wie ben je??

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Carientje
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 02:39
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Carientje »

Wat is je volledige naam: Carine
Geboren op : 22 september 1963
Lengte: 1, 65
Gewicht: Staatsgeheim! ;)
Kleur haar: Blond
Kleur ogen: Groen
Waar woon je: Belgisch Limburg
Heb je Zussen/Broers: 2 van elke soort
Wat is je opleiding: administratief bediende
Wat doe je voor werk: ooit bediende en ook horeca en eigen zaak maar nu invaliditeit wegens rugproblemen
Ben je getrouwd/vriend: Vriend
Heb je kinderen: 1 dochter van 18
Wat zijn je hobby's : waargebeurde verhalen lezen en op tv bekijken, wandelen, computeren, muziek, retrospullen verzamelen
Heb je huisdieren: mijn vriend heeft 1 parkiet, 4 konijntjes en 1 muilezeltje (merrie) en dus ook een beetje van mij
Heb lichamelijke versiersels: 1 tatoo, roosje op de schouder
Wat is je favorieten eten: Mosselen!
Wat is je favorieten drinken: koffie, thee, water en af en toe een glaasje witte porto
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: alle meesterwerken...
Wat is je favorieten muziek: brede belangstelling maar geen opera, vooral oude en nieuwe popmuziek
Wat maakt jouw blij: een gelukkige en gezonde dochter (eventueel met goede punten) en een paaseitje dat gemakkelijk pelt...
Waar heb je een hekel aan: Vochtige lucht en zweten!!!
Wat is je grootste blunder: Benzine getankt in de diesel van vriend
Wat is je wens voor de toekomst: een zweetvrije toekomst, dus een oplossing voor ons allemaal!
Wat zou je graag willen bereiken: via deze of andere weg een dokter of onderzoeker vinden die zich wil buigen over hyperhidrosis!
Wat zijn je postieve eigenschappen: Sociaal
Wat zijn je negatieve eigenschappen: praten vooraleer na te denken en nadien spijt hebben
Wat is jouw levensmotto: Grapjes maken, dus: Een egoïst is iemand die meer aan zichzelf denkt dan aan mij... grapje... ;)
Hoe zie je eruit graag een foto: Is een foto van ons ezeltje ook goed?
De volgende die aan de beurt is: Goh... ik misschien... om mezelf te verbeteren... grapje... ;)
Roos_Elise
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 18 jun 2013, 20:12
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Roos_Elise »

Hoi!!!
Ik ben Roos en ik ben 15 jaar oud.
Als sinds groep 8 ( zit nu in einde jaar 3 op middelbare school) zweet ik al veel.
Ik vind dit zelf heel vervelend en zeker nu het zomer word, merk ik dat het steeds erger wordt.
Mijn moeder wuift het gewoon weg en zegt dat het komt door de puberteit maar ik zou toch graag een keer langs de dokter willen.
In de winter kan ik nooit truien of vesten aan met lichte kleuren want ik krijg zweetplekken en in de zomer draag ik ook geen lichte T-shirts maar alleen hemdjes en blousjes.
Ik wil echt weten of jullie misschien tips hebben of dat het slim is om naar de huisarts te gaan?

Ben erg blij met dit forum en heb al veel verhalen gelezen die erg veel leken op die van mij.

xx Roos
Geepstar
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 14:53
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Geepstar »

Mijn naam is Bert Haandrikman en ik heb al mijn hele leven last van overmatig zweten. Over mijn hele lichaam. Op sommige plekken (hoofd, oksels, borst, schaamstreek, knieholtes) erger dan op mijn armen en benen en rug. Met warme dagen komt het dan ook regelmatig voor dat ik niet hoef te plassen omdat ik al het vocht dat ik binnenkrijg uitzweet. Soms word ik er gek van, maar ik heb het eigenlijk al een plek weten te geven, omdat ik er al snel achter kwam dat het niet wegging. Van sporten wordt het erger en de zomers zijn voor mij een crime. alles boven de 20 graden ervaar ik als warm en als de luchtvochtigheid boven een bepaald niveau komt dan loop ik echt leeg.... botoxen of andere opties zijn er voor mij niet. Zweten dus. Voor eens en voor altijd. Het is niet anders. Mijn vader en broer hebben het ook, maar ik heb er het meest last van. Voor mijn werk is het erg lastig. Ik zit in de sales en je komt niet altijd lekker over als je pak doorweekt is, de druppels van je kop afstromen, of je van een stoel opstaat en er staat een mooie vochtige afdruk van je billen op de stoel.... Hoewel er blijkbaar meerdere mensen last hebben van hyperhydrosis ben ik nog nooit iemand tegen gekomen die het in dezelfde mate heeft als ik. Herken je dit, laat het mij dan ajb weten.
Ben
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 02 jul 2013, 15:10
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Ben »

Hallo allemaal,

mijn naam is Ben. Ik ben 25 en sinds (exact) een jaar heb ik last van overmatig zweten. Voordien had ik er echter nooit last van (behalve dan mijn voeten). Van de ene dag op de andere kwam het ineens op en sindsdien is het niet meer weggegaan, alle lapmiddeltjes ten spijt. Ik zweet voornamelijk onder mijn oksels, tussen mijn billen, op mijn rug, op mijn voorhoofd en dan mijn voeten. Erg vervelend allemaal, ik hoef het hier niemand te vertellen. Ik heb dit forum al behoorlijk grondig uitgepluisd en ik concludeer dat er vele oplossingen zijn, de ene al effectiever dan de andere. Ik wil hier niemand vervelen door opnieuw te vragen naar afdoende hulpmiddelen voor het zweten, maar ik vroeg mij af of er eigenlijk mensen zijn bij wie het overmatig zweten na verloop van tijd ook weer gewoon gestopt is? In mijn geval is het van de ene op de andere dag plots opgekomen. Ik was niet ziek, gebruikte geen medicijnen, veranderde mijn levensstijl niet en ook in mijn familie is er niemand met dit probleem. Vandaar dat ik dus de hoop koester dat zoiets ook weer even snel verdwijnt als dat het is opgekomen. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Mensen die zich jaren lang zorgen hebben gemaakt over hoe ze de natte plekken op hun kleding konden maskeren en dan op een dag constateerden dat hun probleem stelselmatig afnam? Mensen die liepen te tobben over botox, operaties en weet ik veel wat nog allemaal, die dan opeens beseften dat het allemaal wel meeviel en dat het de goede kant op begon te gaan zonder dat ze drastische maatregelen hadden getroffen? Waar ik een beetje op doel is het volgende: ons lichaam is voortdurend in verandering, kan het dat het zweten iets puur hormonaals is dat zichzelf wel weer herstelt? Of maak ik mij nu illusies? Is het iets dat je meedraagt voor de rest van je leven? En hoe weet je eigenlijk of je aan hyperhidrosis lijdt? Bij de ene persoon zal het al prominenter aanwezig zijn als bij de andere. In mijn geval weet ik niet of ik effectief hyperhidrosis heb, maar wat ik wel weet is dat ik veel meer zweet dan andere mensen en dat het mij remt in mijn sociale activiteiten en contacten, het is dus wel degelijk een probleem. Ik zou graag opnieuw leuke kleren willen dragen en niet steeds witte t-shirts te hoeven dragen om mijn zweet te verbergen. Ik zou graag opnieuw werken in de horeca zonder dat ik badend in het zweet klanten moet bedienen. Ik hoop dus dat er mensen zijn met positieve verhalen, mensen voor wie het zweten een fase in hun leven is geweest en die nu gelukkig en droog kunnen terugblikken op deze vervelende periode. Anderzijds hoor ik ook graag de reacties van zij die lange tijd dezelfde hoop als ik koesterden, maar zich dan realiseerden dat het wel degelijk een probleem is dat niet zomaar overwaait…
Alvast bedankt om dit te lezen.
Groetjes,
Ben
Deo gratias
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 18 sep 2006, 19:14
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Deo gratias »

Dag Ben,
Opvallend in jouw verhaal is dat het zweten zo plotseling is begonnen en dat op een leeftijd van 24 jaar. Zweten kan zeker een hormonale oorzaak hebben, vandaar dat het vaak in de puberteit begint. Maar die jaren heb jij ruimschoots achter je. Het zweten zou bij jou ook een hormonale oorzaak kunnen hebben, maar dan bijvoorbeeld door een te snel werkende schildklier. Is dit bij jou (via bloedonderzoek) onderzocht? Zo niet, dan zou ik beginnen met een bezoekje aan de huisarts. Dit is overigens een goed te behandelen aandoening.
Ikzelf ben (sinds mijn puberteit) al enkele tientallen jaren een overmatige zweter en ga er vanuit dat ik er nooit vanaf kom. Ik zweet over een groot gedeelte van mijn lichaam, maar gelukkig lukt het mij om met Oxybutynine de boel een beetje aanvaardbaar te houden. Hoewel ik en mijn omgeving (partner, familie, vrienden, collega's) mijn zweten volledig geaccepteerd hebben, baal ik er af en toe wel flink van. Maar goed, het is niet anders.....
Succes!
Groeten, DG
DePuntmuts
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 12 jul 2013, 17:11
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door DePuntmuts »

Hoi,

Ik ben Natalie ik ben 39 en ben nu eindelijk bij de dermatoloog geweest en ik ga dus morgenochtend beginnen met Oxybutynine, ben heel benieuwd!


groetjes Natalie :dans
Mimmi
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 12:54
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Mimmi »

Hoi, ik ben Mimmi, 25 jaar en woon in Noord-Brabant.
Ik heb al van jongs af aan last van overmatig zweten.
Erg vervelend om bij iedere kleine inspanning verschrikkelijk te zweten.
Gelukkig gaan de vrienden er in mijn omgeving goed mee om, maar onder vreemden is het toch lastig en genant.

Geboren op : 1 juni
Lengte: 171
Gewicht: haha, dat ga ik dus niet zeggen ;)
Kleur haar: bruin
Kleur ogen: bruin
Waar woon je: Noord-Brabant
Heb je Zussen/Broers: 1 zus
Wat is je opleiding: communicatie
Wat doe je voor werk: medewerker communicatiebureau
Ben je getrouwd/vriend: nope
Heb je kinderen: nope
Wat zijn je hobby's : films kijken, uitgaan, schilderen
Heb je huisdieren: 1 kat
Heb lichamelijke versiersels: nope
Wat is je favorieten eten: melanzane
Wat is je favorieten drinken: mangosap
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: Intouchables
Wat is je favorieten muziek: iets met een beetje pit
Wat maakt jouw blij: zon
Waar heb je een hekel aan: arrogantie
Wat is je grootste blunder: houden jullie tegoed :D
Wat is je wens voor de toekomst: geluk en gezondheid voor iedereen
Wat zou je graag willen bereiken: een stressloos leven leiden
Wat zijn je postieve eigenschappen: spontaan, zelfstandig
Wat zijn je negatieve eigenschappen: eigenwijs
Wat is jouw levensmotto: Leef!
Hoe zie je eruit graag een foto: :o
De volgende die aan de beurt is: wie durft het aan?
eddyvanmossevelde
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 23:03
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door eddyvanmossevelde »

Hoi iedereen,


Ik ben Eddy, een 62-jarige man uit België. Sinds mijn jeugd heb ik een enorme last van overmatig zweten, zodanig dat ik dat echt als een grote sociale handicap heb ervaren: uitgaan, en zeker dansen, zat er bij mij nooit in, of ik stond daar echt te "druipen" van het zweet. Ik heb echt ALLES uitgeprobeerd, maar niets hielp, TOT NU !!!!!!

Ik heb dus ook, in alle wanhoop, mijn toevlucht genomen tot OXYBUTYNINE, en, ja hoor, het helpt echt!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ben zó blij dat ik het zou kunnen uitschreeuwen. Via dit forum hoop ik dan ook zoveel mogelijk mensen te bereiken, opdat die dan uiteindelijk ook een "normaal" leven gaan kunnen leiden. Want niemand, behalve lotgenoten, kan zich voorstellen wat een hel hyperhidrosis met zich meebrengt.


Ik sta open voor alle reacties: iedereen kan me direct mailen op "mos@telenet.be".


Vriendelijke groet !!!!



Eddy
Ben
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 02 jul 2013, 15:10
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Ben »

Hey Deo Gratias,

ben al enkele keren bij de dermatoloog geweest en die heeft ook mijn bloed gecontroleerd. Niks te vinden. Heb hem toen ook gevraagd of dit in verband zou kunnen staan met mijn schildklier omdat mijn moeder daar problemen mee heeft gehad (weliswaar niet zweetgerelateerd), maar hij zei van niet. Heb ook een tijdje oxybutynine geprobeerd, maar ik merkte buiten een hele droge mond niet veel effect. Mss moet ik het maar eens opnieuw proberen.
Bedankt voor je reactie!
Ben
Zwieber
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 sep 2013, 10:57
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Zwieber »

Hoi alle zweters,

Even voorstellen:
Ik ben Zwieber, ben 35 jaar en woon in NH. Afgelopen 2 jaar veel meegemaakt op prive en werk vlak. Ik ben behoorlijk ingestort en nu na 2 jaar psychische hulp gaat het de betere kant op. Waar ik nog niet van af kom is zweten onder mn oksels, ik heb het al 5 jaar, het lijkt erop sinds mn vorige relatie. Ik merk dat het echt met spanningen/stress te maken heeft, bij de simpelste sociale bezigheden begint het te klotsen en erg te stinken, ja angstzweet. Soms voel je het zelf helemaal niet maar dan ruik je het wel ;-) De angst zal zich versterken omdat ik er toch een beetje voor schaam en erg ongemakkelijk voelt in die situaties. Ik hoop dat ik hier op dit forum mensen tegen kom die hetzelfde hebben of mij kunnen helpen om een duw in de juiste richting te geven met tips en trucks.

Groeten, Zwieber
Bruist
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 14:05
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Bruist »

Hallo iedereen,

Ik ben Bruist van Brussel. 27 jaar. Ik heb last van hyperhidrosis in handen en voeten.
Groeten,
rik
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 10:27
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door rik »

Goeiedag allemaal,
Het wordt tijd dat ik me ook even voorstel.
Ik ben Rik uit België(eind 40)en heb de voornaamste facetten van mijn verhaal al geschetst onder de topics operatie en sympathectomie.
Dankzij deze website heb ik ontdekt dat ik niet alleen was.
Dat geeft alleszins steun.
ikke123
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 01:54
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door ikke123 »

Wat is je volledige naam: *
Geboren op : - ik ben 25 jaar
Lengte: 1.65
Gewicht: 52
Kleur haar: rood
Kleur ogen: blauw
Waar woon je: nederland
Heb je Zussen/Broers: ja
Ben je getrouwd/vriend: nee nu even niet
Heb je kinderen: nee
Wat zijn je hobby's : film kijken
Wat is je favorieten eten: friet
Wat is je favorieten drinken: cola
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: lord of the rings
geertdirk41
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 04 feb 2014, 19:48
Contacteer:

Even voorstellen en mijn verhaal.

Bericht door geertdirk41 »

Hallo Allemaal,
Mijn naam is Geert en ik ben 25 jaar oud.
Al vanaf dat ik in de eerste klas zat heb ik last van overmatig zweten.
Het zweten was voor mij nooit echt een groot probleem, vooral omdat mijn beste vriend destijds de zeldzame ziekte Anhidrose had (niet kunnen zweten)
Ik mocht blij zijn dat ik wel zweette zei mijn kameraad altijd en hij zou graag willen ruilen.

Rond mijn 15e jaar begon het zweten echter wel een probleem te worden.
Ik kreeg “voor wat het mij leek” schuurplekken onder mijn oksels en in mijn liezen.
Ook had ik heel erg veel last van zweetvoeten.
De plekken die ik had waren felrood en erg pijnlijk. Ik schaamde me hier zo voor dat ik er niet mee naar de dokter durfte. Ik had mijn eigen oplossing wel. Als ik ging slapen sliep ik bijvoorbeeld met een handoek tussen mijn benen en washandjes tussen mijn oksels.
Dit hielp wel redelijk, maar het was niet genoeg.
Toen kwam ik op het idee om talkpoeder te aan gebruiken en dit had meer effect.

Ik hield dit een tijdje vol tot ik steeds vaker nonstop bezweet was onder mijn oksels.
Hierdoor ontstonden er grote felrode brandplekken onder mijn oksels en soms ook in mijn liezen.
Drie keer per dag deed ik een schoon shirt aan, droeg nooit truien (zelfs niet in de winter) omdat ik het dan warm had en nog erger begon te zweten.
Het hielp niet. De plekken bleven en omdat het zo pijnlijk was kon ik geen deodorant gebruiken onder mijn oksels, en ja dat heb ik gemerkt.
Mensen uit mijn omgeving zeiden vaak dat ik niet fris rook. Ondanks dat ik over mijn hele lichaam een geurtje spoot bleef ik stinken.

Uiteindelijk toch maar een afspraak gemaakt bij de dokter, deze vond het zweten niet belangrijk “iedereen zweet en de ene meer dan de andere”
De brandplekken waren volgens hem een “schimmelinfectie” en hij schreef me een middel voor tegen de schimmel.
Na het aanhoren van deze arts voelde ik me heel erg vies en schaamde me voor de plekken.
Echter hielp de zalf niet die ik kreeg, het werd juist erger.

Opnieuw ging ik naar de huisarts en deze schreef me een zalf voor die vaak gebruikt werd bij psoriasis patiënten. Het ging hierom het medicijn “Daktacort” een mix van Miconazolnitraat en Hydrocortison. Een medicijn dat maximaal 4 weken gebruikt mag worden i.v.m de gevaarlijke bijwerkingen die het cortisol hormoon kan hebben.
Dit heb ik vanaf 2008 gebruikt tot ik onlangs de ware bijwerkingen te horen kreeg. Waardoor ik hier direct mee gestopt ben.

In die tijd las ik op internet over diverse anti transpiraten in de vorm van spray onder andere odorex en Syneo5. Deze middeltjes werken niet de beloofde 5 dagen maar eerder 5 minuten het maakte helaas voor mij weinig verschil.
Ik bleef veel zweten.
Tussen 2008 en 2012 ben ik alleen maar bezig geweest met alle mogelijke producten testen die maar overmatig zweten tegen gingen.
Nee het hielp gewoon echt niet!
In 2011 Ging ik voor 1 keer naar een nieuwe huisarts in de praktijk en hij erkende mijn zweetprobleem en opeens had het een naam: Hyperhydrosis.
Hij gaf me toen een zalf met de stof “Alluminiumhydroxycloride” deze stof verstopt de zweetklieren zodat ze minder zweet uitstootten.

Ondertussen sloeg de “ daktacort zalf ” wel aan voor mijn brandplekken in de oksels en af en toe waren de plekken even weg.
Maar ja, ik kon niet zonder deze zalf. Als ik zou stoppen kwamen de pijnlijke plekken terug.
5 jaar lang gebruikte ik deze zalf dan ook nonstop tot ik dus van mijn eigen huisarts eind 2013 hoorde hoe gevaarlijk dit hormoon kon zijn.

Nou dan maar weer opnieuw langs bij haar om te kijken wat er dan aan te doen was.
Ze schreef een zware anti schimmelzalf voor, nog steeds was ze overtuigd dat de plekken een schimmelinfectie was.
Helaas ook dit hielp niet en de plekken werden groter en erger als nooit te voor.
Daarnaast was mijn zweet probleem die zich inmiddels had uitgebreid van mijn oksels en liezen naar mijn handen nog steeds niet opgelost.

4 weken geleden ben ik weer naar de arts gegaan die destijds mijn probleem erkende.
Deze hoorde mijn probleem opnieuw aan en alles wat ik al gedaan had.
Hij gaf me een zwaar antibiotica en vroeg me hoe hij me kon helpen met mijn zweetprobleem.
Ik vertelde hem toen over dit forum waar ik veel gelezen had over mijn hyperhydrosis.
Tevens vertelde ik over vele artikelen die ik gelezen had en alle producten die ik gebruikte naast de eerder door hem voorgeschreven alu crème.

Ook vertelde ik van mijn avond en ochtendritueel:
Ik douche 2 keer per dag
na het douchen smeer ik eerst de alu creme Vervolgens spuit ik mijn oksels in met syneo5 of odorex
Daarna nog eens Sudocreme of een andere zinkzalf erop.
Dit zorgt ervoor dat ik ongeveer 70% minder zweet maar is niet genoeg en helpt niet tegen de ontstekingen en infecties die er ontstaan.

Hij erkende dat mijn Hyperhydrosis nu wel een vervelende vorm aannam en toen kwam het verassende antwoord, hij zou me doorverwijzen naar de “sudor” kliniek in het zgt te Almelo . Mijn dag kon niet meer stuk eindelijk “echt” erkenning van mijn probleem en ik mocht eindelijk naar iemand die me misschien kon helpen met een oplossing.
Afgelopen dinsdag kon ik daar terecht bij dokter Raaymakers.
Ik was heel erg zenuwachtig en bang dat mijn probleem niet “erg” genoeg zou zijn om te behandelen.
Dhr Raaymakers hoorde mijn probleem aan en vertelde mij toen dat hij me ging helpen.
En niet over een jaar of zo maar binnen 6 weken zou ik al aan de beurt zijn voor de “ets” (endoscopische thoracale sympathectomie).Een operatie waarbij er 2 zenuwen doorgesneden worden die de zweetproductie aanstuurt in de oksels en handen.
Deze operatie ken ik van binnen en buiten. Ik heb er ongelofelijk veel over gelezen en zelfs een video bekeken waarop deze operatie werd uitgevoerd. Met een klein risico percentage van < 2% zeker de moeite waard
Nadat hij dit vertelde drong het nog niet zo goed tot me door totdat hij tevens vertelde dat we direct naar de afdeling anesthesie mochten gaan om een afspraak te maken voor de operatie.
Onder weg naar de anesthesie afdeling hield ik het bijna niet en de tranen spongen in mijn ogen.
Eindelijk. Eindelijk iemand die naar me luisterde, niet alleen mijn probleem erkende maar ook met de oplossing kwam.

Begin maart gaat het gebeuren, Hopelijk kan ik weer genieten zonder alle rituelen om droog te blijven.
Uiteraard zal ik na de operatie hier blijven schrijven over het resultaat en herstel.
Geert
mike8
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: za 22 feb 2014, 17:21
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door mike8 »

Hallo,

Even voorstellen: mijn naam is Mike. Ik geef les op een middelbare school en ben 41 jaar.
Dit forum was voor mij onbekend ondanks dat ik toch al lang last heb van overmatig transpireren tijdens mijn werk.
Ik werk in het onderwijs en zeiknatte oksels zijn dan erg vervelend. Je wordt natuurlijk enorm beperkt in je doen en laten in de klas Bovendien zijn er continu 30 paar ogen op je gericht. Even iets op het bord schrijven of een leerling van dichtbij helpen kan dan voor gênante momenten zorgen.
Schone t-shirts en wijde truien mee naar het werk nemen is dan het devies.
Afgelopen week heb ik de Miradry procedure ondergaan bij Wim Venema in Assen en dat is de reden dat ik mij heb geregistreerd op dit forum. Ik wil graag mijn ervaringen hiermee met jullie delen zodat er misschien een aantal forumleden hun voordeel ermee kunnen doen.
Bovendien gun ik Wim Venema deze positieve aandacht want zoals hij omgaat met zijn patiënten is bijzonder plezierig.

In het hiervoor bestemde topic zal ik mijn bevindingen opschrijven.
Gesloten