Binnenkort botox

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Jewels
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 20:34
Contacteer:

Binnenkort botox

Bericht door Jewels »

Om te beginnen heb ik eerlijk gezegd geen idee in hoeverre dit forum nog actief is, maar toch vind ik het fijn hier even wat kwijt te kunnen. Reacties zijn altijd welkom! :D

Na jarenlang last te hebben gehad van mijn overmatig zweten, heb ik laatst dan toch eindelijk een afspraak kunnen maken in het ziekenhuis voor een behandeling met Botox. Verschillende deo's, pillen en andere medische hulpmiddelen hebben mij nooit kunnen helpen, vandaar dat ik nu ook super benieuwd ben hoe het allemaal gaat uitpakken.
De arts die ik gesproken heb was heel vriendelijk en begrijpend, en gelukkig heb ik een afspraak kunnen maken die maar twee weken van ons eerste gesprek af lag. Nu mij nog maar drie dagen rest begin ik toch wel zenuwachtig te worden: en dat eigenlijk alleen maar in positieve zin.. :D

Toch vraag ik me af wat de gevolgen zijn van deze ingrijp. In sommige topics heb ik gelezen dat mensen er blauwe plekken in de oksels aan overhouden, anderen voelen enkel een lichte pijn vlak na de behandeling. Maar wat zijn de normale gevolgen?
Ik moet zeggen dat -zolang de behandeling werkt- deze gevolgen me eigenlijk niet zoveel doen. Door die pijn bijt ik me gewoon heen (aan de verhalen te horen is het het zeker waard) en blauwe plekken.. daar valt ook mee te leven. Ik wil gewoon super graag van dit zweten af, en heb er een boel voor over (:
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Erje »

Hoi Jewels,

Spannend voor je dat het bijna zover is! Welk ziekenhuis ga je naartoe? En weet je al wat van de kosten?
De pijn valt erg mee hoor, gewoon ontspannen en het is snel voorbij, dat scheelt.

grtz,
Erje
Jewels
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 20:34
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Jewels »

Hee Erje!

Ik ga naar het Medisch Centrum Alkmaar, aangezien dat voor mij het dichtst in de buurt zit. Ik moet zeggen dat ik hier verder nog geen verhalen ben tegengekomen over dit ziekenhuis, dus ik ben benieuwd. Maar echt heel fout kan het niet gaan, volgens mij (:
Van de kosten weet ik eerlijk gezegd niet zo veel. Ik ben 17 en mijn ouders gaan daar nog over, maar als het goed is hebben ze het wel weten te dekken: anders zou ik (denk ik) vast al te horen hebben gekregen dat ik zelf ook wat moet betalen :P

Maar zo te horen heb jij er ervaring mee! En, bevalt het? En hoe vaak moet jij over het algemeen de behandeling opnieuw laten doen? (:

Jewels
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Erje »

Ik liet het tot nu toe 1 keer per jaar doen, maar de arts vroeg mij de vorige keer waarom ik het eigenlijk geen 2 keer wilde laten doen. Ik dacht dat dat niet kon vanwege de kosten, maar het bleek wel te kunnen en nu voor het eerst heb ik het in de winter laten doen en het bevalt me echt prima!! Ik heb nu veel minder last van kou, want met natte oksels buiten lopen is niet erg fijn en dat hoeft nu dus niet meer.

Nou, veel succes dan maar he! En geen zorgen over de pijn hoor :)
Je laat het hier wel even weten he?
Jewels
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 20:34
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Jewels »

Oh dat is echt top om te horen! Ik denk dat ik maandag na de behandeling ook nog even ga informeren over hoe vaak het per jaar gedaan zou kunnen worden, en natuurlijk even kijken hoe vaak het nodig is. Maar het geeft me vertrouwen dit te lezen (: Als het bij mij na verloop van tijd ook naar 2 keer per jaar zou kunnen, zou dat echt heel mooi zijn.

En zodra ik ben geweest zal ik hier inderdaad posten hoe het is verlopen! :D
Jewels
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 20:34
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Jewels »

Zoals ik had gezegd zou ik hier nog een berichtje plaatsen zodra ik was geweest.. en mijn behandeling was vandaag :D
Om precies te zijn een uurtje geleden (: Ik had een afspraak om 14.55 en kon om 15.05 alweer vertrekken: het was dus echt super snel gebeurd! Ook wat je ervan voelt valt heel erg mee, zeker niet iets om je door tegen te laten houden.

En voor de rest moet ik de gevolgen ervan nog maar bekijken. Ik had redelijk wat vragen voor de arts, maar op bijna geen enkele daarvan kon hij een goed antwoord geven: gewoon omdat de meeste dingen per persoon verschillend zijn. Zoals bijvoorbeeld na hoe lang het gaat werken ("Vrij snel"), hoe lang het vervolgens werk ("Verschilt per persoon") en hoe goed het nou precies werkt ("Verschilt ook per persoon"). Echt heel veel duidelijkheid heb ik er dus niet mee gekregen, maar ik hoop snel zelf achter de antwoorden te komen.

Voor nu ben ik me wel degelijk bewust van het feit dat er 'iets' zit. Het is geen vervelend gevoel, maar geeft me eigenlijk steeds de bevestiging dat er iets gebeurt is aan mijn 'aandoening': stiekem ben ik er dus wel blij mee. Voor de rest is het niet te zien, behalve de stipjes die de arts heeft gezet met pen waar hij me zou injecteren: eigenlijk is het enige vervelende dat ik die penstrepen niet van mijn huid gewassen krijg ;p

Voor de rest ben ik benieuwd hoe lang het werkt en in welke mate. Achter dat laatste ga ik waarschijnlijk woensdag komen, als ik weer ga sporten.. Ik ben benieuwd! :D
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Erje »

Mooi dat het meegevallen is!

Hebben ze ook een zetmeelproef gedaan? Dan strooien ze een soort van poeder op je oksel en dat verkleurt dan. Zo kunnen ze heel gericht kijken waar je zweet.

Maaruh, kan je pas zien wat het resultaat is als je gaat sporten?
Ik bedoel, je zweet toch ook als je niet sport?
Jewels
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 20:34
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Jewels »

Nee bij mij is geen zetmeelproef gedaan.. De arts tekende gewoon zelf stipjes die hij zelf inschatte, en heeft daar later de injecties toegediend.. ;) Ik heb er in beide oksels 10 gekregen, en dat was in totaal 100 cc als ik het goed zeg.

Ja dat klopt, sorry, ik heb het een beetje krom gezegd zie ik.. ;) Maar ik bedoel dat als je gaat sporten, je eigenlijk echt het maximale zweet (ongeveer dan) en je dus goed kan merken of de botox nou helpt of niet. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe namelijk nog niks van heb gemerkt, tot mijn spijt. Ik heb uit voorzorg constant heel nuchter gedacht "Wacht nou maar af of het helpt, je kan er niet zomaar in één klap vanaf zijn" maar stiekem hoop je daar natuurlijk wel op: want met botox moet dat toch wel?
Ik heb ergens ook wel gelezen dat het even duurt voor het werkt, maar aangezien de arts alleen maar zei "Het werkt echt heel snel" maak ik me wel een beetje zorgen.. Wat zijn jouw ervaringen daarmee? (:
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Erje »

Mijn ervaring is dat het heel erg verschilt per ziekenhuis, of plaats waar je het laat doen. Zo ben ik eens bij carpe geweest in antwerpen en daar deed het bijna niks. Ook in rijnstate zweette ik nog steeds, maar nu bij de mauritskliniek gaat het geweldig. Daar krijg je eerst wel een zetmeelproef, zodat ze precies kunnen zien waar ze het beste kunnen prikken. Tien prikjes per oksel vind ik wel extreem weinig!
Ik krijg er minstens 40 per oksel, kan ook meer zijn. Binnen 14 dagen moet je in ieder geval het maximale resultaat hebben bereikt.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Thijs »

40 prikjes per oksel?????????????????????????? als ik er 5 per oksel krijg is het veel en dan kan ik er weer ruim een jaar tegenaan !
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Erje »

Thijs schreef:40 prikjes per oksel?????????????????????????? als ik er 5 per oksel krijg is het veel en dan kan ik er weer ruim een jaar tegenaan !

Hééé????

Hoe kan daar zo'n verschil in zitten dan..............
Is mss wel vanwege die zetmeelproef, want de laatste keer zei men dat het bij mij een groot gebied betrof.
En ik moet inderdaad 2 keer per jaar.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Thijs »

Ik krijg ook altijd een zetmeel proef...... mijn gebied is ook vrij groot zei men. Dus ik zou het ook niet weten? Feit is dat ik maar 1 keer in de 1,5 jaar ongeveer hoef en ik krijg echt maar maximaal 5 prikjes per oksel.
Jewels
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 20:34
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Jewels »

40 prikken is inderdaad erg veel.. vooral vergeleken met 5 is dat echt absurd. Maar waarschijnlijk zit er dan verschil in het totaal aantal cc dat per prik wordt toegediend. En anders, zolang het werkt is het natuurlijk altijd fijn (:

Vandaag had ik trouwens wel het idee droger te zijn, al viel dat net met gym weer vies tegen. Een paar minuten cardiotraining en de zweetplekken zitten er alweer. Gelukkig was ik niet de enige en draag ik met sporten altijd shirtjes of hemdjes waar je het zo min mogelijk op ziet, maar toch... Ik hou nog even de hoop dat het wat beter gaat werken, maar wil mezelf ook niet valse hoop geven. Het enige wat ik kan doen is flink duimen (:
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door Erje »

Jewels schreef:40 prikken is inderdaad erg veel.. vooral vergeleken met 5 is dat echt absurd. Maar waarschijnlijk zit er dan verschil in het totaal aantal cc dat per prik wordt toegediend. En anders, zolang het werkt is het natuurlijk altijd fijn (:

Vandaag had ik trouwens wel het idee droger te zijn, al viel dat net met gym weer vies tegen. Een paar minuten cardiotraining en de zweetplekken zitten er alweer. Gelukkig was ik niet de enige en draag ik met sporten altijd shirtjes of hemdjes waar je het zo min mogelijk op ziet, maar toch... Ik hou nog even de hoop dat het wat beter gaat werken, maar wil mezelf ook niet valse hoop geven. Het enige wat ik kan doen is flink duimen (:

Maar zweten bij sporten is normaal, dat doen " normale " mensen ook en het valt dan niet op.

Ik zal de volgende keer nog eens navragen hoeveel prikken ik krijg. Ik heb ze nog nooit geteld, maar er wordt heel wat keren geprikt, ik meende dat de dokter me een keer gezegd had dat het 40 keer per oksel was, maar nu ik jullie zo hoor ga ik toch twijfelen......
Maar de volgende keer is pas in juni, dus dat duurt nog ff :)
Ik help je duimen dat het goed gaat werken.
DrKlaas
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 21 apr 2010, 18:04
Contacteer:

Re: Binnenkort botox

Bericht door DrKlaas »

Het aantal prikjes hangt ondermeer af van hoe groot het gebied is waar je zweet. 5 is weinig, 40 is veel.
Botox wordt in de huid gespoten (niet eronder). Bij ieder prikje wordt er een beetje vloeistof (botox) in de huid gespoten.
De botox gaat zich daarna verspreiden (de vloeistof trekt in de huid rondom het prikje). En kan het op die manier de zweetklieren uitschakelen. Een uitgangspunt kan bijvoorbeeld zijn 1 prikje per gebied van 1 x 1 cm tot 1,5 x 1,5 cm. Als de prikjes te ver van elkaar komen te liggen kan de botox niet overal heen vloeien. Wel is het zo als je op 1 plek meer vloeistof inspuit, het naar een wat groter gebied kan wegvloeien. Binnen zekere grenzen kun je per prikje wat meer botox spuiten en de afstand tussen de prikjes wat groter maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht