Laatste updates forum

Voor vragen, suggesties of problemen betreffende het forum maar ook mededelingen omtrent het forum.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Laatste updates forum

Bericht door Thijs »

Hoi allemaal,

In deze topic vertel ik de laatste ontwikkelingen en updates van het forum.

Er is een nieuwe versie (2.0.15) uitgebracht van dit type forum en deze heb ik met succes geinstalleerd. Hij schijnt beter beveiligd te zijn en er zijn een aantal overige dingen verbeterd. Als het goed is zullen jullie er niets van merken.

Mochten er nog vragen zijn over het forum in het algemeen of het gebruik er van, schroom dan niet om ze te stellen!

Groetjes van Thijs

ps. ik ga op onderzoek of er geen online spelletjes of iets dergelijks voor dit forum te krijgen is. lijkt me wel leuk, beetje lingo spelen ofzo als je klaar bent met berichten lezen! :O
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Trouwens zijn er nog mensen die erg handig zijn met tekenprogramma's op de computer ? Ik wil een eigen logo hebben. Zeg maar de text "Forum voor mensen met hyperhidrosis" maar dan op een hele mooie manier. Ik ben aardig handig met computers en vroeger ook met tekeningen maken maar om tegenwoordig puntje voor puntje iets in elkaar te zetten gaat mij te ver :(

De logo van de dame met help zweetplek heb ik van een andere site "gestolen" en eigenlijk wil ik iets unieks hebben. Wie helpt?

Mocht je dus een jpg voor me kunnen maken dan hoor ik het graag. Zo niet dan "dwingen" jullie me om zelf iets te maken ! ahahhaha

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik heb er weer een paar nieuwe avatar plaatjes bij gezet. Klik op je profiel en dan avatar gallery! succes!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ok... vrijdag de 13e... altijd leuk :P

Ik ben druk bezig geweest om een statistieken module op het forum te krijgen zodat we precies kunnen zien hoevaak het forum word bekeken. Binnen phpbb2 is dit drama. Er zijn wel wat mods maar das echt drama om geinstalleerd te krijgen of ze doen niet wat ik wil. Ik wil weten hoevaak het forum wordt bekeken door een ieder. Want het valt me op dat er veel gasten zijn die een hoop lezen maar zich niet registreren. Ik ga nog wel verder zoeken voor een mooi statistiek proggie maar voorlopig heb ik het op een andere manier opgelost. Was ook drama, html binnen php zetten, je moet maar net weten hoe het moet. Ik ga niet te technisch worden, maar als je nu op het hoofdscherm onder de foto kijkt dan zie je een rood balkje. Als je daar op klikt ga je naar de belstat server en zie je de hits van ons forum. Totdat ik iets beter heb hou ik het hier even bij. Je kunt ook hier ff op klikken:

http://www.belstat.nl/viewstat.asp?User ... um&lang=nl

Groetjes Thijs.

ps. ohja.. er zijn kleine online spelletjes voor dit forum. Ook deze zijn niet eenvoudig te installeren en ik ben als de dood dat ik het forum om zeep help als ik iets fout installeer, een test forum heb ik (nog) niet. Ik heb wel wat spelletjes in .swf (shockwave flash) formaat, die ik zo op het forum kan zetten maar ik ga nog even stoeien met e.e.a. :wink:
annelies
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:59

Bericht door annelies »

Ik heb al heerlijk deze spelletjes gespeeld.... zeker doen!!!! :o

Groetjes :banaan

ps. zet je simon en die andere... je weet wel welke ik bedoel er ook nog ff op??? :wink:
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Nou de spelletjes staan er bij hoor. Links boven onder de foto staan de spelletjes, klik er op en speel ze maar.

Ik heb de statistiekenbalk links onderaan gezet, dit ivm met plaatsing in een footer zodat deze op iedere pagina zichtbaar is en dat de juiste statistieken van iedere page visit worden opgeslagen. Klik er op en zie hoeveel hits dit forum heeft en je kunt zelfs zien uit welke landen mensen komen. Zo hebben we uiteraard mensen uit Belgie, maar er zijn ook al users uit Amerika en Engeland op dit forum geweest.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ok de laatste updates. Het pinkster weekend heb ik behoorlijk wat aan promotie van dit forum gedaan. Ik heb ons forum op verschillende relevante gastboeken gezet en heb behoorlijk wat emails verstuurd naar relevante sites met de vraag of wij op hun links pagina mogen. Van een site in Belgie heb ik al antwoord en zij willen het graag doen.

Verder heb ik dit forum bij een stuk of 50 nationale en internationale zoekmachines aangemeld zodat mensen het forum ook kunnen vinden als ze er naar zoeken via een zoekmachine.

Dat was hem weer!

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Het gaat goed met het forum. Iedere dag verbreken we ons eigen record met het aantal bezoekers. We zitten nu al op 52 bezoekers per dag. Ook komt er elke dag wel 1 of 2 nieuwe leden bij. Ik ben blij dat al het harde werk nu (mischien) eindelijk zijn vruchten begint af te werpen. Ik sta niet bepaald bekend om mijn ongehaastheid, dus ik zou wat meer geduld moeten hebben want we "bestaan" amper een maand. Maar we gaan de goede kant op ! Een ieder bedankt voor alles en ga zo door!!!! Schrijven, promotie enz. enz. De strijd tegen hyperhidrosis continues...... :o
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Yes 21 mei 2005 en we hebben de 30e lid mogen verwelkomen! Langzaam maar gestaag groeien we gelukkig toch door! :o

Ik weet niet of het jullie is opgevallen maar vanavond toen ik naar het forum browsde zag ik links bovenaan de melding div id='0972653924' style='text-align:center'> staan.

Ik heb geen flauw idee waar dit vandaan komt want vanmorgen was het er nog niet en ik heb de hele dag gewerkt en niets aan het forum gedaan. Dus wat het is is het maar ik weet het niet :?: :!:

Het forum werkt verder nog naar behoren dus het zal wel goed zijn, ik heb al zitten spitten en e.e.a. geprobeerd maar ik ben er (nog) niet uit. Denk dat het met die reclame zooi te maken heeft die je bovenaan ziet staan....
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi,

Nou het probleem van die rare melding ligt inderdaad niet aan mij. Er wordt aangewerkt, komt door de server waar ons forum draait. Das ergens in Noord Amerika :) Dusseh komt goed....

Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Probleem van de rare melding is opgelost. Tevens heb ik vandaag 23-5-2005 het complete forum inclusief database gebackupt. Gewoon voor de zekerheid. Ik ben bezig met nog het e.e.a. aan mods te gaan installeren en mocht daar iets mee fout gaan dan is het forum in ieder geval zo weer in de lucht, hoop ik ! :o

Trouwens voor de wizzkids onder ons, de sql database van ons forum (al onze berichten dus) is al 2,56 mb groot. Das best wel veel voor text!! gaat goed ! :D

Ehh verder hebben we vandaag weer het record aantal bezoekers verbroken!!! :o

Owja sinds wij 26 april 2005 van start zijn gegaan hebben wij in de maand april 96 bezoekers gehad op dit forum.

Van 1 mei tot nu hebben we al 557 bezoekers gehad op dit forum.

In totaal hebben we sinds 26 april tot nu 56401 hits gehad. Dat wil zeggen mensen (of search bots) die ons forum hebben benaderd.

In april hebben we 21 MB aan data verstuurd vanaf dit forum en vanaf 1 mei tot nu hebben we 264 mb aan data verstuurd met zijn allen!

Deze statistieken heb ik van de server waar ons forum op draait, die houd ze bij vanaf dag 1. Ja ik ben dol op statistieken, he Annelies ? :)

Groetjes Thijs
annelies
Plas
Plas
Berichten: 41
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:59

Bericht door annelies »

wat zou je doen zonder die statistieken?????? :wink:

:banaan :banaan :banaan :banaan
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik zal het proberen kort te houden. Wederom waren er gisteren en vannacht problemen met het forum. Gelukkig hebben jullie er niets van gemerkt want het forum draaide verder prima voor alle gebruikers. Probleem zat bij de beheerder control paneel. Lag wederom niet aan mij, maar weer aan de host in Amerika. :wall

Het proleem is opgelost maar ik word wel erg moe van al deze problemen waar ik niets aan kan/kon doen. Het werd vannacht weer 03.00 uur voor mij :roll: Ik ga dus op zoek naar een andere, betere host wat betekend dat het forum zal moet verhuizen. Ik hou jullie op de hoogte wanneer en hoe of wat want ik moet eerst nog een hoop uitzoeken en regelen voordat het zo ver is.

groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Per vandaag heb ik de "offtopic" gedeelte en de "al het overige" gedeelte niet meer openbaar gemaakt. Dus als je niet inlogt dan kun je die als gast niet meer lezen. Dit omdat ik vind dat niet iedereen die niet wil registeren hoeft te lezen over wat geregistreerde users voor hobby's en vrijetijdsbesteding hebben enzo. Ook de laatste updates over het forum en nieuwe host staan hierin en dat hoeft ook niet openbaar.

Mischien stimuleert het ongeregistreerde gebruikers om zichzelf te registreren. Uiteraard blijft alles wat betrekking heeft op zweten gewoon openbaar!

Groetjes Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Vandaag weer nieuwe smileys toegevoegd... :spring

:bowl

:pig
Plaats reactie