed ik al voor mijn handen. Gelukkig heb ik geen last van stinkvoeten. Ook okselzweet stinkt nauwelijks tot niet, maar is ook hevig. Het maakt tegenwoordig niet echt meer uit wat ik doe, zweten doe ik toch wel. Voorheen vooral als ik iets spannends deed of mij ergens druk om maakte. Zweethanden is ook nog eens vreselijk onhandig en soms zelfs gevaarlijk omdat ik dingen eerder uit mijn handen laat vallen. Sociaal is het erg belastend. Ik geef al geen handen meer en als mensen toch een hand uitsteken en de mijne schudden, verontschuldig ik mij standaard. De reactie is altijd 'oh geeft niet hoor!' maar ik weet wel beter. Ik voel me altijd vies en heb angst dat mensen mij ruiken.

Zoals velen van jullie heb ik alles al geprobeerd qua zalfjes en crèmes, sprays en poeders. Sommigen werken een beetje, onder mijn oksels wel redelijk. Voor mijn handen en voeten helpt niks uit een potje of flesje. Uiteindelijk ben ik in 2011 naar mijn huisarts gegaan om het aan te kaarten. Die verwees mij naar de dermatoloog. Daar werd al snel duidelijk dat het hevig genoeg was om botoxbehandelingen te ondergaan. Dit zou uit de pot van het ziekenhuis worden betaald. Met goede hoop ging ik naar de behandeling. Eenmaal op de o.k. bij de anesthesist merkte ik al snel genoeg dat de verdoving nauwelijks werkte. Alleen de muis van mijn handen en tot de helft van beide pinken voelde ik tintelingen. De rest van mijn handen waren onverdoofd. Ik ging met angst naar de ruimte waar de dermatoloog klaar zat met de botox. En ja hoor, wat een hel!!! Ik heb vreselijk veel pijn gehad. Vooral de prikken in mijn vingertoppen waren killing. Daarna heb ik er zo'n 8 weken plezier van gehad en toen was het weer terug. Ik heb het nog 1 x gedaan en wederom werkte de verdoving niet zoals dit zou moeten. Toen was ik er klaar mee. Ik had geen zin om elke 2 maanden die pijn te moeten ondergaan voor zo kort plezier. Dus weer terug bij af helaas..

Laatst heb ik voor mijn liezen een oud middeltje weer eens gekocht, Deoleen, en wonderwel werkt dit. Ik zweet en ruik daar niet meer. Wat een feest! 1 zorg minder. De rest nog even erg.. Ik wil hier helemaal niet zijn, op dit forum, omdat de reden vervelend is, maar aan de andere kant toch fijn om eens verhalen van lotgenoten te lezen zodat ik weet dat ik niet alleen ben ;) en hoop te lezen over andere middeltjes of behandelingen die wellicht wel werken.
Gesloten