1ste botoxbehandeling oksel in Den Haag gehad

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

klotsje
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 feb 2008, 17:09
Contacteer:

1ste botoxbehandeling oksel in Den Haag gehad

Bericht door klotsje »

Na maanden deo's, cremes, inlegkruisjes etc. etc. via een omweg terecht gekomen bij de Mauritskliniek in Den Haag.

Via de huisarts was ik in eerste instantie verwezen naar een andere dermatoloog. Hier bleek een wachtlijst van hier tot tokio (3 maanden) en werd me bovendien verteld dat ik eerst moest gaan starten met de Iontoforesetherapie. De resultaten hiervan zou wellicht tegenvallen, maar dan konden we ondertussen alvast starten met het indienen van de machtigingsaanvraag voor een behandeling voor Botox. Ik dacht, wat een omweg als het waarschijnlijk toch niet zo'n succes is.....

Wat gegoogled, hier terecht gekomen en ook de site van de Mauritskliniek gevonden. Na overleg met mijn huisarts hebben we samen besloten om meteen een afspraak te maken bij de Mauritskliniek. Hier kon ik de week erop al terecht. Dat was vanmorgen dus ;-)

Deze arts raadde me eveneens de botoxbehandeling aan en vertelde me tevens dat het zondermeer vergoed wordt. Hij zei letterlijk "ik heb nog nooit een behandeling niet vergoed gekregen van de ziektekostenverzekeraar, ongeacht welke verzekeraar". Helemaal super!
Bovendien kon de behandeling meteen worden verricht :D

Per oksel behoorlijk wat prikken gekregen (heb ze niet geteld, sorry) en vond het prima te doen, wat de pijn betreft. Het zou na een dag of 3 echt moeten gaan werken en ik kan niet wachten tot het zover is. Het zou geweldig zijn om eens geen klotsende oksels te hebben en een kleur shirt te kunnen kiezen die eindelijk eens geen zwart is.

Ik hou jullie op de hoogte.
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Bericht door peterrrr »

hoi klotsje,

ik zit zelf ook bij de mauritskliniek in den haag.
ben er nu al 2 keer geprikt en ben redelijk tot goed droog.
ben benieuwd of jij ook droog gaat worden..
klotsje
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 feb 2008, 17:09
Contacteer:

Bericht door klotsje »

Hallo Peter,

het is mijn eerste (echte) dag en ik moet zeggen dat ik al een behoorlijk resultaat merk. Het klotsen is echt al een heel stuk minder. Helemaal droog ben ik nog niet, maar ik moest tenslotte 3 dagen geduld hebben en het in laten werken zeg maar. Vooralsnog ben ik al ontzettend blij met dit resultaat!
klotsje
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 feb 2008, 17:09
Contacteer:

Bericht door klotsje »

Vandaag helemaal droog :!: Wat een fantastisch gevoel!

Morgen meteen een knalroze shirt aanschaffen en wat zekerder van mezelf gaan worden. Mijn eerste droge zomer kan dan niet meer stuk ;-)
Sebas
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 19:45
Contacteer:

Bericht door Sebas »

klotsje schreef:Vandaag helemaal droog :!: Wat een fantastisch gevoel!

Morgen meteen een knalroze shirt aanschaffen en wat zekerder van mezelf gaan worden. Mijn eerste droge zomer kan dan niet meer stuk ;-)

Ik ben benieuwd naar hoe het tot nu toe verloopt met het droog houden van je oksels.
Ik heb morgen een afspraak bij mijn huisarts omdat ik ook erg zweet onder mijn oksels. Ik zit dan ook te denken aan een botox behandeling .. maar als ik dan ergens anders ga lekken,, waar ik nu nog geen last van heb hoeft het voor mij niet.

dus ik was benieuwd naar hoe het gaat (:
klotsje
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 feb 2008, 17:09
Contacteer:

Bericht door klotsje »

Hallo Sebas,

Het gaat supergoed en lek geen drup meer onder de oksel. Ik heb geen last van dat het zich heeft verplaatst naar elders, gelukkig. Gister een legergroen shirtje gedragen en morgen durf ik een roze aan ;-) Het zelfvertrouwen begint weer te komen.
Sebas
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 19:45
Contacteer:

Bericht door Sebas »

klotsje schreef:Hallo Sebas,

Het gaat supergoed en lek geen drup meer onder de oksel. Ik heb geen last van dat het zich heeft verplaatst naar elders, gelukkig. Gister een legergroen shirtje gedragen en morgen durf ik een roze aan ;-) Het zelfvertrouwen begint weer te komen.
oke tof! :D
Ik heb nu een medicijn voorgeschreven gekregen, iets met gloride ofzo .. ben benieuwd of dat helpt (:
klotsje
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 feb 2008, 17:09
Contacteer:

Bericht door klotsje »

Ik hoop dat het helpt Sebas.

Was dit je eerste bezoek aan de huisarts? Ben na veel huismiddeltjes ook een aantal keer bij de huisarts geweest en heb via hem ook heel wat smeerseltjes uitgeprobeerd. Helaas had ik hier geen baat bij en werd ik daarom doorgestuurd naar de dermatoloog. Deze heeft uiteindelijk besloten om de botoxbehandeling te ondergaan.

Op het forum lees je ook goede ervaringen met smeersels, dus er is altijd hoop hoor. Wat bij de één niet aanslaat, kan bij de ander een supereffect hebben dus hou de moed er in.
Sebas
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 13 feb 2008, 19:45
Contacteer:

Bericht door Sebas »

klotsje schreef:Ik hoop dat het helpt Sebas.

Was dit je eerste bezoek aan de huisarts? Ben na veel huismiddeltjes ook een aantal keer bij de huisarts geweest en heb via hem ook heel wat smeerseltjes uitgeprobeerd. Helaas had ik hier geen baat bij en werd ik daarom doorgestuurd naar de dermatoloog. Deze heeft uiteindelijk besloten om de botoxbehandeling te ondergaan.

Op het forum lees je ook goede ervaringen met smeersels, dus er is altijd hoop hoor. Wat bij de één niet aanslaat, kan bij de ander een supereffect hebben dus hou de moed er in.
Dankje ! ik hoop het ook.
Ik heb het gisteravond voor het eerst aangebracht.. dus even kijken wat het doet.
Dit was idd de eerste keer dat ik hiermee naar de huisarts ben geweest.
Ik dacht dat er niks tegen te doen was,, en eerlijk gezecht geloof ik niet zo in die smeerdingetjes etc.
Maargoed wat je zegt, Ik houd de moed er in ! :D


gr
petite
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 10:09
Contacteer:

de mauritsklinieken

Bericht door petite »

vorige week verwijzing gehad van huisarts. hij had gehoord dat het Slotervaartziekenhuis Amsterdam botoxbehandelingen doet. dus niet.
Gebeld met AMC A'dam niet. Als je googled zie je Mauritskliniek vrijwel meteen. Hoe is jullie indruk van deze kliniek? Komt het goed over? Ik heb slechte dingen gehoord over de kleinere privéklinieken (niet mbt transpiratie overigens) die alleen op winst uit zijn. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met behandeling Mauritskliniek in het algemeen. petite
klotsje
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 feb 2008, 17:09
Contacteer:

Bericht door klotsje »

Mijn ervaring met de kliniek is heel goed. Wat zij aan informatie geven op de site dragen zij ook werkelijk uit naar hun patient. Bovendien werkt de Mauritskliniek met de zogenoemde DBC codes waardoor je als patient wel in aanmerking komt voor volledige vergoeding van de behandeling tegen HH, in mijn geval de botoxbehandeling.

Waarschijnlijk had ik deze behandeling bij een regulier ziekenhuis ook vergoed gekregen, maar daar gaan maanden overheen ivm het traject wat je dan eerst moet doorwandelen om de machtiging te kunnen krijgen. Het ziekenhuis werkt nl. zonder deze machtiging niet met de DBC codes en is er dus geen sprake van vergoeding.

De wachttijd in mijn geval was enorm kort; nog geen week. Bovendien werd ik meteen geholpen, waardoor ik niet opnieuw op consult hoef te komen en nog langer had moeten wachten. Ik zou er dus bijna reclame voor gaan maken ;-) en heb inmiddels iemand doorverwezen naar ze.
Jo
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 okt 2007, 11:33
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 1ste botoxbehandeling oksel in Den Haag gehad

Bericht door Jo »

Ik heb afgelopen vrijdag mijn intake gesprek gehad. Voor deze afspraak moest ik wel 2 a 3 weken wachten.
Ook liepen de andere afspraken voor mij uit en moest ik wederom wachten bijna 45 tot 60 minuten, maar toen ik eenmaal aan de beurt was ging het heel erg snel.

De arts legde alles goed uit en verwees ook mij gelijk door. Hij had nog een plekje en ik kon gelijk geholpen worden. Geweldig!! Al dat wachten is ergens goed voor.
Het gesprek met arts en de behandeling in mijn oksels duurde nog geen 30 minuten.
Eerst tekende de arts met een zwarte stift de zone waar geprikt moest worden. Daarna heeft de assistente in elke oksel ongeveer 15 prikjes gegeven. Ze doet dit snel en daarom valt het mee. De prikjes zijn op een paar plekken een beetje vervelend, maar is te doen. Op sommige plekken voel je echt helemaal niets. Ik heb per oksel ongeveer 15 prikjes gehad.
Zondag was mijn eerste droge dag en vanaf dinsdag durf en KAN ik alle kleuren shirts aan. Ik voel me zo geweldig!! Ik heb ook het geluk dat ik niet op een andere plek zweet, dus ik voel me echt goed. Ik krijg ook veel complimenten over mijn kleding, bijv. wat een leuk truitje en wat een mooie kleur...staat je goed.
Dit weekend ga ik nog veel meer kleur kopen en zal het eindelijk wat vrolijker in mijn kast worden dan alleen wit en zwart :-)

Dus ook ik kan iedereen de Mauritskliniek aanraden!!
Succes ermee en niet langer wachten
Meulski
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 13:31
Contacteer:

Bericht door Meulski »

Hoi :)

Zouden jullie is de verzekeraars willen noemen bij wie jullie het dan vergoed krijgen? Ik zit zelf bij Univé ( werk er notabene ) en krijg het helaas maar niet vergoed.. Heb nu inmiddels 2 keer laten spuiten bij een privé kliniek a 500 euro per keer, ben dat nu wel een beetje zat....

Iemand help! :(
klotsje
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 06 feb 2008, 17:09
Contacteer:

Bericht door klotsje »

Ik ben zelf verzekerd bij Menzis, maar misschien moet je de kliniek eens bellen om advies te vragen. Heb je bij Univé ook vermeld dat de Mauritskliniek werkt met DBC-code?

Ik hoop voor je dat het je gaat lukken.

Groetjes en succes he :)
Caro87
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: do 20 mar 2008, 13:06
Contacteer:

Bericht door Caro87 »

Hey sebas,
Ik heb dat spul van de dokter ook gehad en vond t een ramp. Mijn oksels waren heel erg geirriteerd en daardoor ging ik alleen maar meer zweten. Ik zal mijn verhaal vertellen over de botox in Antwerpen, misschien dat dat een idee is. Ik ben maandag weer voor het 3de jaar naar het botoxcenter in Antwerpen geweest. 't kost je €390 maar je hebt er zeker profijt van. Ik heb t hier dan over de oksels. Het is de ideale kliniek, aardige, professionele dokter. Duidelijke uitleg en goede geruststelling. En de klinieken in Nederland zijn trouwens meer dan t dubbele duurder. Ik ben een keer voor een gsprek geweest in Utrecht bij een kliniek, nou dat waren echt een stel kwakzalvers. Hij begon met €1600, toen werd t €1200 en later toen ik zei dat op de site €800 stond veranderde ze t daar weer in. Kortom: gewoon naar het botoxcenter in Antwerpen gaan, goede service, prima prijs en nog het belangrijkste: je hebt er zeker een jaar profijt van. Nou dit was het wel zo'n beetje, ik ben gelukkig weer voor een jaar zweetvrij :D.
Plaats reactie