hoi ik ben nieuw

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Dragongirl
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 23:11
Contacteer:

hoi ik ben nieuw

Bericht door Dragongirl »

Hey allemaal.. jeetje zeg ik ben niet de enige zie ik met een zweetprobleem :shock: Ik ben een meisje van 19 en ik zweet overmatig sinds m'n 15e ongeveer, onder m'n oksels... Koop altijd kleren die iig niet katoen zijn, en maak ze in t pashokje ff nat om te kijken of je t niet ziet :? Verder weet niemand het en probeerde het eigenlijk altijd maar te negeren. Maar het wordt alleen maar erger dus ik wil er nu echt iets aan gaan doen... Ik wil al heel lang een afspraak maken met m'n huisarts.. maar durfde telkens niet, ik weet wel dat een huisarts vanalles meemaakt maar ik schaam me dood ervoor :( en ben bang dat hij misschien ook geen oplossing heeft... Maarja het wordt weer zomer.. en daarmee mijn probleem een stuk groter :|

Ik ga weer even verder lezen hier...!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2778
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Welkom hier en veel lees plezier gewenst. Ik hoop dat je wat bruikbare tips vindt hier.
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Welkom

Bericht door mirela »

Wees niet bang om naar je huisarts te gaan. Ook al weet hij er niet veel van kan hij altijd informatie voor je inwinnen.

En als je hier eenmaal doorgelezen bent dan weet je er zelf ook ontzettend veel van en zul je zien dat ook voor jouw er wel een middeltje zal bestaan om onder je oksels te smeren.

Heel veel plezier met lezen van alle geplaatste berichten en ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Mirela
Dragongirl
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 23:11
Contacteer:

Bericht door Dragongirl »

Bedankt!
Wel herkenbaar allemaal hoor wat ik hier lees... en ik ga zeker eens die middeltjes proberen...
Pff ik ben nog niet eens zo slecht af geloof ik, vergeleken met anderen hier... heb het 'alleen' maar onder de oksels.....
Dromer!
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: za 06 mei 2006, 17:40
Contacteer:

Het zelfde probleem

Bericht door Dromer! »

Hee allemaal!

Ik ben hier ook nieuw en vind `t wel zo leuk om me even voor te stellen.
Ik ben een meisje van 15 jaar. En ik zit ook al een hele tijd met het probleem.. Ik denk zoiets vanaf mn 12 en half. Eigenlijk heb ik mijn hele leven al last van natte handen en voeten. Maar het is niet te ruiken ( om het zo maar even netjes te zeggen en daar zijn mijn ouders heel precies in ). Maar sinds een paar jaar zweet ik ook echt enorm onder mijn oksels.. Misschien is het wel de puberteit, maar ik denk toch ook dat ik aan hyperhidrossis leid.. aangezien ik al mn hele leven natte handen heb.
Het is best vervelend dat ik natte handen heb.. Zowiezo als je iemand een hand moet geven, vegen ze direct erna hun hand aan hun broek af. Ik stoor me er al niet mee aan.. =)
Ik maak ook best veel muziek en dan is het gewoon vervelend als je natte handen hebt.

Ik heb ook al verschillende deo`s geprobeerd.. maar dat werkt echt niet!
Ik ben nu opzoek naar een product dat wel goed werkt. Natuurlijk begrijp ik dat zweten gezond is.. En tijdens het sporten vind ik dat ook normaal.. Maar als je gewoon in de klas zit of thuis op de bank hoeft het toch niet met kilo`s uit te vallen? ( Oke, ik houd van overdrijven.. maar het gaat om `t idee ;) )

Ik koop ook altijd kleding waar je zomin mogelijk zweet vlekken in ziet. En net als Dragongirl maar ik de kleding dan ook een beetje nat.. Dat is toch niet gezond?? Ik wil mijn mooie blousejes weer aan, die nu zo mooi in de kast hangen!
Ik denk ook wel dat ik er te veel mee bezig ben.. maar het is gewoon vervelend.

In de zomer zijn mijn handen altijd helemaal kapot van het zweten.. Ze zijn 2keer zo dik, en er komt een soort uitslag.. Ik voel al aan mijn handen dat het erweer aan komt.. De zomer is in aantocht!!

Fijn dat er een forum bestaat waar je toch ook " anoniem" op kunt reageren en je probleem kwijt kunt!
Ik heb trouwens wet geweldige ouders die mij er geweldig mee helpen!
Gesloten