Botox niet meer vergoed

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Sayonara
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 03 apr 2007, 13:58
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Botox niet meer vergoed

Bericht door Sayonara »

Ik zag nog niet een onderwerp hierover specifiek.
Al jaren wordt ik met zeer veel tevredenheid gebotoxed in het ziekenhuis hier in de buurt.
De regels werden wel steeds strenger, waar ik eerst terug kon komen wanneer het voor mij uitgewerkt was (dat was redelijk vlot in het begin) kon het na enige tijd nog maar 1 keer in de 4 maanden.
Vervolgens hoorde ik dit jaar dat het nog maar twee keer per jaar vergoed werd vanuit het ziekenhuis, en dat het volgend jaar één keer per jaar zou worden.
Dat het minder zou worden vond ik geen verrassing aangezien alles minder wordt.
Twee keer per jaar kon ik nog mee leven, en zelfs één keer per jaar was al dan niet afdoende om het zweten te dekken toch iig IETS.
Alleen het laatste nieuws dat ik nu heb ontvangen is dat het helemaal niet meer vergoed gaat worden.
De precieze kosten kon de arts me nog niet geven maar het zou ongeveer op 800-900 euro per keer uitkomen.
Dit kan ik niet betalen.
Er is me nu voorgesteld om als alternatief in een ander ziekenhuis een operatie te ondergaan waarbij ze een zenuw gaan doorsnijden. Ik ga deze optie zeker onderzoeken maar sta hier nog niet erg positief tegenover.
Zou het nog iets kunnen helpen als ik tracht de vergoeding bij mijn verzekeraar te krijgen? Weet iemand iets over hoe de verzekeraars er heden ten dage in staan? Die zullen ook wel de kraan momenteel goed aan het dichtdraaien zijn?
Ik ben trouwens verzekerd bij de menzis.

Groetjes
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Botox niet meer vergoed

Bericht door Erje »

Hoi,

Ik ga altijd naar de Mauritskliniek in Utrecht, daar wordt het gewoon vergoed. Vorig jaar wel een brief gehad dat het niet meer vergoed zou worden, maar later werd dit weer ingetrokken. Ik ga ervan uit dat het ook volgend jaar nog gewoon vergoed wordt.
Welk ziekenhuis ga je altijd?
Sayonara
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 03 apr 2007, 13:58
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Botox niet meer vergoed

Bericht door Sayonara »

vergoeding afgewezen door Menzis. Tips? Help
Misterx2
Plas
Plas
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 12:17
Contacteer:

Re: Botox niet meer vergoed

Bericht door Misterx2 »

Ik heb vandaag nog een mail gestuurd hierover naar menzis, dus ben benieuwd!
Sayonara
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 03 apr 2007, 13:58
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: Botox niet meer vergoed

Bericht door Sayonara »

Mooi ik bel ze morgen, moest vandaag de hele dag werken dus kon helaas niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht