wie ben je??

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Erje »

Hallo HopefulA,

Welkom hier.
Spannend dat je de Oxy mag proberen. Hopelijk brengt het wat je ervan verwacht.
Houd ons op de hoogte hé!

Groetjes, rj
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Pebbles »

Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw hier, en niet als zweter, maar als moeder van een wanhopige, zwetende puberdochter die ik héél graag van haar probleem af wil helpen.
Ze is dertien jaar, zit in de tweede klas, en heeft dit probleem vanaf groep 8. Ik lees al een tijdje mee op dit forum, en we hebben al verschillende dingen geprobeerd. Tot nu toe zonder resultaat helaas, heel teleurstellend...
Het beïnvloed echt haar sociale leven, al hoef ik dat hier natuurlijk niemand te vertellen :(

Ik ben zelf 40 jaar, en heb naast mijn dochter nog een zoon van 16 jaar.

Ik hoop hier antwoorden te vinden op de vragen die ik heb, en eventueel ook weer anderen te helpen door ervaringen te delen.

Groetjes en tot schrijfs,

Pebbles.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Erje »

Welkom hier LaReyna en Pebbles!
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Pebbles »

Dank je wel! :)
Theke13
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 16:58
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Theke13 »

Hallo allemaal. Ik ben theke. Ben huisvrouw en daarnaast al 19 jaar vrijwilligster.in een zorgcentrum. Ga beginnen met rond kijken en denk dat ik veel bekende euvels tegenkomm
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Erje »

Welkom Theke!
Kijk gerust rond en als je vragen hebt horen we het graag.

Groetjes, rj
Sannutje
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 04 aug 2015, 17:38
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Sannutje »

Goedemiddag,

Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Sandra 45 jaar en ook ik heb hyperhydrosis. Eerst voornamelijk aan mijn handen en vieten en oksels en nadat ik op mijn 21 geopereerd waarbij ze mijn de zenuwen onder mijn oksels doorgesneden hebben, zweet nu overal gehalve mn handen. Rug buik benen alles. Iets wat mij in de loop der jaren ontzettend veel energie en sociale beperkingen heeft opgelegd. Nu ben ik inmiddels moeder van een prachtige lieve en onzekere zoon van 8 jaar met dezelfde afwijking. Ik zie hem worstelen met zijn zweethanden en voel me dan zooo schuldig. Ik weet dat ik er niks aan kan doen, maar ik gun mijn zoon deze struggle niet in zijn leven want dat gaat het wel worden. Ben al in het kinderziekenhuis in Utrecht geweest en wat zalfjes en dergelijke uitgeprobeerd maar dat mocht niet baten. Chirurgisch ingrijpen is nu nog niet aan de orde dus maar even afwachten hoe het zich in de pubertijd ontwikkeld. Zelf heb ik ook nog behandelingen gehad met Botuline injecties maar het resultaat was niet denderend en werd niet meer vergoed. Graag lees ik hier mee of er nog nieuwe nethodes zijn inmiddels en hoe iedereen er mee om gaat in het dagelijks leven. Liefs Sandra
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Erje »

Hallo Sandra,

Welkom hier.

Wat vervelend dat je zoon deze aandoening ook heeft...ik kan me goed voorstellen dat je je hier schuldig over voelt.
Maar voor hem is er hoop, want er zijn de laatste tijd meer mogelijkheden om hyperhydrosis te behandelen en de aandoening wordt ook steeds beter erkend als zijnde echt een probleem voor sommige mensen.
Ik noem alleen al de MiraDry, die zit er ook voor voeten en handen aan te komen en dat zal voor heel veel mensen uitkomst bieden, hoewel natuurlijk duur en ( voorlopig ) niet vergoed. Maar de mogelijkheid komt binnenkort beschikbaar.
Lees je maar in hier en mochten er nog vragen zijn dan horen we het wel.

Groetjes, rj
Zweetje23
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 18 jun 2017, 15:22
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Zweetje23 »

Wat is je volledige naam: Kristine
Geboren op : 15/09/85
Lengte: 1m70
Gewicht: 88kg (probeer naar 70kg te geraken, traag maar zeker)
Kleur haar: blond
Kleur ogen:blauw
Waar woon je: Muizen (België)
Heb je Zussen/Broers: 1 broer
Wat is je opleiding: Kinderverzorgster
Wat doe je voor werk: Kinderverzorgster (momenteel in een school, op zoek naar iets anders)
Ben je getrouwd/vriend: getrouwd
Heb je kinderen: 2 jongens
Wat zijn je hobby's : hoepelen, met de hond spelen
Heb je huisdieren: 1 hondje
Heb lichamelijke versiersels: 1 tattoo
Wat is je favorieten eten: pasta
Wat is je favorieten drinken: water, 7Up
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt: Kan ik niet meteen bedenken
Wat is je favorieten muziek: kleinkunst
Wat maakt jouw blij: mijn kinderen, knuffelen met de hond
Waar heb je een hekel aan: warm weer!!!!
Wat is je grootste blunder: geen idee
Wat is je wens voor de toekomst: gelukkig blijven
Wat zou je graag willen bereiken: minder wegen en minder zweten
Wat zijn je postieve eigenschappen: empathisch, perfectionistisch maar niet te
Wat zijn je negatieve eigenschappen: soms te naïef, soms koppig, voor mezelf de lat te hoog leggen
Wat is jouw levensmotto: Slow down, smile more !
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Thijs »

Welkom hier Kristine.
Nanis
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 jun 2017, 20:48
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Nanis »

Hier hetzelfde. Met sokken aan zweet ik nauwelijks maar zodra die uit gaan beginnen mijn handen en voeten te druppen. Gek dat jet bij mij zo werkt. Ben jij inmiddels geholpen?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Erje »

Nanis schreef: ma 26 jun 2017, 04:14 Hier hetzelfde. Met sokken aan zweet ik nauwelijks maar zodra die uit gaan beginnen mijn handen en voeten te druppen. Gek dat jet bij mij zo werkt. Ben jij inmiddels geholpen?
Hallo Nanis, ik geloof dat je op een ander topic had willen reageren, maar ik kan zo niet nagaan welke dat geweest is.
Desalniettemin:
Welkom hier!

RJ
Rene312
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 16 aug 2017, 16:00
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Rene312 »

Wat is je volledige naam: René
Geboren op : 22-06-1962
Lengte: 1.88
Gewicht: 115
Kleur haar: grijs
Kleur ogen: bruin
Waar woon je: Roosendaal
Heb je Zussen/Broers: een zus en een broer
Wat is je opleiding: mavo/mbo
Wat doe je voor werk: conciërge op een basisschool
Ben je getrouwd/vriend: gescheiden
Heb je kinderen: Nee
Wat zijn je hobby's : Tractorpulling/Voetbal
Heb je huisdieren: Nee
Heb lichamelijke versiersels: Een groot litteken van meerdere operaties aan me rug.
Wat is je favorieten eten: Donor
Wat is je favorieten drinken: Colalight
Wat is de mooiste/leukste film die je gezien hebt:
Wat is je favorieten muziek:Dance/Hardstyle
Wat maakt jouw blij: Een dag zonder transpiratie
Waar heb je een hekel aan: Arrogante mensen
Wat is je grootste blunder: Me scheiding
Wat is je wens voor de toekomst: Minder transpireren
Wat zou je graag willen bereiken: Gezond oud worden
Wat zijn je positieve eigenschappen: altijd opgewekt zijn.
Wat zijn je negatieve eigenschappen: snel prikkelbaar vanwege me pijn
Wat is jouw levensmotto: een dag niet gelachen is een dag getreurd.
Hoe zie je eruit graag een foto: gewoon zoals ik ben.
De volgende die aan de beurt is: succes
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Erje »

Welkom op dit forum Rene312!

Groetjes rj
Lisahoender
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 14:15
Contacteer:

Re: wie ben je??

Bericht door Lisahoender »

Hallo,

Ik ben Lisa, 29 jaar, samenwonend en een dochter van bijna 7 jaar.
Vandaag was ik op zoek op google naar een behandeling die miradry heet, een kennis heeft dit laten doen en zei misschien is het ook iets voor jou.
Dus even aan het googlen gegaan en wat een schat aan informatie kwam ik tegen zeg! Blijkt dat het bizarre zweten dat ik doe ook een naam heet, hyper...nog iets, en dat er meer mensen zijn die er last van hebben. Nou je bent nooit te oud om te leren zo blijkt maar weer.

Ik laat al 2 jaar botox in mijn oksels spuiten omdat ik wel eens heb gehoord dat dat zou helpen, en dat doet het inderdaad, maar nooooit geweten dat dit vergoed zou kunnen worden. Daar kwam ik dus nu net achter nadat ik google naar miradry en terecht kwam op dit forum.
Gelijk even DSW gebeld en inderdaad joh, als een dermatoloog vaststeld dat ik last hebvan overmatig zweten word het helemaal vergoed. Dus morgen gelijk mijn huisarts bellen voor een doorverwijzing. Heb nu al een jaar geen botox meer gebruikt omdat ik zonder baan zit, binnenkort dus weer botox whoehoeeee!!
Als het vergoed word dan laat ik die Miradry nog maar even voor wat het is, wellicht in de toekomst.

En nog even over het overmatige zweten.
Ik zweet redelijk veel op mijn rug, borst, buik en gezicht, maar mijn oksels zijn het ergste. Alle soorten deo's al gebruikt tegenovermatig zweten maar helpt allemaal niks. Eentshirtmet mouwen moet na een klein uurtje al uit. Ik draag meestal hemdjes en een wijd vallend vest of trui eroverheen. Waarbij ik zorg dat er niks in de buurt van mijn oksel komt, als een vest oftrui te strak is rond de okselsdan gaat het mis. Witte kleding is zowiezo uit den boze. Eens een heel mooi wit truitje gekocht voor een feestje (best duur ook nog) heel veel met deoleen gesmeerd al paar dagen van tevoren mee begonnen en op de dag zelf okselmaandverbandjes in het truitje geplakt enja hoor, ik was nogniet op hetfeestje (15 min in de auto) en ik kon weer terug om iets anders aan te trekken en het truitje in de prullenbak te mieteren, zonde!!

Nou goed, nog een heel verhaal, maar vast herkenbaar.
Groetjes!!
Gesloten