Hallo, ik ben nieuw en wil me even voorstellen

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Miertje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 15:49
Locatie: Groningen
Contacteer:

Hallo, ik ben nieuw en wil me even voorstellen

Bericht door Miertje »

Hallo allemaal! Ik ben een 30 jarige meid uit Groningen. Ook ik ben blij dat ik deze side heb gevonden en zeker blij om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Ik heb H.H. sinds mijn 15e jaar en dan met name onder mijn oksels, het werd met de jaren erger. Ik kon op mijn 15e de zweetplekken nog een beetje verdoezelen door 2 t-shirts over elkaar aan te trekken, dit kon op mijn 16e jaar niet meer.

Als ik in de klas zat, voelde ik de straaltjes gewoon onder mijn arm vandaan komen bbbrrrr.

Ik ben vanaf mijn 15e tot aan mijn 21e jaar doorgegaan met verdoezelen d.m.v zwarte kleding te dragen en jasjes etc. (jullie weten daar alles van) ook heb ik verschillende middeltjes gebruikt (alle drogisterijmiddeltjes die er maar te krijgen zijn) deoleen, odorex en noem maar op, maar niets hielp.

Op mijn 21e jaar heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik naar de huisarts gegaan en hem het probleem uitgelegd. (ook heb ik toen pas mijn moeder en mijn vriend verteld van mijn probleem). Van hem heb ik toen het recept aluminiumchlor. 20% voorgeschreven gekregen. Tot mijn verbazing hielp dit uitstekend. Ik was niet iedere dag droog, maar toch een aantal dagen per week.

Dit middel heb ik tot November dit jaar gebruikt, ik had het idee dat ik er een beetje immuun voor werd omdat het niet meer zo werkte als in het begin. Ook werd ik gek van het geprik van de oksels als ik de aluminiumchlor. op mijn oksels (voor de nacht) had aangebracht (dit was niet echt bevordelijk voor mijn slaap). Ik dacht bij mezelf, hier moet nog iets anders voor zijn.

Ik ben daarom in Februari dit jaar weer terug naar mijn huisarts gegaan en heb het probleem uitgelegd. Hij heeft voor mij een afspraak gemaakt in het ziekenhuis bij een dermatoloog. Hij heeft mij op de wachtlijst gezet voor het apparaat hydrex, deze veroorzaakt stroomstootjes via twee natte sponsjes onder de oksels.

Ik kon uiteindelijk na lang wachten op 16 December voor mijn eerste behandeling in het ziekenhuis terecht. Ik heb in week 50 3 behandelingen gehad, afgelopen week ben ik 5 dagen geweest.
Ik ben nu wel gestopt met de aluminiumchlor. omdat een verpleegster afraadde om beiden te gebruiken. Ik kan niet zeggen dat ik er al iets van voel, maar ze vertelden mij in het ziekenhuis dat het na ongeveer 5 weken pas de goede werking heeft.
Voor de komende weken sta ik elke keer voor minimaal 4x per week ingepland.

Kan iemand die ook deze behandeling heeft gehad mij vertellen wat de ervaringen zijn? en of je naast de behandeling bent doorgegaan met de aluminiumchlor.?

Als dit niet werkt, dan ga ik ook voor de botoxbehandeling.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes uit het hoge Noorden :D
Zweter in Zwart
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 20 jan 2006, 22:04
Contacteer:

Bericht door Zweter in Zwart »

Hoi,

Ik heb me vandaag net aangemeld op deze site met dezelfde vraag als jij,
ik wil namelijk ook graag informatie over deze behandeling.
Heeft het bij jou al effect en zoja in welke mate?
Kan je zo een apparaat ook huren zodat je het thuis kan doen?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ja zo'n apparaat kan je via internet bestellen (kopen) en je kunt hem via het ziekenhuis huren (borg).

Het werkt met name goed voor handen en voeten, maar ze zijn ook bezig met een apparaat voor oksels. Over het algemeen werkt het apparaat bij de meeste mensen niet, of niet goed. Das het algemene beeld wat ik krijg.

Verder staat er op deze site een hoop geschreven hierover.

groetjes Thijs
Dennis
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 30 okt 2005, 19:32
Contacteer:

Iontoforese

Bericht door Dennis »

Hallo,

Ik heb ook al veel gezocht op internet naar ervaringen met Iontoforese. Het meest bekende apparaat dat hiervoor wordt gebruikt is de Drionic. Ook de sweatcare wordt in Nederland verkocht voor thuisgebruik. Op dit forum staan diverse ervaringen met dit apparaat. Ook op de volgende site heb ik veel reacties gevonden over dit onderwerp:

http://groups.yahoo.com/group/hyperhydrosis

Succes!
Gesloten