Hallo, weer een nieuwe

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Corine
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 13:23
Contacteer:

Hallo, weer een nieuwe

Bericht door Corine »

Hallo, ik ben Corine, ik ben 27 jaar oud en heb al zolang als ik mij kan herinneren last van HH aan handen en voeten. Mijn eerste herinneringen hieraan gaan terug naar toen ik ong. 5 jaar oud was. Ik zat toen op pianoles en de lerares moest er steeds een theedoek bij houden als ze mij les gaf, omdat het zweet ongeveer van de piano afdroop! Een andere genante herinnering gaat terug naar toen ik een jaar of 12/13 was. Ik mocht als 'ballenmeisje' aantreden bij de Davis Cup tennis en op de plek waar ik tijdens de openingsceremonie had gestaan, lag een plasje zweet dat door één van de spelers met een handdoek weggeveegd moest worden. Ik deed net alsof mijn neus bloedde natuurlijk en zei dat het dak zeker lekte, maar leuk is anders. Ik weet ook dat ik geen lichtbeige laarzen ofzo aan hoef te trekken, want het zweet komt er gewoon zichtbaar doorheen! Door dikke leren laarzen! Open schoentjes zijn helemaal 'no go', want rode voeten waar de zweetdruppels opstaan, is niet echt sexy. HH heeft bij mij niet echt een oorzaak. Het komt niet persé door stress of hitte, alhoewel dit de symptonen wel verergert. Middeltjes helpen er vaak niet tegen en ik heb me erbij neergelegd dat ik een vervelende aandoening heb, waar nog niet echt goede remedies tegen zijn. Ik bekijk het alleen van deze kant; er zijn veel ergere aandoeningen dan deze! Natuurlijk is het vervelend als je iemand een hand moet geven en je hand is zeiknat, maarja, die ander heeft vast ook dingen waar hij/zij helemaal niet blij mee is, zoals een grote neus of flaporen of littekens door de acné. Niemand is volmaakt en iedereen heeft wel wat! Bijna iedereen, ja, ook (juist) hele mooie mensen, hebben hun onzekerheden. Ik kan me voorstellen dat overmatig zweten onder je oksels nog veel vervelender is, maar kijk op een warme dag eens goed om je heen; bijna iedereen heeft dan behoorlijke zweetplekken onder zijn/haar oksels!
Zolang er nog niet iets op de markt is dat mij gegarandeerd en veilig van mijn HH af kan helpen, moet ik er maar mee leren leven. Het is nou eenmaal niet anders, maar ik laat er echt mijn leven niet door verpesten!! Tot die tijd is dit mijn remedie tegen HH, want als je er niet de hele dag mee bezig bent, heb je er ook een stuk minder last van! ;) Ik hoop dat ik hierdoor andere mensen die extreem last hebben van HH op handen en voeten een hart onder de riem kan steken; geloof me, jij hebt er meer last van dan anderen om je heen. Die ander is het zo vergeten dat jouw hand nat was, het gaat er voor diegene veel meer om hoe jij als persoon bent. Wordt hier niet verlegen door. Ben gewoon jezelf en accepteer de zweethanden als iets dat nou eenmaal bij jou hoort. Niemand die jou er ook maar iets minder aardig om gaat vinden!
Gesloten