Ik ben nieuw hier...

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Wen
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 16 mar 2006, 16:57
Contacteer:

Ik ben nieuw hier...

Bericht door Wen »

Heej hallo, ik ben Wendy en ik ben 19 jaar.
Sinds een klein jaar heb ik last van zweten onder mijn billen en mijn bovenbenen. Ik kan niet gewoon naar school fietsen zonder een vochtige afdruk van mijn zadel op mijn kont te hebben. Ook zweet ik wel onder mijn oksels, maar dat vind ik niet zo erg als mijn billen. Ik lees hier veel over deodorants enzo, maar heeft hier ook iemand last van? Zijn hier middeltjes tegen? Ik zie namelijk heel erg op tegen de zomer, ik kan alleen maar spijkerbroeken of zwarte broeken dragen... :(

Liefs, Wendy
michael
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 13:34
Locatie: Wevelgem
Contacteer:

Re: Ik ben nieuw hier...

Bericht door michael »

Hey Wendy,

Dat fietsprobleem heb ik ook!! Zeer vervelend he :( Vooral als je dan van je fiets stapt, met een natte broek...... :oops: Ik probeer het mij niet al te veel aan te treken, maar k weet het! Het is niet makkelijk!! Meestal draag ik dan een korte zwarte broek, valt minder op! Andere middels heb ik ook nog niet gevonden... Toch verlang ik naar de zomer, want hier in België is het nog altijd zeer koud!!

Vele groetjes ;)

Michael
sissi
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 16 mar 2006, 23:40
Contacteer:

Bericht door sissi »

heyy misschien kun je van die middelen ook op je kont gebruiken... valt te proberen...:)
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Hoi Wendy,

Er zijn voor je benen en billen verschillende dingen die je zou kunnen proberen.

Via je huisarts zou je hydrochloride kunnen vragen die is een soort vloeistof die je erop moet smeren. Als tweede kun je de normale antitransparante gebruiken zoals odorex extra dry. En als het de spuitgaten echt blijft uitlopen zijn er altijd nog de oxybutine tabletten. Ook deze zijn alleen op recept verkijgbaar.

Groetjes Mirela
scorpio queen
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 05 apr 2006, 12:47
Locatie: Zwolle
Contacteer:

ook nieuw

Bericht door scorpio queen »

hallo allemaal

Ik ben ook nieuw hier, heb het probleem ook rond mijn 16e gekregen en ook rond de oksels
Baal er zoals iedereen enorm van want je kan gewoon geen leuke shirtjes dragen en vooral in de zomer is het erg.
Heb idd het gevoel dat andere mensen het gewoon niet snappen wat je bedoelt....ze kijken je wazig aan en halen hun schouders op
Maar voor mij is het gewoon kl*te en ik kan er af en toe gewoon in tranen van uitbarsten
ben al naar de dokter geweest maar die vond het vervelend maar kon er niks aan doen......zegt ie
maar nu lees ik van alles over oxybutinine tabletten, wat is dat en hoe kom ik daaraan, heb alle deo's al gebruikt en het helpt niet ook de dyoleen en odorex niet dus tja
Tis jammer dat het niet vergoed wordt of in ieder geval de bhelft of zo want er zijn echt veel mensen met dit probleem

groetjes Eila-Kristina
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Hallow en welkom in het gekkenhuis. :cheer Hahaha. ;)

Ik zweet (gelukkig) niet onder m'n middel, maar alles er boven is regelmatig nat van het zweet. Binnenkort hoop ik ook aan de oxydinges tabletten te gaan. Enige probleem is dat je dat op doktersvoorschrift moet krijgen en mijn huisarts wil het me niet voorschrijven... :straf
Vervelend
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 29 mar 2006, 19:06
Contacteer:

Bericht door Vervelend »

ik ben ook misch. zins een week op dit forum en heb ook enkele dingen gelezen en gepost

en om eerlijk te zijn ben ik blij dit bericht te lezen ik heb het zelfde probleem onder me oksels maakt het mij ook niet zoveel uit maar bij me billen wel
ik loop daar nu al een paar jaar mee het is gelukkig nog niemand op gevallen dus ik heb ut nog aardig goed kunne verbergen maar daar wil ik ook verandering in brengen maar hoe?
ken nog geen stukje fietse of je hebt ut.. erg klote
het is ook goed om te weten dat je niet de enige bent want lijkt anders wel alsof je da bent :(

iemand ie mij/ons kan helpen?
ik hoor het graag greetz mij
jordi
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 16:59
Contacteer:

Bericht door jordi »

Hey Lotgenoten,

Ik herken dit allemaal, vooral dat zweten onder de gordel!! Ik heb er denk ik sinds zo'n 3 a 4 jaar last van en vind het echt supergenant!! Gelukkig hebben idd weinig mensen gezien dat ik dit heb, maar het vreet van binnen wel aan je, want je wil een oplossing. Ik zag sowieso dat een van jullie enkel zwarte of spijkerbroeken droeg, maar een spijkerrokje kan opzich ook nog (tenminste bij mij wel, daar zie je ook ni echt zweetplekken in). Het ergste is nog dat ik dat dat het ni erger kon, maar sinds inmiddels 1 1/2 jaar heb ik ook zweetaanvallen.... Mijn zus had een of ander zweetmiddeltje uit brussel mee en dat vond ze geweldig, dus ik natuurlijk ook proberen. Probleem was dat ik dus heel erg in mijn gezicht ging zweten en sindsdien een soort zweetaanvallen heb. Vooral in de zomer en bijvoorbeeld in een warme kroeg of trein enzo... Heeft iemand hier toevallig ook last van, want zit er best wel mee, vooral omdat ik nu ook beetje opzie tegen leuke sociale dingen, zoals uitgaan.

Jordi
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

jordi schreef: Vooral in de zomer en bijvoorbeeld in een warme kroeg of trein enzo... Heeft iemand hier toevallig ook last van, want zit er best wel mee, vooral omdat ik nu ook beetje opzie tegen leuke sociale dingen, zoals uitgaan.
Allereerst welkom hier! :)

En ja, das erg herkenbaar. Ik heb het idee dat ongeveer 40% van mijn zweten komt doordat ik me schaam voor het zweten waardoor ik het warm krijg en nog harder ga zweten. Ik heb dus (bijv. in de kroeg) ook van die zweetaanvallen als ik denk dat het goed te zien is dat ik zweet. En das geen pretje. Als ik er niet bij stilsta dan geen het meestal wel goed maar zodra ik er over ga nadenken (en dat gebeurd vrijwel altijd) dan gaat het mis. Het is wel eens voorgekomen dat ik dacht dat de zweetplekken groot in m'n shirt staan en dat ik dan onder het smoesje 'ik voel me niet zo goed' naar huis ben gegaan. Eenmaal thuis gekomen bleek het dan nog wel mee te vallen en soms niet eens goed zichtbaar te zijn.

Kortom, je bent hier niet alleen in. :)
Gesloten