Geen zweet.

Bekijk hier (semi) wetenschappelijke artikelen over overmatig zweten.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Geen zweet.

Bericht door Thijs »

Geen zweet.

Gepost op juli 02/2016 door Sietske Atsma

De warmste dag van deze zomer, so far. Ik ren met een zware laptoptas om m’n nek de stad door om net voor sluitingstijd een specifiek paar pumps te kunnen kopen. Het zweet gutst van m’n hoofd, langs m’n nek, over m’n rug zo m’n bilnaad in. Het compressiepak, van enkels-tot-oksels-billen-er-uit, dat ik draag vanwege mijn laatste liposuctie is bloedje heet en helemaal doorweekt. De lange spijkerbroek en trui helpen me ook niet koel te houden. Vanochtend was het nog fris en bewolkt toen ik de deur uit ging, nu is de verwarming voor de grap op 40º gezet. Ik heb de dag doorgebracht in het Rode Kruis ziekenhuis en mocht met de plastisch chirurgen daar het brandwonden spreekuur meelopen. Het ziekenhuis was warm, heel warm. En het littekenspreekuur indrukwekkend, heel indrukwekkend.

Neem benauwd weer, warm ziekenhuis, rennen door de stad, compressiepak, heftige indrukken tijdens het spreekuur, een lange broek en trui. Alle ingrediënten om peentjes te zweten. Normaal zouden die peentjes het eerst zichtbaar zijn onder je oksels, zou je denken. Bij mij niet. Wel een zweetnaad maar geen ontsierende plekken onder m’n oksels. En dat komt zo…

In een behandeling van een uurtje zijn mijn zweetklieren met magnetron-achtige straling kapot gekookt. Dat klinkt onprettig en eerlijk, ik kan op zich wel wat hebben maar, dat was het ook. Je oksels worden eerst verdoofd met een zooi of wat prikken en dat is niet pijnloos. Vergelijk je het met de tweejaarlijkse Botox behandeling tegen het zweten dan is het een gekookt eitje. Helemaal in de wetenschap dat dit eenmalig is en die Botox behandelingen verleden tijd zijn. Oh en niet te vergeten, die paar haren die de vele IPL behandelingen hebben overleefd zijn nu ook ter ziele.

De miraDry is ongetwijfeld ontwikkeld voor mensen met serieuze transpiratieproblemen, stinkerds met hyperhidrose, maar ook voor de ijdele zweter is dit een uitkomst. Je kunt na een behandeling met de miraDry dus gewoon de hele avond dansen in een strak toppie zonder je druk te hoeven maken over oncharmante zweetvlekken of geurtjes.

Een ander voordeel van de behandeling is dat je nooit meer deodorant hoeft te gebruiken. En dat is onwennig. Deodorant op doen is onderdeel van m’n standaard routine. Het niet op doen is doodeng. Het zal dus ook nog wel even duren voor ik niet meer om het uur zelf, of anderen, aan m’n oksels laat ruiken of het “echt niet?” stinkt.


Gister nog vroeg ik een niet nader te noemen persoon na een zweterig partijtje knuffelen aan m’n oksels te ruiken. Er hing namelijk wel een zweetgeurtje in de lucht. Gelukkig was hij het, hij kent Mira nog niet natuurlijk. Ga hem ook niet aan haar voorstellen. Want zijn zweetlucht is het lekkerste dat er is.


Meer weten over de behandeling met de miraDry? Ik ben behandeld door dr. Vera Heydendael van de DryClinic in Haarlem. Klik hier voor de website.

Bron: http://www.ietsmooier.nl/mooimag/geen-zweet


Prachtig he ? Stinkerds met hyperhidrose staat er..... come on ze weet kennelijk totaal niet waar ze het over heeft.
Pebbles
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 09 mei 2016, 10:41
Contacteer:

Re: Geen zweet.

Bericht door Pebbles »

Nou zeg... Walgelijk. En dat dit bij een kliniek op de website staat..!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Geen zweet.

Bericht door Erje »

Ze grijpen alles aan om mensen zonder probleemzweten ervan te overtuigen dat ze ook aan de MiraDry moeten. Ga je trouwen? Snel nog even MiraDry!
Wil je voor altijd gladde oksels? MiraDry. Allerhande reklame zie je voorbij komen, ik erger me er steeds meer aan.
Daarbij zijn de resultaten lang niet altijd 100 % droog, maar dat vermelden ze er niet bij. Zelf moet ik trouwens ook elke dag Antitranspirant gebruiken, laat ik het één dagje weg, dan zweet ik weer meer dan me lief is. Maar mét dat spul op is het goed te doen, maar zonder zou ik niet kunnen. Ooit gaat de dag komen dat ik ook voor dit spul weer allergisch ben vrees ik en dan heb ik een probleem.
Maar zoals deze dame beweert: nooit meer deo, dream on.....wou dat het waar was, ik zou die rommel heel graag laten staan.

Maar toch ben ik heel blij dat ik de MiraDry behandeling gedaan heb hoor. Het is echt een wereld van verschil voor mij, alleen zo rooskleurig als in de reklame is het niet altijd.
Hissederim
Vijver
Vijver
Berichten: 73
Lid geworden op: di 19 jun 2007, 19:45
Contacteer:

Re: Geen zweet.

Bericht door Hissederim »

Hi,Erje

Miradry kun je wel droog krijgen maar kost je veel geld,meerdere malen zelfde plek laten handelen totdat alle zweetklier vernietigt is,mijn oksel zweet is minder maar nog steeds nat(niet heftig)..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht