mijn miradry behandeling

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Lynncl
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 19:02
Contacteer:

mijn miradry behandeling

Bericht door Lynncl »

Hallo allemaal,

Ik heb zelf altijd veel gebruik kunnen maken van dit forum door de jaren heen. En voel nu dat ik het verplicht ben naar anderen toe om ook mijn ervaringen op te schrijven hier. ;) Hoop dat jullie iets met mijn ervaring kunnen. :)

Ik heb alles al geprobeerd om mijn overmatig zweten tegen te gaan behalve operaties, niks werkte helaas. Toen kwam er de miradry. Fantastisch dacht ik! Echter heb ik toch nog eerst een tijdje afgewacht om te kijken wat de resultaten zouden zijn bij anderen voordat ik het zelf ga proberen.

Maar gister was het eindelijk zover, ik ging mijn behandeling krijgen. :cheer

Het ontvangst was erg hartelijk bij de dermatoloog in het ziekenhuis. Er werden nog wat dingen uitgelegd maar ik ben natuurlijk al 100% op de hoogte :D
Eerst gingen ze kijken waar precies mijn haargroei zat om te bepalen hoe groot het gebied moest worden.
De tattoo werd geplakt en de verdovingen gezet. De eerste spuit is het meest gemeen maar het is echt te doen! Ik ben ook totaal niet bang voor spuiten dus dat telt absoluut mee. ;)
Dan beginnen ze met het miradry apparaat te plaatsen. Hier voel je niks van tot op een paar plekjes na. Eentje was wel vervelend maar de dermatologe wilde dat plekje toch nog goed meepakken omdat het net buiten de grens viel van mijn haargroei maar ze er zeker van wilde zijn dat alles meegenomen werd. Helemaal top!

Er werd bij mij iets nieuws toegepast, het koelen werd "maar" 10 seconden gedaan in totaal voor een nóg beter resultaat. Dit werd ook al ergens anders in nederland toegepast en de resultaten waren hierdoor nog beter, dus ik was helemaal voor! Het kon wel zo zijn dat je na de behandeling meer last kreeg hierdoor. Nou ja alles voor succes toch :D
Ik ben trouwens behandelt op stand 5.
Ik heb geen pijn ervaren aan mijn armen van het omhoog houden tijdens de behandeling. Het was goed te doen. De behandeling was klaar na iets meer dan 1 uur.

Ik kreeg nog wat icepacks mee en wat tips en kon weer naar huis.
Thuis werd de pijn wel wat vervelender omdat de verdoving gaat uitwerken. Ik heb wel gelijk een ibubrofen genomen bij thuiskomst, en gekoeld. Iedere keer een 30 minuten koelen en een tijdje wachten.
De zwelling nam toe en rode plekken zijn duidelijk aanwezig. Maar al met al zo goed te doen :cheer

Heb gewoon goed kunnen slapen, op mijn rug want een andere ligging lukt echt niet hahaha. Heb niet meer hoeven te koelen in de nacht en de pijn was nauwelijks aanwezig.

Vanmorgen was de zwelling enorm en de bekende tennisballen onder mijn oksels duidelijk aanwezig :D Ik heb nog een aantal keren gekoeld maar dan puur voor de zwelling want pijn doet het niet meer. Nou ja minimaal dan...
Ibubrofen wederom genomen zodat er een minimale kans op ontstekingen is.

Zweten doe ik totaal niet meer, maar dit is natuurlijk ook doordat er enorme zwellingen zijn. Maar ik ben al enorm positief tot nu toe.
De behandeling was zo goed te doen en laten we hopen dat het overmatige zweten, want 100% droog zal er niet in zitten denk ik, eindelijk voorbij is en tot het verleden behoort :cheer
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Thijs »

Wat super voor je Lynncl en wat fijn dat je je ervaring hier ook hebt opgeschreven. Zo hebben andere mensen er ook wat aan. Nu maar hopen dat bij jou het vervelende overmatig zweten voor eens en voor altijd weg is !!! Hou ons hier op de hoogte.

Trouwens waar heb je je laten behandelen ?

gr Thijs
Lynncl
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 19:02
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Lynncl »

In het ziekenhuis ;) via de dermatoloog waar ik al onder behandeling stond.

Ik zal verdere updates blijven geven hoe het verder gaat :)
Lynncl
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 19:02
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Lynncl »

Week later:

Het is nu precies een week geleden dat ik de behandeling heb ondergaan.
Ik heb nog wat zwellingen en vooral aan mijn linkeroksel het "verbrande" gevoel. Ik check een aantal keren per dag of ik nu zweet, en dit is niet het geval ! Helemaal super. Het enige wat ik voel is het "huid op huid" contact wat dan een gevoel geeft alsof ik zweet. En door de zwellingen voelt het alsof.
Gister de eerste dag gaan werken dus het was de ultieme test. Ik werk in de zorg dus het kon goed getest worden hahaha. Tijdens het werken dacht ik wel eens te zweten maar het was gewoon niet zo.
Bij thuiskomst gelijk checken of ik nu gezweet had en niks!

Ik voel me zo goed nu! Onbeschrijflijk gevoel ! Maar het lijkt alsof het zweten eindelijk verleden tijd is voor mij.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Erje »

Heel goed nieuws!
Het uiteindelijke resultaat zie je echter pas na ongeveer vier weken, als alle zwelling verdwenen is.
Maar hopelijk blijft het zo goed gaan als nu.
Lynncl
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 19:02
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Lynncl »

Ja ik hoop het Erje. We gaan het gewoon afwachten.

Had jij trouwens ook last van zwellingen die naderhand hard werden? Ik heb onder mijn linkeroksel echt harder verdikkingen zitten. Denk gevuld met vocht? Maar is erg vervelend.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Erje »

Lynncl schreef: za 13 jan 2018, 09:10 Ja ik hoop het Erje. We gaan het gewoon afwachten.

Had jij trouwens ook last van zwellingen die naderhand hard werden? Ik heb onder mijn linkeroksel echt harder verdikkingen zitten. Denk gevuld met vocht? Maar is erg vervelend.
Ik had wel zwellingen, die bleven ook best lang zitten, maar echt hard......dat zegt me zo niks...
Heb je er pijn aan?
Lynncl
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 19:02
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Lynncl »

Erje schreef: za 13 jan 2018, 16:30
Lynncl schreef: za 13 jan 2018, 09:10 Ja ik hoop het Erje. We gaan het gewoon afwachten.

Had jij trouwens ook last van zwellingen die naderhand hard werden? Ik heb onder mijn linkeroksel echt harder verdikkingen zitten. Denk gevuld met vocht? Maar is erg vervelend.
Ik had wel zwellingen, die bleven ook best lang zitten, maar echt hard......dat zegt me zo niks...
Heb je er pijn aan?

Ondertussen dus helaas ontstoken.... Wordt straks gebeld door dermatoloog en mag vandaag nog langskomen.
Het doet dus idd pijn en is rood en er komst zelfs pus uit :cry:
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Erje »

Ojee, dat is niet fijn....
Sterkte hoor, hopelijk snel verbetering.
Lynncl
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 19:02
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Lynncl »

Nee, er is een infectie gaande. Er heeft zeer waarschijnlijk een cyste gezeten die nu mega is geworden door de behandeling.
Gevolg, snee moeten maken om alle rotzooi eruit te laten gaan. Nu is er een gat overgebleven die opgevuld moet worden met betadinegaas. Iedere dag uitspoelen met water en antibiotica slikken.

Domme pech volgens de dermatoloog.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Erje »

O wat balen zeg!! 😯 Dat klinkt allemaal byzonder pijnlijk.....
Beterschap hoor!
En hopelijk is het resultaat uiteindelijk alsnog goed.
Lynncl
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 19:02
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Lynncl »

Ja dat hoop ik dan ook. Niet dat alles voor niets is geweest...
Dank je voor je reacties iedere keer..
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Thijs »

ik vraag me toch in alle bescheidenheid af in welk ziekenhuis en door welke dermatoloog je bent behandeld ?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Erje »

Thijs schreef: wo 17 jan 2018, 09:28 ik vraag me toch in alle bescheidenheid af in welk ziekenhuis en door welke dermatoloog je bent behandeld ?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar......
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: mijn miradry behandeling

Bericht door Erje »

Hoi Lynncl,

Hoe gaat het nu eigenlijk met je?
Ging de infectie snel over en hoe is het resultaat van de behandeling nu?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht