Vandaag 1e botox behandeling gehad!

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
anne83
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 12:54
Contacteer:

Vandaag 1e botox behandeling gehad!

Bericht door anne83 »

Hallo,

Ik heb vandaag mijn 1e botox behandeling gehad in het ziekenhuis in Spijkenisse. Heb geprobeerd het vergoed te krijgen, maar helaas is dat niet gelukt...toch zelf maar die 500 euro gelapt, want ik ben het zweten zo zat! Odorex extra dry, vichy antitranspirant, deoleen, dingen in mijn shirts geplakt etc. niets hielp, ik hoop dit wel! Ik wil heeel graag een paar leuke felgekleurde truitjes gaan kopen ipv donkerblauw of zwart.

Anyway, ik vond de behandeling best wel pijnlijk soms en heb vrij veel injecties gekregen (ik schat zo'n 50 per oksel), in totaal zijn 10 spuiten botox gebruikt, 5 per oksel. Ik hoop echt heel erg dat het goed gaat werken, en de dermatoloog was erg enthousiast erover. Ik ben zo benieuwd! :o Hier op het forum lees ik juist aardig wat negatieve berichten. Kan het zijn dat er dan misschien te weinig is ingespoten? Het zou wel erg zonde zijn als het resultaat er niet naar is straks... :?

Maar ik wilde mijn verhaal eventjes kwijt aan iemand, dus bij deze, hopelijk heb ik je niet verveeld.... :) Het is goed om hier te zien dat er nog zoveel meer mensen zijn met HH, het geeft je het idee dat je niet alleen staat. Trouwens nog wat interessants geleerd vandaag, want ik heb altijd veel dorst en de dermatoloog zei vandaag dat dat ook door het HH kan komen, hij zei dat er altijd een kraantje open staat. Had ik nog nooit aan gedacht...hihi. je verliest ook veel zouten en misschien eet ik daarom zoveel chippies :D
anne83
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 30 mei 2007, 12:54
Contacteer:

Bericht door anne83 »

We zijn inmiddels 3 dagen verder en de botox bevalt me heel goed. De dag nadat ik de injecties had gekregen, was ik niet helemaal droog, maar het zweten was wel een stuk minder dan normaal. Nu inmiddels weer verder en nu ben ik helemaal droog!! Het is echt geweldig!!
Hopelijk blijft dit nu een paar weken/maanden goed aanhouden, dan ga ik de behandeling zeker voortzetten, ongeacht de kosten.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Hallo Anne,

Heerlijk, hé, die droge oksels. Geniet ervan zolang het duurt. Ik heb in april Botox gehad en het begint nu een beetje uit te werken. Maar ik ben het nu niet meer gewend, die natte oksels, dus binnenkort maar weer eens kijken voor een nieuwe behandeling.
Ik hoop voor je dat je er lang plezier van mag hebben. Maar zo te lezen heb je best veel ingespoten gekregen, dus daar zal het niet aan liggen.
Mammavan4Kids
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 21 sep 2007, 09:07
Locatie: Middelburg (Zeeland)
Contacteer:

Ook Botox gehad....

Bericht door Mammavan4Kids »

Hallo allemaal... Ik heb ook heeeeeel erg veel last van Hyperhidrosis :cry:

Ik heb ooit m,n eerste botoxbehandeling gehad op: 11-11-2003 onder volledige narcose dit ivm, andere klachten die ik ook nog heb !

Deze behandeling is 100% vergoed door mijn zorgverzekeraar.Afbeelding

Deze behandeling had ook redelijk resultaat ik heb zeker een half jaar geen
last meer gehad van transpiratie.

Totdat mijn vader plotseling is komen te overlijden in 2005 en toen begon alle ellende weer opnieuw :(
Maar nu kreeg ik er zoveel last van dat ik ook chronische exceem erbij kreeg dus heb overal open wonden:
Onder m,n oksels, op m,n benen en voeten en ook op intieme plekjes :cry:
Afbeelding

Dus weer terug naar de Dermatoloog :!:
Allerlei zalfjes en creme,s meegekregen zonder resultaat
ik heb zulke open wonden dat ik nu verbandartikelen via de groothandel krijg geleverd..
Voor m,n zweetvoeten kreeg ik eerst: aluminium hydroxychl oplossing.
Dit helpt helemaal NIKS
Nu moet ik met m,n voeten in de Betadine Scrub
is erg leuk voor je beddengoed :twisted:

Ik heb zoveel last van transpiratie ( zweet ) dat zelfs ons laminaat wit uitslaat door m,n zweetvoeten :cry:
Afbeelding

Ik ruik m,n eigen zweetlucht en vindt dit ook vervelend voor m,n vriend :idea:
Hij heeft er totaal geen enkel probleem mee maar van buitenstaanders krijg je allemaal rare opmerkingen:
Goh mevrouw er is deo Te Koop hoor :roll:
Ja ja dat weet ik wel maar kan nergens tegen :!:

De tweede keer dat ik Botox heb gekregen was op: 5-6-2007 dus nog maar kort geleden :!:
Dit heeft hooguit maar 4 dagen effect gehad :help
Dus vorige week weer gebeld naar de Dermatoloog en toen kreeg ik zijn assistente aan de lijn.
Het verhaal uitgelegd ook over m,n zweetkakjes en gevraagd welke mogelijkheden er nu nog meer zijn :?: :?:
Zij vertelde dat er geen Botox meer worden gedaan in de voeten omdat dit weinig tot geen resultaat oplevert.

Daarna afgelopen maandag de Dermatoloog gesproken en hij vertelde dat ze dus binnenkort opnieuw Botox gaan doen onder de oksel en tja ook in m,n voeten :idea:
Dus ik zeg:
Ik heb u assistente gesproken en zij zegt dat dit weinig tot geen resultaat geeft :!:
Hij zegt NEE hoor ik doe deze behandeling nog gewoon uitvoeren :?:
Dus kom straks maar even papieren ophalen om bloed enzo te laten prikken..

Einde van de dag gaat de Telefoon krijg ik weer z,n assistente aan de lijn :!:
Ze zegt: tja de Dermatoloog heeft een foutje gemaakt :idea: hij heeft overleg gehad met andere dermatologen en de Botoxinjectie,s worden niet meer in de voeten gedaan vanwege het slechte resultaat :?: :?:


:ppff
Lekker slimhoor voor het zelfde geld was ik al bloed en alles wezen prikken :!:
SOMS :x

Nu moet ik dus op: 1-10-2007 weer naar hem toe..
Ik heb ook een aantal dingen opgezocht via Internet hoe het kan komen dat je zoveel transpireert :idea:

Ik heb dus een stukje gevonden via het internet dat dus transpiratie voort komt uit emotie,s :?:

Dit stukkie vondt ik dus:
Het element water speelt een grote rol bij de nieren.
Water dat niet stroomt vertroebelt of verdampt.
Het is daarom van belang dat het water in beweging blijft.
Water wordt ook wel geassocieerd met gevoelens,met emoties.E-motie betekent in beweging zijn en een kenmerk van emoties is dat ze stromen.
De nieren regelen de vochthuishouding en de emotionele huishouding.
Je emotionele en psychische gesteldheid heeft dan ook invloed op de samenstelling van de lichaamsvochten (het water).

En niet alleen dat:emoties,verdriet,het wil er uiteindelijk allemaal uit.
En voor sommige mensen is dat niet makkelijk.
Voor een gedeelte heeft dat te maken met opvoeding (je mag je emoties niet laten zien) en voor een gedeelte heeft het ook te maken met hoe je in elkaar zit ( je trekt je van deze omgangsregels" juist heel veel of heel weinig aan )
En het kan ook betrekking hebben op één bijzonder ingrijpende emotionele gebeurtenis die moeilijk voor je is geweest.
Die je wegstopt :?: :?: :?: :?:


Wat je vaak ziet is dat mensen die moeilijk hun emoties kunnen uiten het op een andere manier laten zien ( dat ze inwendig huilen )
Zweetvoeten / handen laten dat op hun eigen wijze zien.
Zweetvoeten laten zien dat je je weg daarin nog niet heb gevonden :idea: en zweethanden dat je niet weet hoe je het concreet moet aanpakken ( het uiten van je emoties )


Dit allemaal wat hierboven staat heeft erg veel met mijn verleden te maken:
Veel ellende en het niet mogen ( kunnen uiten van emoties )
2005 was een ROTJAARvoor ons gezin:

Zware operatie gehad in januari 2005 daarna in april 2005 m,n vader plotseling overleden :cry: :cry:
In augustus 2005 een autoongeluk :x
En in december 2005 is m,n achterneefje van 23 verongelukt..Afbeelding

Ik zou dus graag eens willen dat de Dermatoloog eerst eens gaat kijken waar het probleem dus vandaan komt
:idea:
En dan eens goed gaan overleggen welke mogelijkheden er nog meer zijn :!:
Hij wilt nu dus ergens gaan snijden :oops: :oops: Denk het NIET :!:

Maar TIPSzijn zeker WELKOM..

Groetjes van:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht