Voorbereiding op Botox injecties?

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Voorbereiding op Botox injecties?

Bericht door tom-miej »

Ik heb mijn verhaal al redelijk verteld in het voorstel topic (voor Geïnteresseerden check dat topic even)

De reden waarom ik dit topic open is dat ik morgen in ziekenhuis Rijnstate mijn eerste Botox behandeling krijg!! :P

1 busje botox had ik vorige week al bij de apotheek besteld, en die ga ik vanavond bij me vriendin ophalen (ze is apothekersassistente)
Het werd overigens volledig vergoed door ziekenfondsverzekeraar Menzis.

Morgen om 9.35 ben ik aan de beurt dus in Rijnstate op de Dermatologie afdeling. Nu vroeg ik me af.
Hoe gaat dit?
Wordt je verdoofd, etc...
Moet ik nog iets voorbereiden (okselhaar afscheren?? :? )
Hebben ze aan 1 busje botox wel genoeg voor 2 oksels?
Wordt de behandeling vergoed?

Graag zou ik dit willen weten dus...

Ik hoop dat morgen alles goed gaat en dat ik er eindelijk vanaf ben, en niet ergens anders zal gaan zweten :roll:

Groeten,

Tom-miej
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb zelf nog nooit zo'n behandeling gehad maar van wat ik hier heb gelezen moet je wel je oksels scheren. Maar kijk voor de zekerheid nog even wat rond hier mocht je niet op tijd meer antwoord krijgen.

Heb je trouwens niet van het ziekenhuis een boekje ofzo gekregen. Ik ben onlangs geopereerd aan de knie en ik kreeg een boekje mee na het vooronderzoek waarin stond wat ik moest doen, mee moest nemen, wat er ging gebeuren en hoe het na de operatie zou gaan. Dat is volgens mij standaard bij elke behandeling. Of is botox voor je oksels zoiets specifieks dat ze er geen boekje voor gemaakt hebben...? :?
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Bericht door tom-miej »

Nee heb geen boekje oid meegekregen.

Dit kwam denk ik ook omdat ik bij de chirurg pas de beslissing heb gemaakt om toch eerst botox te proberen ipv operatie.

Ik ben toen dus weer naar de afdeling dermatologie gegaan en heb er een afspraak gemaakt (morgen dus om 9.35)

Ik zie het allemaal wel...maar zal het scheermes dus ook even onder me oksels doorhalen :P

Als er nog iemand is die er meer over weet...graag :D
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Bericht door tom-miej »

Eindelijk ben ik geweest.

Vanmorgen om 9.35 was ik aan de beurt voor mijn eerste botox behandeling zoals ik al eerder zei.

De zuster legde me goed uit wat er ging gebeuren, al had ik natuurlijk op internet al een hoop gevonden.

Het is inderdaad handig om je oksels geschoren te hebben.
Verder weinig voorbereiding.

In elke oksel heb ik 10 prikjes gehad, dit viel opzicht best mee, maar hoe verder ze richting me zij ging hoe pijnlijker het werd.
Maar best te doen :P Nu nog hopen dat het gaat werken.
Op dit moment werkt het namelijk nog niet.
Direct nadat ik klaar was voelde ik me nog wel een beetje dizy, maar nu gaat het weer helemaal goed :lol:

Kosten? : €0,00

Als het goed werkt, zie ik van een operatie af dus, en ga over een half jaar of wanneer het is uitgewerkt weer herhalen.

Afwachten nu dus hoe het gaat reageren. :?

Ik ben in iedergeval blij dat ik de stap gezet heb, en dat het ook nog is niks kost :P

Tom-miej
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Hopen dat het werkt voor je. Hou ons op de hoogte! :)
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Bericht door tom-miej »

Het weekend was natuurlijk de ultieme test.

lekker eigenwijs een fel shirt aangetrokken om te kijken of het zweten afgelopen was of niet.

en het resultaat...met het uitgaan wel iets gezweet...maar niet onder me oksels, zelfs niet vanwege de hitte die er binnen was.

En zondag ook eigenwijs een donkerbruin shirt aangedaan naar me schoonouders. (die deed ik eerder echt niet meer aan) en jawel, droger dan droog.

Oftewel ik ben weer helemaal in goede stemming :P
Komende week maar is wat leuke shirts gaan kopen.

En donderdag op gesprek voor afstuderen, waar ik nu met plezier naar toe zal gaan.

Het enige wat veranderd is, is dat ik nu heel iets meer klamme handen heb, maar dit is niet noemenswaardig veranderd.

Dus ik behoor gelukkig tot de 80% waar de botox wel bij aanslaat. :)

Tom-miej.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Geweldig voor je man!
Bij mij werkt het ook altijd goed!
Ik moet 1 februari weer!!!
Heb je er wat van gevoelt??

Nou veel plezier met je nieuwe garderobe uitzoeken!!!!

Kim
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Bericht door tom-miej »

Ja ik voelde het inderdaad wel.

Het zijn eigenlijk net van die wespensteken.

Alleen toen ze verder naar onder in me oksel prikte richting me zij dus, deed het 2x even behoorlijk pijn.

Maar goed, wie (mooi) 'droog' wil zijn moet pijn lijden ;)

Ik hoop dan ook dat het me hele afstudeerperiode (tot halverwege juni) zal blijven werken.
En de botox de volgende keer weer vergoed zal worden :lol:

Tom
edwin1978
Vijver
Vijver
Berichten: 63
Lid geworden op: do 04 jan 2007, 16:32
Contacteer:

Bericht door edwin1978 »

Hoi Tom,

Super te horen dat het zo goed helpt bij je! Bedoel ben je mooi af van dat ellendige gezweet altijd! Ik ken dat gevoel met het uitgaan enzo, als je een leuk shirt aan hebt en het dan al heel snel kleddernat is, zo klote he!
Ga overwegen om naar Carpe te gaan, ben bang dat mijn huisarts me toch niet serieus neemt, ben er al eens heen geweest voor het zweten onder mijn oksels en toen zei hij dat er niks aan te doen was en dat een operatie teveel nadelen had. Dus ja dan weet ik het ook niet meer.
Fijn zo'n huisarts he :evil:
Groeten Edwin.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

een operatie kun je het beste navragen bij een chirurg !!
Die weet precies wat en hoe hij het doet daar vind ik kan een huisarts je weinig over vertellen.Vraag je huisarts of hij je wil doorsturen naar een chirurg.
Mijn huisarts wist ook weinig over het probleem en heeft mij doorgestuurd.
Nu heeft bij mij de operaties geen nut gehad achteraf maar goed er zijn ook mensen genoeg bij wie het wel helpt.
Mijn advies is praten en navraag kan geen kwaad en laat je goed voorlichten!!!

Gr Kim
forfun
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: di 12 sep 2006, 14:06
Contacteer:

Re: Voorbereiding op Botox injecties?

Bericht door forfun »

tom-miej schreef:Ik heb mijn verhaal al redelijk verteld in het voorstel topic (voor Geïnteresseerden check dat topic even)

De reden waarom ik dit topic open is dat ik morgen in ziekenhuis Rijnstate mijn eerste Botox behandeling krijg!! :P

1 busje botox had ik vorige week al bij de apotheek besteld, en die ga ik vanavond bij me vriendin ophalen (ze is apothekersassistente)
Het werd overigens volledig vergoed door ziekenfondsverzekeraar Menzis.

Morgen om 9.35 ben ik aan de beurt dus in Rijnstate op de Dermatologie afdeling. Nu vroeg ik me af.
Hoe gaat dit?
Wordt je verdoofd, etc...
Moet ik nog iets voorbereiden (okselhaar afscheren?? :? )
Hebben ze aan 1 busje botox wel genoeg voor 2 oksels?
Wordt de behandeling vergoed?

Graag zou ik dit willen weten dus...

Ik hoop dat morgen alles goed gaat en dat ik er eindelijk vanaf ben, en niet ergens anders zal gaan zweten :roll:

Groeten,

Tom-miej

Geweldig voor je! Ben ook verzekerd bij Menszis, heb je ze van tevoren moeten bellen om te vragen of het vergoed wordt, of kun je je gewoon laten behandelen en de rekening doorsturen?
tom-miej
Beekje
Beekje
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 20 dec 2006, 22:25
Contacteer:

Bericht door tom-miej »

@forfun

Ik heb helemaal niks hoeven regelen.

Zelf totaal geen contact met Menzis erover gehad.

De botox bestel ik bij de apotheek en Rijnstate spuit het in.
Een rekening heb ik nooit gezien dus beter kan niet :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht