Mijn Miradry ervaring

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Peter@63
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 21:21
Contacteer:

Mijn Miradry ervaring

Bericht door Peter@63 »

Miradry

Dinsdag 15 augustus, een Miradry behandeling gehad. Drs. Avi Roopram heeft de behandeling uitgevoerd bij Clinic One in Amstelveen.
Avi nam alle tijd om nog eventuele vragen te beantwoorden en wat achtergrond toe te lichten over zijn Miradry ervaring. Ik was ongeveer de 25e client die hij ging behandelen.
Over de behandeling zelf is veel te lezen op internet, dit is mijn ervaring: Ik kreeg 61 verdovingsprikken in elke oksel. Geen nood na een paar prikjes, die je al nauwelijks voelt, begint de verdoving te werken en heb je in de andere prikjes geen erg meer.
Daarna volgt de behandeling, op 37 verschillende plaatsen per oksel zuigt de Miradry zich 30 seconden vast en doet z'n werk. Na 37 'zuigzoenen' en magnetron-opwarming van je oksel ziet die er meteen opgezwollen uit.
De procedure is pijnloos. Af en toe als de Miradry aan de rand van het verdoofde gebied komt voel je de warmte. Bij mij heeft Drs. Roopram aan één kant enkele verdovingsprikken bij gegeven. Het apparaat heeft bij mij op de hoogste stand gestaan bij de toepassing, stand 5.

Klaar, dikke oksels, één uur autorijden terug naar huis. Geen probleem. Wel had ik coolpacks in de auto die ik onmiddellijk onder mijn oksels geplaatst heb. Koelen is het devies samen met ibuprofen. Nu is het 17:00 uur, behandeling was om 12:00 en de zwelling is alleen nog maar toegenomen. Niet pijnlijk, maar een beetje een branderig gevoel. Ga een beetje 'breed' lopen als een bodybuilder. De zwelling voelt, ondanks het koelen, ook warm aan.
Blijven koelen dus!

De zwelling is fors, niet echt pijnlijk maar vooral irritant. Nog een ibuprofen genomen en redelijk goed geslapen. Het nadeel was dat ik door de zwelling niet op mijn zij kon liggen.
De volgende ochtend is er een blauwe plek bijgekomen en de zwelling lijkt iets minder. Gelukkig niet pijnlijk. Verder ook geen spierpijn of 'doof' gevoel zoals door andere wel eens omschreven wordt, behalve dan echt in de oksel.
Gisteren niet meer getranspireerd, maar of dat het resultaat is van de Miradry of de zwelling kan ik nu nog niet zeggen.

Ik ben nu één week verder. Zwellingen zijn nog steeds zichtbaar en voelbaar in beide oksels. Niet pijnlijk en je hebt er in je dagelijkse activiteiten ook niet echt erg in. Haargroei komt al wel terug, heb bij anderen gelezen dat dit wegbleef of een stuk minder was, dat kan ik bij mij niet zeggen. Maar tot nu toe kurkdroog! En dan te weten dat we net temperaturen van boven de 30 graden gehad hebben. Ben naar Amerika gevlogen gisteren en ook tijdens de vlucht nergens last van gehad.

Ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld. 'So far so good' ik zal jullie over een maand weer een update sturen.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Mijn Miradry ervaring

Bericht door Erje »

Hallo Peter,

Dankjewel voor het delen van je ervaringen met de Myradry. Super dat je niet zweet, wat een gewaarwording hé!
Ikzelf heb de behandeling in april ondergaan en bij mij is het zweten wel terug gekomen, maar minder dan voorheen. Ik denk dat ik nog voor een tweede behandeling ga.
Overigens ben ik behandeld op stand 4. Wat deed de dokter besluiten om meteen op de allerhoogste stand te behandelen?
Peter@63
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 21:21
Contacteer:

Re: Mijn Miradry ervaring

Bericht door Peter@63 »

Hij had eerder cliënten behandeld op 3 en 4 maar die moesten allemaal terug komen voor een tweede behandeling. In overleg met de leverancier van het apparaat hebben ze toen besloten bij mensen met een normale lichaamsbouw/gewicht om de eerste behandeling altijd op de hoogste stand uit te voeren. Allen bij cliënten die wat fragieler/tenger van lichaamsbouw zijn gaan ze voor een lagere stand.
Ik denk dat er ook nog wel een financieel motief aan zit. Een tweede behandeling brengt veel minder op, dus daar waar ze in één behandeling klaar kunnen zijn is dat financieel voor de arts/kliniek ook gunstiger.

Voor mij geldt echt 'so far zo good' ben net een hele week in de VS geweest en in veel vergaderingen gezeten zonder één enkel druppeltje zweet. Kan zelfs gewoon een lichtblauw overhemd aan zonder dat ik 'verplicht' mijn colbert moet aanhouden. Wel zijn mijn oksels nog enigszins opgezwollen en rood. Ben wel benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Tot nu toe vind ik het de investering zeker waard.

Peter
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Mijn Miradry ervaring

Bericht door Erje »

Hoe gaat het nu Peter?
Ik ben erg benieuwd.
Peter@63
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 21:21
Contacteer:

Re: Mijn Miradry ervaring

Bericht door Peter@63 »

Goeie timing met je vraag. Sinds afgelopen zondag ben ik toch weer iets gaan zweten. Het is wel veeeel minder dan voorheen en ook alleen onder meer extreme omstandigheden (warm, stress). Het zit ook (nog) niet onder de hele oksel maar voornamelijk aan de voorste rand. Misschien is dit gebied iets minder zwaar getroffen door de Miradry behandeling.
De mate van transpiratie is moeilijk objectief uit te drukken in een percentage maar gevoelsmatig is het 20-25% van wat het was. Al met al nog steeds een significante verbetering. Alleen een kleine tegenvaller na een paar weken volledig droog.
Ik kijk het nog wel iets langer aan voordat ik beslis voor de tweede behandeling. Is afhankelijk van hoe het zich nu verder ontwikkeld.
De oksel is ook nog niet helemaal hersteld. Er zitten wat harde bultjes in en voelt wat gevoelloos aan op sommige plekken.
Geneest nog wel maar heeft tijd nodig.

Grtn,
Peter
Peter@63
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 21:21
Contacteer:

Re: Mijn Miradry ervaring

Bericht door Peter@63 »

By the way: ik schreef dat ik op 15 augustus mijn behandeling had gehad maar dat was 15 Juli!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Mijn Miradry ervaring

Bericht door Erje »

Peter@63 schreef:By the way: ik schreef dat ik op 15 augustus mijn behandeling had gehad maar dat was 15 Juli!
Dat had ik al begrepen :-)
Bedankt voor je update.
Ik heb zelf eigenlijk dezelfde ervaring. Ik heb in april mijn eerste behandeling gehad en ik denk dat ik nog wel voor een tweede ga. Maar ik zweet dus ook vooral bij warmte en in bepaalde situaties. Op zich is het na de eerste behandeling al een heel stuk verbeterd en ik vind het ook lastig om dat in percentages uit te drukken. Voor het maximake resultaat zou nog een tweede behandeling nodig zijn.
Ik hoop voor je dat het zweten niet al te veel terug komt. Gun je oksels in ieder geval de tijd om voldoende te herstellen.
En hou ons op de hoogte hé.
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Mijn Miradry ervaring

Bericht door nienke86 »

Ik ben erg benieuwd hoe het zweten nu met beide heren gaat?
Joehoe
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 19 mar 2019, 09:45
Contacteer:

Miradry ervaring

Bericht door Joehoe »

Hallo,

Ik heb 4 dagen geleden een miradry behandeling gehad. Rondom mijn oksels is het nog steeds dik en heb het verbrande gevoel nog. Het was tot nu toe droog, maar nu zweet ik toch weer een beetje. Heeft iemand hier ook last van gehad, en wat zijn de ervaringen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht