Hallo allemaal.

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Campenaer
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 jul 2016, 00:04
Contacteer:

Hallo allemaal.

Bericht door Campenaer »

Ook ik meld mij aan bij het forum, omdat ik net als jullie jammer genoeg heel veel zweet :( Bij mij begon het toen voor een aantal jaren terug (ben nu 26) Ik schat toen ik een jaar of 20 was. In de eerste jaren heb ik er geen aandacht aan geschonken omdat ik zelf er weinig van merkte en mijn mensen om mij heen wezen er niet op... Toen werkte Ik bij een transport bedrijf daar ben ik toen ontslagen door de economie. Toen ging ik werken bij een recycling bedrijf en daar mijn chef wees mij erop dat ik naar zweet rook :oops: wat schaamde ik mij toen ik kon wel door de grond zakken... Ook omdat een collega in de pauze bij mij uit de buurt bleef (achter af gezien) Ik wist dus wel dat er iets niet klopte maar niet wat...Toen ben ik een paar maand werkloos geraakt en totaal geen aandacht meer aan geschonken. Sindsdien werk ik weer bij een ander bedrijf in het magazijn en daar zei mijn chef het zelfde. Vervolgens ben ik naar mijn huisarts gegaan om het probleem voor te leggen en die reageerde vrij goed (die kwam ook met dit forum) daar heb ik aluminium cloride van gekregen. Dat hielp wel maar van 1 tot 10 was het een 6 bij normale dagen. Toen ben ik terug gegaan en werd ik door verwezen naar een dermatoloog in het Zwolse ziekenhuis, die mij heel goed begreep :P toen heb ik op proef de hidrex gekregen. En die leek te werken :D Nu heb ik 12 augustus een afspraak bij een chirurg om te kijken of er ook een geschikte operatie is maar zoals ik heb gelezen zitten aan elke oratie wel nadelen dus mijn voorkeur gaat uit naar de hidrex gs 450. Zodat ik mijn hoofd,oksels,rug,borst en handen kan behandelen want ik zweet overal veel. Met name rug ,oksels en borst.

Ik weet dat het een lap tekst is maar ik heb er nooit over geschreven gepraat met mensen die er ook last van hebben. En omdat er op het forum stond dat er veel mensen lezen en niet schrijven dacht ik laat ik dan een stukje schrijven ;) Zodat anderen zich niet hoeven te schamen

Groetjes mij...
Campenaer
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 jul 2016, 00:04
Contacteer:

Re: Hallo allemaal.(ik zal mij zo dadelijk goed aanmelden)

Bericht door Campenaer »

Campenaer schreef:Ook ik meld mij aan bij het forum, omdat ik net als jullie jammer genoeg heel veel zweet :( Bij mij begon het toen voor een aantal jaren terug (ben nu 26) Ik schat toen ik een jaar of 20 was. In de eerste jaren heb ik er geen aandacht aan geschonken omdat ik zelf er weinig van merkte en mijn mensen om mij heen wezen er niet op... Toen werkte Ik bij een transport bedrijf daar ben ik toen ontslagen door de economie. Toen ging ik werken bij een recycling bedrijf en daar mijn chef wees mij erop dat ik naar zweet rook :oops: wat schaamde ik mij toen ik kon wel door de grond zakken... Ook omdat een collega in de pauze bij mij uit de buurt bleef (achter af gezien) Ik wist dus wel dat er iets niet klopte maar niet wat...Toen ben ik een paar maand werkloos geraakt en totaal geen aandacht meer aan geschonken. Sindsdien werk ik weer bij een ander bedrijf in het magazijn en daar zei mijn chef het zelfde. Vervolgens ben ik naar mijn huisarts gegaan om het probleem voor te leggen en die reageerde vrij goed (die kwam ook met dit forum) daar heb ik aluminium cloride van gekregen. Dat hielp wel maar van 1 tot 10 was het een 6 bij normale dagen. Toen ben ik terug gegaan en werd ik door verwezen naar een dermatoloog in het Zwolse ziekenhuis, die mij heel goed begreep :P toen heb ik op proef de hidrex gekregen. En die leek te werken :D Nu heb ik 12 augustus een afspraak bij een chirurg om te kijken of er ook een geschikte operatie is maar zoals ik heb gelezen zitten aan elke oratie wel nadelen dus mijn voorkeur gaat uit naar de hidrex gs 450. Zodat ik mijn hoofd,oksels,rug,borst en handen kan behandelen want ik zweet overal veel. Met name rug ,oksels en borst.

Ik weet dat het een lap tekst is maar ik heb er nooit over geschreven gepraat met mensen die er ook last van hebben. En omdat er op het forum stond dat er veel mensen lezen en niet schrijven dacht ik laat ik dan een stukje schrijven ;) Zodat anderen zich niet hoeven te schamen

Groetjes mij...
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Hallo allemaal.

Bericht door Erje »

Hoi Campenaer,

Welkom op het forum! Goed dat je een berichtje geschreven hebt.
En wat leuk om te lezen dat je huisarts je op dit forum gewezen heeft. Hij neemt je dus in ieder geval serieus en helpt mee om een oplossing te vinden.
Als de Hidrex voldoende helpt: prima!
Mocht je toch op zoek gaan naar iets anders, er zijn ook pillen ( Oxybutinine en Glycopyrronium ) die vrij goed helpen als je op meerdere plekken op je lichaam zweet. Maar ook die hebben natuurlijk weer bijwerkingen, net als de operatie die ook nadelen kan hebben.
Er is hier een heleboel info te vinden, wat dat betreft zit je hier op de goeie plek, ook wat betreft lotgenoten.
Mocht je nog vragen hebben, dan horen we het wel.

Groetjes, rj
Campenaer
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 jul 2016, 00:04
Contacteer:

Re: update 02-05-16

Bericht door Campenaer »

Vanmorgen ben ik bij de chirurg geweest, om te bespreken wat als voor mij zoals het er nu voor staat de beste behandeling is... We zijn er uitgekomen dat opereren (door snijden van de zenuw uit einden) geen optie is. Omdat ik de nadelen NU nog te veel vind opwegen tegen de voordelen. Wel heeft de chirurg mij op alternatieven gewezen onder andere de miraDry. Maar voor eerst probeer ik het medicijn waar velen van ons al mee bekend zijn en dat is Oxybutynine.

Zoals ik het nu bekijk gaat mijn idee uit naar het volgende.

miraDry: voor de oksels.
Hidrex/Oxybutynine voor de rest van het lichaam.

miraDry: heeft voor mij geen nadelen. Behalve de kosten
Hidrex: heeft vind ik ook geen nadelen. Behalve de kosten.
Oxybutynine: nadeel vind ik van dit medicijn je neemt iets in... en je weet niet wat de gevolgen zijn op lange termijn. Net als dat je er een droge mond van kunt krijgen.

Groetjes, Campenaer.
Gesloten