botoxbehandeling niet vergoed :S!

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Jippilo
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 jan 2011, 08:56
Contacteer:

botoxbehandeling niet vergoed :S!

Bericht door Jippilo »

Hallo,

Ik en mijn moeder zijn een paar weken terug naar een dermatoloog geweest om mijn zweet probleem te bespreken. De dokter raadde
ons meteen een botoxbehandeling aan, en zei dat deze vrij wel altijd vergoed werden. Nou kreeg ik een paar dagen terug een mail van
de verzekering waarin stond dat de behandeling niet vergoed word omdat het niet onder ernstige aandoeningen valt. Ik ben nu aan het
twijfelen of ik een bericht naar de verzekering terug moet sturen, want ik ben bang dat ze me niet sirieus nemen aangezien ik 15 ben.
Want is jullie ervaring hiermee? Is jullie botoxbehandeling door de verzekering betaald, of hebben jullie alle kosten zelf moeten betalen?

Groetjes Marjolein.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: botoxbehandeling niet vergoed :S!

Bericht door Thijs »

Hoi Marjolein,

Botox moet betaald worden uit het ziekenhuis budget. Niet ieder ziekenhuis heeft hier budget voor. Bel een aantal ziekenhuizen in de buurt op (afdeling Dermatologie) en vraag of zij injecteren met botox en of het vergoed wordt. Je kunt ook naar de mauritsklinieken gaan.

Ik ben zelf 10 jaar lang geinjecteerd geweest met botox en het heeft mij nooit iets gekost.

succes.

groetjes Thijs
haytje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 31 mar 2010, 13:23
Contacteer:

Re: botoxbehandeling niet vergoed :S!

Bericht door haytje »

hoi,hoi

Ik ben gisteren voor de 3e keer naar een privekliniek gegaan met een zak geld voor (oksel)botox injecties.
het positieve is dat ik voor het eerst niet hoefde te betalen.!!:))
Het schijnt nu zo te zijn dat de verzekering (bij mij is dat gewoon agis)2x per jaar een behandeling vergoed!
Ze hebben idd met een aantal klinieken deze afspraak EINDELIJK gemaakt.
Ik ben bij bergman in bilthoven behandeld!
Ik kan me niet voorstellen dat het op je 15e fijner is om overmatig te transpireren dan op je 30ste..
volhouden en een paar klinieken bellen!

heel veel succes

groetjes hayra
mtuppert
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:01
Contacteer:

Re: botoxbehandeling niet vergoed :S!

Bericht door mtuppert »

Beset Hayra,

In principe wordt in ieder ziekenhuis deze behandeling vergoed. Het punt is alleen dat het budget dat hiervoor vrijgemaakt wordt door de zorgverzekeraars de kosten van het ziekenhuis niet dekken. Hierdoor wordt er bijna altijd een bijdrage van de client gevraagd. Dit kan oplopen tot meer dan €500,- en dat is heel jammer. In zelfstandige klinieken wordt veel efficienter omgegaan met budgetten, waardoor de kosten wel gedekt kunnen worden. In onze kliniek in Barendrecht zijn we in December weer gestart met behandelen en hebben inmiddels ruim 200 behandelingen gedaan, die allemaal keurig netjes vergoed zijn en kosten dekkend werken.

Dat er nu zorgverzekeraars zijn die afspraken maken met priveklinieken is uiteraard een zeer goede ontwikkeling. Ik hoop dat er meer van dit soort initiatieven volgen, waardoor de toegankelijkheid van de zorg voor dit ziektebeeld eindelijk eens een beetje verbeterd wordt.

Groeten,
M. Tuppert
http://www.Hyperhidrosis.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie