Geschiedenis en ontstaan overmatigzweten.nl

Voor vragen, suggesties of problemen betreffende het forum maar ook mededelingen omtrent het forum.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Geschiedenis en ontstaan overmatigzweten.nl

Bericht door Thijs »

Geschiedenis en ontstaan overmatigzweten.nl

Het zal in 2004 geweest zijn toen ik van baan verwisselde en niet meer particulier verzekerd was maar via het ziekenfonds. Al sinds 1999 kreeg ik botox injecties in mijn oksels tegen overmatig zweten en dit werd altijd keurig vergoed door mijn particuliere verzekering. Toen bleek opeens de harde waarheid: het ziekenfonds vergoedde botox niet standaard. Ik had dus een probleem want ik was erg afhankelijk van de twee maal per jaar botox injecties. Zonder dat kwam mijn zweetprobleem terug en werd ik sociaal en emotioneel weer gehandicapt.

Ik ging op internet zoeken en vond heel weinig Nederlandse informatie omtrent hyperhidrosis. Er was in 2004 nog weinig op internet te vinden. Ja, buitenlandse sites en de toen bekende groups.msn.com had een soort Engelstalige hyperhidrosis community.

Ik werd actief op groups.msn.com en besloot mijn eigen Nederlandse community op te richten. Zo gezegd zo gedaan. http://groups.msn.com/overmatigzweten" onclick="window.open(this.href);return false; was een feit.
Ik plaatste berichten en zowaar reageerden mensen. Waaronder dus Kimmy, nu mede oprichtster van de Nederlandse Hyperhidrosis Patientenvereniging. Al snel besefte ik me dat een uitgebreidere community in de vorm van een forum beter zou zijn.

Ik besloot via een gratis webhoster uit Amerika een phpBB forum op te richten. Met mijn informatica achtergrond moest me dit toch wel lukken? Ik had geen kaas gegeten van phpBB maar na lang pielen en rommelen was het forum in de lucht. Dit moet begin 2005 geweest zijn. Ik weet de url amper meer van het forum, ik weet wel dat ik een dns redirect had geactiveerd zodat het forum bereikbaar werd onder http://overmatigzweten.webhop.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Het forum groeide en draaide best aardig alleen was de verbinding soms traag en ik kreeg problemen met email versturen omdat ik geen eigen geregistreerde domeinnaam had.
Na lang wikken en wegen besloot ik om dan maar een betaalde hoster te zoeken in Nederland en de gok te wagen. Ik zou daadwerkelijk een forum online zetten met alles er op en er aan.
Ik kan me nog herinneren dat ik nadacht over welke naam ik zou registereren. Overmatigzweten.nl was nog vrij net als vele andere relevante namen die inmiddels nu allemaal al bezet zijn. Overmatigzweten.nl dekte de lading prima en in April 2005 ging overmatigzweten.nl in de lucht. 26 april 2005 om precies te zijn.

Ik had een kopie van de database gemaakt van de Amerikaanse gratis hoster en werkte hard en lang om een mooi logo te laten maken en het forum juist in te delen. Steeds meer mensen wisten het forum te vinden (voornamelijk door google) en overmatigzweten.nl werd groter en groter. Inmiddels zijn we de 2600 leden gepasseerd, meer dan 300.000 hits per maand en ben ik van hoster overgestapt naar een grotere host met meer dataverkeer en opslag.

Ik heb door de jaren heen van mijn hart geen moordkuil gemaakt en zo eerlijk mogelijk geschreven en gereageerd op het forum. Wat mij in 2004 heeft gemotiveerd drijft mij nu nog…. Ik wil hyperhidrosis uit de taboe halen en ik wil informatie voor een ieder toegankelijk hebben. Je bent niet alleen als je overmatig zweet.

Groetjes Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Geschiedenis en ontstaan overmatigzweten.nl

Bericht door Erje »

Ik weet nog hoe blij ik was toen ik dit forum gevonden had. Daarvoor zat ik altijd op het Engelse forum, ook goed, maar ja, toch een andere taal ;-)
En zo ben je beter op de hoogte van de dingen die hier in Nederland mogelijk zijn, de nieuwste ontwikkelingen en kan je met Nederlandse mensen, die dit ook hebben, communiceren.
Nog steeds blij mee!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht