botox helpt weinig.....H

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Corry23
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 19:49
Contacteer:

botox helpt weinig.....H

Bericht door Corry23 »

Hallo allemaal,

in 2007 heb ik voor het eerst botox-injecties gekregen in het Antonius in Sneek.
Ik kreeg toen een "normale" dosis. Dit kreeg ik 1x per 6maanden. Na de eerste behandeling duurde het sowieso een week voordat ik verandering opmerkte, maar dat kwam later weer goed.
Volgens de dermatoloog zou het gemiddeld een half jaar weg blijven. Ik hoor helaas niet bij gemiddeld, na 3maanden was het weer zoals vanouds, continue zweten onder de oksels.

Opnieuw een gesprek aangegaan met de dermatoloog, voortaan zou ik een dubbele dosis krijgen, en dan zouden we kijken hoe lang het nu weg zou blijven.
Het helpt nu ongeveer 5maanden maar dan houdt het ook alweer op.

Omdat ik ging verhuizen van Friesland naar Groningen heb ik een gesprek aangevraagd bij het UMCG in Groningen, omdat de reistijd voor mij teveel werd van Groningen naar Sneek met het openbaar vervoer. De afdeling Dermatologie doet echter geen botox-injecties, maar ze hadden eventueel wel een oplossing voor het wegbranden/dichtbranden van de zweetklieren.

Ik heb dit besproken met mijn arts in Sneek, maar die zei echter dat botox-injecties veel effectiever waren dan het wegbranden/dichtbranden van de zweetklieren. Ik heb op een eerder onderwerp gelezen dat je onmogelijk alle zweetklieren in de oksels kunt weghalen, daarvoor zijn het er teveel.
Maar ja, met een dubbele dosis botox-injecties en er maar een paar maanden vanaf zijn, dat schiet natuurlijk ook niet echt op.

Hebben jullie misschien andere ideeën of opties die ik kan overwegen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Corry23
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 21 jun 2006, 19:49
Contacteer:

Re: botox helpt weinig.....H

Bericht door Corry23 »

We zijn inmiddels een jaar verder en ondanks dat ik 2x per jaar een dubbele dosis botox krijg, helpt dit niet voldoende! In juni voor het laatst gehad en heb nu weer ontzettend veel last van het zweten, moet me weer meerdere keren per dag wassen, schone shirts aan doen enz. Ik heb net gebeld met mijn dermatoloog en hij gaat mij weer op de lijst zetten voor nieuwe injecties, dan hoef ik niet te wachten tot december maar wordt ik eerder opgeroepen, gelukkig! De zorgverzekeraar maakt er ook geen probleem van, dus dan heb ik liever wat vaker de injecties want dit is echt niet leuk meer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht