Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

Van de internationale hyperhidrosis vereniging uit Amerika kwam dit bericht:


New Study Shows miraDry Reduces Underarm Sweating by
96%!


A new independent study conducted at the Albert Einstein College of Medicine in New York found the non-invasive miraDry procedure provides a long-term solution to the problem of excessive underarm sweat and a marked improvement in underarm odor.
miraDry non-invasively delivers targeted electromagnetic energy beneath the underarm skin to where the sweat glands reside destroying the sweat glands through thermolysis (decomposition by heat). Results can be seen almost immediately and are lasting because sweat glands do not grow back after treatment. Two procedures spaced three months apart are recommended for optimal results.

The findings of this study were presented by Dr. Cameron K. Rokhsar, MD FAAD FAACS, lead investigator for the study, and medical director of the New York Cosmetic, Skin & Laser Surgery Center at the 2013 American Society for Laser Medicine and Surgery annual meeting. The study included 13 women and 7 men between the ages of 22 and 56. Participants reported suffering from excessive sweating (hyperhidrosis) for an average of 13.6 years. Prior to receiving the miraDry treatment the patients reported an excessive sweating severity of an average of 8 on a scale of 1 to 10 (with 10 being the most severe).

After one miraDry treatment, patients reported an average reduction of 52% in underarm sweating. After two treatments, patients reported an average reduction of 96.7% in underarm sweating. Among patients who said they had odor problems before treatment, the majority (75%) reported an average of 66% reduction in underarm odor. Side effects included swelling in the underarms after the procedure which lasted from 5 days to 2 months, with an average of 24.8 days. 65% of patients also noticed hair loss in the treated areas.

Dr. Rokhsar speculates that future miraDry uses, considering skin structures across the body, could include supra pubic (above the pubic area) hyperhidrosis treatment or back treatment. Those would be interesting developments but are not currently FDA-cleared. Keep watching this newsletter and go to http://www.miraDry.com" onclick="window.open(this.href);return false; for updates. To find a miraDry physician near you, click here.

Goed nieuws dus..... nu nog Nederlandse ervaringen hiermee.....
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door Misterx2 »

Kijk, dat zijn berichten! Geen operaties etc! Nu afwachten of er ook compensatiezweet is!
Ik wacht de berichtgeving af op de site! Ben echt heel benieuwd!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door Erje »

Ik volg dit ding al een tijdje, maar het is nog steeds alleen in Amerika. En ook erg duur geloof ik, maar op zich wel goed nieuws natuurlijk.
Zou leuk zijn als het in Nederland beschikbaar kwam. Ik heb toen de Mauritskliniek erover verteld en het zou besproken worden, maar heb er nooit meer iets van gehoord.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door Thijs »

Ehhh zover ik weet is dat ding ook in Nederland hoor. OF vergis ik me nu??? Ik meen me iets te hebben gelezen dat er een cosmetische kliniek in Nederland ook miradry gebruikte..... Wellicht even googlen?!?!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door Erje »

O echt?? Dan ga ik eens even op zoek.....thx!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door Erje »

Erje schreef:O echt?? Dan ga ik eens even op zoek.....thx!
Ik heb nog niks kunnen vinden in Nederland, maar het zoekt ook een beetje lastig op de tablet. Ik kwam wel op het artikel op dit forum uit 2011 en berichtje uit een Belgische krant wat vermeld dat het zweten na 1 jaar weer terug komt, maar ik had nu juist begrepen dat het bij de Miradry voorgoed wegbleef.
En als 1 behandeling 3000 euro kost en je hebt er twee nodig, dan is het voor mij geen optie helaas. Maar ik weet niet hoor, misschien heb ik het mis wat betreft die kosten.
bo medical
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 16 okt 2013, 15:35
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door bo medical »

Goedemiddag!
Graag maak ik aan jullie bekend dat bo medical technologies de distributie van miraDry in de Benelux gaat verzorgen. Dermatoloog Wim Venema, bij de vereniging wel bekend, heeft het systeem al aangeschaft.

Meer informatie is te vinden op onze website http://www.bo-medical.com/nl/nieuws/sta ... tig-zweten" onclick="window.open(this.href);return false;.

Mochten jullie nog vragen hebben, hoor ik het graag.

Groet, Tessa Bensch
bo medical technologies
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door Thijs »

Dit is natuurlijk super goed nieuws. Nu maar hopen dat het of betaalbaar wordt of dat het vergoed gaat worden.

Hieronder nog wat text van de website van bo-medical:

Start verkoop miraDry voor overmatig zweten

Begin januari 2014 heeft bo medical technologies een exclusief distributiecontract voor de verkoop van het miraDry systeem in de Benelux en de Nordics getekend. miraDry is Miramar Labs' oplossing voor de behandeling van overmatig zweten en axillaire hyperhidrose. Nadat de CE markering eind december is ontvangen, zijn we deze maand gestart met de verkoop. De eerste vier Nederlandse en Noorse klanten die hebben gekocht, zullen hun systemen en training de komende weken ontvangen.

Dermatoloog Wim Venema, de eerste klant die het systeem heeft aangeschaft: "Eindelijk een veilige en blijvende oplossing voor axillaire hyperhidrose. Als behandelaar heb ik jaren op deze innovatie gewacht."
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door Misterx2 »

Ben ook erg benieuwd of dit geen kapitaal gaat kosten.. Maar dit klinkt heel goed!
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door kimmy »

yes!!!! Ik heb weer hoop! Ik heb nl alles al geprobeerd en niks helpt , zelfs botox helpt bij mij maar erg kort!
Kom maar op!
Rens
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:44
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door Rens »

Wat is nou precies de behandeling?
En voor mijn "totale lichaamsoppervlakte hydrosis" is dit geen uitkomst neem ik aan?

Positief dat er iig vooruitgang geboekt wordt
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door Thijs »

zover ik weet is de miradry bij uitstek en met name geschikt voor oksel zweten.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door kimmy »

wat ik heb begrepen is het idd alleen voor de oksels.
@Rens, ik heb ook totale lichaamsoppervlakte hyperhidrosis, maar zou het al een hele verbetering voor mij als mn oksels minder gaan zweten. Dat is wat het meest opvalt.
Dus ik ga de behandeling doen, ik hou jullie op de hoogte!
Rens
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:44
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door Rens »

Ik heb meer problemen met in het gezicht, als ze daar nou nog eens wat op verzinnen spring ik een gat in de lucht.

Gebruik momenteel Oxybutinine 2/3 maal per dag tablet.
Heb nu soms ineens heel erg last van me borst en na minuut is het weer over.
Heb het idee dat het met elkaar te maken heeft, meer mensen hier ervaring mee?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry

Bericht door Thijs »

Sinds begin januari 2014 heeft de miradry een CE keurmerk ontvangen voor Nederland/Europa. Het uit Amerika geimporteerde apparaat is daardoor goedgekeurd voor de Nederlandse markt en er zijn al een aantal apparaten verkocht in Nederland. Dit betekend dat behandelingen met de miradry nu beschikbaar zijn in Nederland. Lijkt mij wel nieuwswaardig. Nu heb ik geprobeerd dit in het nieuws te krijgen bij grote landelijke (kranten)websites. Werkelijk waar niemand reageert hier op en bij sommige zogenaamde nieuws websites wordt mijn ingezonden bericht ook gewoon verwijderd. Te gek voor woorden natuurlijk want je zou maar 1 van die mensen zijn die hyperhidrosis heeft. Als het UMCG een nieuwe ETS variant ontwikkeld en dit op hun website plaatst wordt het vrijwel direct door alle grote media sites opgepakt en geplaatst. "Nieuwe behandeling tegen overmatig zweten" luidt dan de kop in het nieuws. Nu komt er een goed alternatief naar Nederland, welliswaar alleen voor oksel zweten, en geen hond vindt het nieuwswaardig. De miradry is pertinent, er zijn hooguit 2 behandelingen nodig en er is een zweet afname van 82%. Ik ben dus heel erg enthousiast. Vooral omdat het risico op complicaties veel minder is dan bij een ETS operatie.

Tegen beter weten in voel ik me alleen in me strijd om hyperhidrosis uit de taboe te halen maar ik geef niet op. Nooit. 1 % van de bevolking lijdt aan hyperhidrosis. Je zal het maar hebben.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht