Botoxinjecties in handen

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Loona
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 apr 2009, 22:24
Contacteer:

Botoxinjecties in handen

Bericht door Loona »

Hallo,

Ik gebruik al gedurende 4 à 5 jaar een hidrex-apparaat met wisselend en niet altijd een effectief resultaat. Ik ben stilaan de wanhoop nabij. Ik zou graag botoxinjecties in de handen overwegen. Geen operatie voor mij, dit lijkt mij te risicovol. Nu vraag ik mij af wat jullie ervaringen zijn? Ik heb gehoord dat het erg pijnlijk is en niet werkt? Misschien zijn er mensen die er wél resultaat door hadden.
Weet iemand waar je dit in België kan doen?

Alvast bedankt.
Groeten
Lifeworks
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 08 mei 2011, 13:25
Contacteer:

Re: Botoxinjecties in handen

Bericht door Lifeworks »

Ik kan je wel wat info geven over deze behandeling. Bij het toedienen van botuline injecties wordt de zweetafscheiding geblokkeerd met behulp van botulinetoxine. Dit is een gif dat geproduceerd wordt door de bacterie Clostridium botulinum. Dit eiwit blokkeert de prikkeloverdracht bij de overgang van zenuw naar spier en bij de overgang van zenuw naar zweetklier. Door de zenuwblokkade houden de zweetklieren op met het aanmaken van zweet. Botulinetoxine wordt met kleine injecties in de huid gespoten op de plaatsen waar sprake is van hyperhidrosis. Het effect is vaak buitengewoon goed, maar de blokkade heeft slechts een tijdelijke werking. Na 3 tot 6 maanden treedt herstel op van de zenuwprikkelgeleiding en daardoor komt de hyperhidrosis terug. De behandeling zal dus geregeld moeten worden herhaald. De injecties met botulinetoxine zijn pijnlijk, vooral aan de handen. De handen kunnen alleen met botulinetoxine worden behandeld onder regionale verdoving. Aan de handen bestaat het risico dat de handspieren gedurende enkele weken tot maanden verlamd raken. Ook deze behandeling is dus niet zaligmakend. Natuurlijk is het een interessante optie, maar ik wilde je toch ook even wijzen op de risico's/beperkingen van deze behandeling. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je. Succes!!

Groeten,

Gijs Groenland
Loona
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 16 apr 2009, 22:24
Contacteer:

Re: Botoxinjecties in handen

Bericht door Loona »

Heel erg bedankt! Ik ben gewoon even de opties aan het overlopen, aangezien Iontoforese bij mij niet zo goed werkt. Hierdoor schiet er ook enkel nog een operatie of botoxinjecties over en ik sta tegenover allebei nogal huiverig... Heb jij hier ervaring mee? Ik lees hier veel mensen over botoxinjecties in de oksels, maar weinig over de handen...
Groeten!
slaatje15
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 12 jul 2010, 17:27
Contacteer:

Re: Botoxinjecties in handen

Bericht door slaatje15 »

woensdag de dag operatie af geslagen was aan de beurt maar was bang nu eindelijk botox woensdag. hoop jullie meer te kunnen informeren als ik het gedaan heb. de arts zei dat ik het heel extreem heb en 2 keer per jaar vergoed krijg dus hoop dat het werkt hou jullie op de hoogte van mijn ervaring krijg in mijn handen en oksels
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht