Ik ben nieuw

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Miranda
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 14 mei 2006, 16:59
Contacteer:

Ik ben nieuw

Bericht door Miranda »

Hey
Ik ben hier nieuw en ook ik zweet veel meer dan andere mensen.
Maar het gekke bij mij is dat ik thuis niet tot amper zweet.. En als ik bijv. met me moeder ga winkelen zweet ik ook niet tot amper..
Maar als ik naar school ga, of gewoon met allemaal andere mensen op pad ga dan zweet ik echt heel erg..
Ik dacht eerst dat het misschien kon komen omdat ik me niet op me gemakt voelde op school enzo, maar dat voel ik me wel..
Ik word echt helemaal gek van dat overmatige zweten , ik moet gewoon altijd denken met kleren van kan ik dit wel aan ? nee helaas zie je zweetplekken in enzzz!

Dus weet ik maar iemand hoe het kan dat ik thuis niet zweet en ergens anders wel?!
Kazi
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 mei 2006, 12:12
Contacteer:

Bericht door Kazi »

Ik heb net hetzelfde
Miranda
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 14 mei 2006, 16:59
Contacteer:

Bericht door Miranda »

Kazi schreef:Ik heb net hetzelfde
Dat is echt apart he :? ?

Hoe zou dat toch kunnen?

Hoe kunnen je zweetklieren nou opeens veel zweet gaan produceren als je niet thuis bent of bij je moeder :shock:

:(
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Allereerst, welkom! :welkom

Misschien is het iets in je 'onderbewustzijn' waardoor je op het ene moment net iets meer zweet dan anders. In het bijzijn van je moeder zal je het vast niet zo erg vinden om te zweten dan in de aanwezigheid van je vrienden. Daardoor ga je misschien onbewust toch meer zweten.
Snipper
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 20 mei 2006, 21:21
Contacteer:

Bericht door Snipper »

Ik ben ook nieuw..
Ik zweet sinds met elfde heel erg (ik ben nu 14). Ik zweet thuis niet, maar op school als een gek, na het eerste uur heb ik al vlekken met een diameter van 10 cm, en dat stoort me gewoon. Zelfs in zulke maten dat ik niets meer vraag in de klas omdat iedereen dan mijn kringen ziet. Ook sociaal vind ik het lastig, elkaar omhelzen of een high-fibe geven is een probleem.
Ik ga Odorex extra dry gebruiken. Die heb ik ook gebruikt toen ik 11 was, stiekem. Omdat ik wist dat het niet mocht. Ik heb toen na een half jaar jeuk onder mn oksels gehad. Sinds dien heb ik het niet meer gebruikt. Maar toch ga ik weer beginnen. Want ik wil er zooo graag van af.
Greet Snipper 8)
Fleur
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 12:55
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Nieuw op het forum

Bericht door Fleur »

Hallo allemaal!

Ik ben Fleur, 22 jaar en ook iemand die overmatig zweet. Ik heb niet helemaal bijgehouden hoe lang ik het al heb maar zeker een jaar of 5. Ik ben een fanatieke sporter maar ik zweet zo ontzettend veel dat ik er gek van wordt. Als ik op de fiets naar mijn werk gaat (12 km fietsen) ben ik binnen 5 minuten al helemaal bezweet over mijn gehele lichaam en ik fiets gewoon een normaal tempo. Als ik 5 minuten wandel heb ik al enorme zweetplekken onder mijn armen...en zelfs als ik niets doe heb ik zweetplekken en voel ik gewoon straaltjes transpiratie onder mijn arm vandaan lopen.

Ik vind het heel vervelend want ik begin een hekel te krijgen aan shoppen..ik kan gewoon geen kleding kopen die ik leuk vind omdat ik mezelf al voor me zie met allemaal vlekken in mijn kleding.
als ik naar mijn werk ga heb ik sportkleding aan en een fietstas vol met een schone werkoutfit want er is geen droog stukje lichaam als ik daar aan kom.

Ik ben al eens naar de dokter geweest met dit probleem zo'n 3 jaar geleden en toen kreeg ik een middeltje mee. De dokter zei dat het bij de ene wel werkt en bij de andere niet...bij mij werkt het dus niet!!

Ik wil graag iets aan mijn probleem doen maar een operatie lijkt me best eng en botox is erg duur. Wat zijn jullie ervaringen? Mijn probleem maakt me namelijk steeds onzekerder met als gevolg dat ik steeds meer last ervan krijg.

HELP! :cry:
jopyvan oort
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: do 13 apr 2006, 10:08
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Bericht door jopyvan oort »

Dag allemaal, ik ben op 8 april geopereerd en vind er niks engs aan.
Het is zo gebeurd. Natuurlijk heb je pijn erna (bij mij in het begin totaal niet maar na enkele dagen begon het). Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat je een a twee weken niet kan gaan werken of naar school kan gaan en dan nog een a twee weekjes rustig aan doen.
Na de operatie krijg je een morfinepompje dus je kunt de pijn aardig onderdrukken, ik heb dit niet nodig gehad. Natuurlijk zitten er risico's aan vast (zie verhaal Miriam) maar dat heb je altijd bij operaties. In Almelo wordt je geopereerd door gerenommeerde chirurgen die hun sporen allang hebben verdiend. Alhoewel ik een beter resultaat had verwacht (pech dus) zou ik het zo weer laten doen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Nou liever jij dan ik.... Waarom het zwaarste middel inzetten als er ook lichtere middelen zijn?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Re: Nieuw op het forum

Bericht door TomH »

Fleur schreef: HELP! :cry:
:welkom :cheer

Heb je al oxybutinine tabletten geprobeerd?
jupz
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: do 08 jun 2006, 21:47
Contacteer:

Bericht door jupz »

Miranda schreef:
Kazi schreef:Ik heb net hetzelfde
Dat is echt apart he :? ?

Hoe zou dat toch kunnen?

Hoe kunnen je zweetklieren nou opeens veel zweet gaan produceren als je niet thuis bent of bij je moeder :shock:

:(
Precies hetzlefde probleem, vraag me echt af hoe dit komt. Al een oplossing gevonden iemand hiervoor??
Kel'thuzad
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 02:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Kel'thuzad »

Heb het al een paar keer proberen uit te leggen op dit forum.

Iedereen heeft onderbewust of bewust wat prikkels in sociale gebeurtenissen, zoals in de klas of bij vrienden. Omdat onze zweetklieren overgevoelig zijn als het ware, gaan wij niet alleen iets meer zweten, maar veel te veel zweten, net als bij sporten, waarbij ik binnen 5 minuten 2 zweetvlekken heb, terwijl ik een goeie conditie heb.
jupz
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: do 08 jun 2006, 21:47
Contacteer:

Bericht door jupz »

Kel'thuzad schreef:Heb het al een paar keer proberen uit te leggen op dit forum.

Iedereen heeft onderbewust of bewust wat prikkels in sociale gebeurtenissen, zoals in de klas of bij vrienden. Omdat onze zweetklieren overgevoelig zijn als het ware, gaan wij niet alleen iets meer zweten, maar veel te veel zweten, net als bij sporten, waarbij ik binnen 5 minuten 2 zweetvlekken heb, terwijl ik een goeie conditie heb.
Ok, thanks voor de info, maar is er wat te doen tegen die bewuste/onbewuste prikkels en hoe komt het dat alleen bij de oksels voorkomt??

Ik heb al veel doorgelezen op dit forum, maar ben dit nog niet specifiek tegengekomen
Kel'thuzad
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 02:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Kel'thuzad »

jupz schreef:Ok, thanks voor de info, maar is er wat te doen tegen die bewuste/onbewuste prikkels
Niet echt, je kan wel wat proberen te doen aan het zweten.
jupz schreef:en hoe komt het dat alleen bij de oksels voorkomt??
Sommigen krijgen ook last van zweethanden, of zweet in het gezicht en/of blozen. In je oksels zitten gewoon veel zweetklieren, en het is natuurlijk een plek die makkelijk je kleren raakt.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Dat is nou juist de pest... De oorzaak is niet bekend... Feit is dat er inderdaad onbewust teveel prikkels worden gestuurd naar je zweetklieren. Hier kun je geen invloed op uitoefenen. Dus het enige wat er tot nu toe gedaan kan worden is symptoon bestrijding.

groetjes Thijs
Dragongirl
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 04 mei 2006, 23:11
Contacteer:

Bericht door Dragongirl »

Kel'thuzad schreef:Heb het al een paar keer proberen uit te leggen op dit forum.

Iedereen heeft onderbewust of bewust wat prikkels in sociale gebeurtenissen, zoals in de klas of bij vrienden. Omdat onze zweetklieren overgevoelig zijn als het ware, gaan wij niet alleen iets meer zweten, maar veel te veel zweten, net als bij sporten, waarbij ik binnen 5 minuten 2 zweetvlekken heb, terwijl ik een goeie conditie heb.
Goeie uitleg!

Ik heb precies hetzelfde als topicstarter. Ik dacht ook dat het aan mijn sociale vaardigheden lag... Terwijl ik me voor de rest hardstikke lekker in mijn vel voel..
Ik kwam er eigenlijk door dit forum achter.. het ligt niet aan mij :D En sindsdien voel ik me eigenlijk al een stuk beter hoewel het zweten er nog is!!
Gesloten