Hoi, ik ben nieuw hier en ik heb een goede tip (kurkdroog)

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
sonja
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 23:10
Contacteer:

Hoi, ik ben nieuw hier en ik heb een goede tip (kurkdroog)

Bericht door sonja »

Hoi allemaal,

Mijn naam is Sonja, ik ben 20 jaar en kom uit utrecht.
Ik zweet vanaf mijn dertiende jaar heel erg onder mijn oksels.
Ik schaam me er heel erg voor. Ik heb het altijd goed kunnen verbergen, droeg vaak mooie jasjes waarin je niks zag. Je hebt ook veel kleding van Esprit die geen zweet doorlaten (bijvoorbeeld veel vestjes).
Sinds 3 weken gebruik ik Syneo. Dit is echt een wondermiddel. Ik zweet helemaal niet meer, ben gewoon de hele dag kurkdroog. Kon het eerst bijna niet geloven.

Nu mijn tip voor als syneo niet helpt:
Neem 3 stukken dik tape van pattex (grijs) Je kunt dit gewoon bij de blokker kopen. Plak deze tape op de stukken aan de binnenkant van je bloes, trui, jas en en kan geen zweet meer door de stof heen. Doe daaronder wel een t-shirt, want plakband op je blote huid voelt niet lekker. Je hebt gegarandeerd de hele dag een droog shirt, trui, bloes of jas. Natuurlijk is het shirt eronder wel nat, maarja, niemand die zweetvlekken ziet.

Ik hoop dat jullie wat aan deze tip hebben. Ik zou het leuk vinden om te horen wat jullie ervan vinden.

Groet,
Sonja
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Sonja,

Allereerst welkom op dit forum. Over je tip, ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd met plakband en stukken plastic, probleem is dat het vocht dan verder naar beneden loopt en je zweetplekken lager komen te zitten. Het vocht moet immers ergens heen. En als je tshirt zeiknat is wordt vanzelf ook je trui erboven nat. Mischien dat het werkt bij mensen die niet extreem veel zweten....... Ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit soort ervaringen!

Groetjes Thijs
TiGeR79
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 19:29
Contacteer:

Bericht door TiGeR79 »

waar koop je trouwens die syneo 5 ?
soraya
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 18 dec 2005, 18:46
Contacteer:

axitrans

Bericht door soraya »

ik heb nu axitrans maar lijkt niet echt te helpen. wat zijn eigenlijk de oorzaken van zweten onder de oksels? ik ben 20 en heb er tot over ongeveer 4-5 maanden geen last van gehad... nu plots wel...
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Oorzaken zijn 9 van de 10 keer onbekend.... De geleerden zijn er nog niet uit....
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Syneo 5 is te koop bij DA drogist
sas
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 12 jan 2006, 23:26
Locatie: A'veen
Contacteer:

---

Bericht door sas »

heey allemaal,
ik ben hier ook nieuw en ik heet saskia (15).
ik zweet heel veel sinds mijn 10, maar niks werkte bij mij! maar toen zag ik iets bij de kruidvat staan het heten Therme skincare. dat is een spray die je om de 5 dagen moet sprayen na dat je in bad bent gegaan. de volgende dag toen ik naar school toe ging kon ik het niet geloven dat het echt werkte. ik was 5 jaar opzoek naar een middel en nu heb ik die gelukkig gevonden...enige prorbleem is dat het flesje 15 euro kost maar je doet er erg lang mee. voor meer informatie www.therme.nl

hopelijk kan ik jullie hier ook mee helpen,
groetjes saskia
tally
Rivier
Rivier
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 04 jan 2006, 12:30
Locatie: maastricht
Contacteer:

Bericht door tally »

he allemaal,

ik zweet ook al vanaf mijn 12 geloof ik. ik ben nu 21. ik heb alles geprobeerd, syneo 5 (die hielp 2 maanden daarna ben ik daar denk ik imuun voor geraakt) odrex heb ik ook al geprobeer, de deodoranten van vichy, alles van de dokter, plakband in de oksels van mijn truien, maanverband en niks hielp, en ook al hielp die plakband of maanverbaand, dat wil ik niet voor de rest van mijn leven, eindelijk heeft de dokter mij doorverwezen naar een dermatoloog, en ik weet pas sinds 2 weken dat het overmatig zweten dus een naam heeft en daar ben ik blij om ik ben blij dat ik niet de enigste ben. nu heb ik maandag een afspraak bij de dermatoloog en ik ben bang dat hij vindt dat ik of niet voldoende zweet of dat hij nog een 'wondermiddeltje' heeft. hier heb ik geen zin in. ik wil graag naar Carpe, om me daar laten te behandelen, weet iemand hoe ik er informatie over kan krijgen? waar hij ligt in belgie?
ik hoop dat het me helpt, dan kan ik eindelijk wat kleur in mijn klere kast brengen, en hoef niet meer eerder de school te verlaten, omdat ik denk dat ik stink.
ik heb nu trouwens wel een fijne deo die helpt tegen de geur maar NIET tegen het zweten, ik ben nog steeds een fontijn onder mijn armen, maar ik stink in iedergeval niet meer zo (hoop ik)
rexona active reserve aloe vera.


misschien staat er bij het bovenstaande iets wat iemand kan helpen ik hoop het.
ik ben na mijn 9 jaar ervaring in zweten expere geworden in de materialen qua kleding (de kleur en het stof) ik weet precies waar je het wel en niet in ziet dat is toch idioot eigenlijk.
het is ook nog eens zo dat ik niet alleen moet opletten met truien die ik koop, maar zelf met mijn winterjassen!!! heeft nog iemand dat want dat vind ik echt erg, schaam me er dood voor.
ik hoop op een reactie!!!! want ik heb nu eindelijk mensen gevonden die me begrijpen.

groetjes tally.

p.s. ik wil er nog even aan toevoegen, dat mijn bovenstaande reactie waarschijnlijk vol taalfouten staat, maar ik ben dyslecties.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Hoi tally,

voor meer informatie over Carpe zou je kunnen kijken op hun website http://www.carpe.be

Jou verhaal over het kennen van alle soorten kleding waarop zweetplekken minder te zien zijn is erg herkenbaar. Mijn kledingkast hangt ondertussen vol van de zwarte truien en dikke vestjes. Als ik merk dat een nieuw kledingstuk succesvol zweetplek- en zweetgeurvrij is dan koop ik nog 1 of 2 exemplaren van hetzelfde. Want meestal na een periode zijn ze niet meer te dragen omdat de zweetgeur er steeds moeilijker met wassen uitgaat of ze verkleuren bij de oksels.

Ik ben laatst ook naar een dermatoloog geweest en ik was ook bang dat ik juist die dag minder zou zweten. Toen heb ik hem dat gewoon eerlijk verteld.

Succes bij de dermatoloog.

Groetjes,

Zwetertje1977
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Tally,
Ik ben ook naar belgie naar Carpe geweest!
En ik heb daar een goede behandeling gehad.
Waarom vraag je je huisarts niet naar oxybutininetabletten????
Daar heb ik ook baat bij!
En ik kan wel zeggen dat ik ook van alles geprobeerd heb!!

Deze tabletten helpen mij prima ik ben er zeer tevreden over niet dat je niet meer zweet maar ik zweet zoals een "normaal" mens.

Wie weet heb jij er ook wat aan??

Gr Kim
tally
Rivier
Rivier
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 04 jan 2006, 12:30
Locatie: maastricht
Contacteer:

Bericht door tally »

he kimmy,
kom toevallig net terug van het ziekenhuis, ik ben blij dat ze verder met me willen met botox. ik las eigenlijk vandaag pas over die pillen en heb er dus ook niet naar gevraagd.
en raad eens wat ze bij het ziekenhuis zeiden, toen ik vroeg wat het kost??
het werd vergoed door de verzekering.
ik heb hen vermeld dat dat absoluut niet het geval is, ze zouden nogmaals gaan overleggen, want dan wisten ze het ook niet.
het was dus niet een dokter die dat zei, maar het waren er meerdere die het daar mee eens waren, ik snap het echt.
wat me een beetje tegen staat aan de pillen zijn de bijwerkingen.
ik probeer eerst de botox, daar heb ik eerlijk gezegd wat meer vertrouwen in. en ik heb al heel vaak valse hoop gehad dat iets werkte.
maar toch bedankt.

groetjes tally
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: ---

Bericht door snowfreakz »

sas schreef:heey allemaal,
ik ben hier ook nieuw en ik heet saskia (15).
ik zweet heel veel sinds mijn 10, maar niks werkte bij mij! maar toen zag ik iets bij de kruidvat staan het heten Therme skincare. dat is een spray die je om de 5 dagen moet sprayen na dat je in bad bent gegaan. de volgende dag toen ik naar school toe ging kon ik het niet geloven dat het echt werkte. ik was 5 jaar opzoek naar een middel en nu heb ik die gelukkig gevonden...enige prorbleem is dat het flesje 15 euro kost maar je doet er erg lang mee. voor meer informatie www.therme.nl

hopelijk kan ik jullie hier ook mee helpen,
groetjes saskia
Hoi Saskia

Gebruik je het goedje voor je oksels, of ook op andere plekken op je lichaam? Zweet zelf niet meer sinds botox bij de oksels, maar wel op mijn gezicht. Heb je hier ervaring mee?
Grt J
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Hee tally

Daar heb je goed aan gedaan,

Botox werkt beter als oxy ;)
sas
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 12 jan 2006, 23:26
Locatie: A'veen
Contacteer:

Bericht door sas »

nee je het alleen voor je oksels gebruiken.. denk ik want ik zweet alleen veel onder me oksels dus heb het zelf nog nooit uitgeprobeert. maar het kan wel want het staat nergens dat je het alleen voor je oksels kan gebruiken!
Gesloten