Eerste keer BOTOX voor HANDEN

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
fiona4
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 12:49
Contacteer:

Eerste keer BOTOX voor HANDEN

Bericht door fiona4 »

Hallo allemaal,

ik heb al heel mijn leven last van overmatig zweten aan handen en voeten. Hier heb ik sociaal en professioneel gezien erg veel last van.
Nu ga ik over een paar weken voor het eerst botoxinjecties in mijn handen krijgen, in Mauritskliniek Utrecht. Ik ben alleen erg bang
Ze vertelden mij namelijk dat het erg veel pijn doet en dat de resultaten niet altijd goed zijn.

Iemand tips of ervaringen met botox voor de handen?
Mooo
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 14:39
Contacteer:

Re: Eerste keer BOTOX voor HANDEN

Bericht door Mooo »

Je hebt de behandeling inmiddels vast gehad.
Ik heb het nu drie keer laten doen.
Het doet veel pijn, maar binnen vijf minuten zijn ze klaar met prikken.
Het helpt bij mij zo goed, dat ik het zelfs iedere week zou doen als dit nodig was.

Ik heb alle keren veel last gehad van krachtverlies. Kon geen sleutel omdraaien of een pen vasthouden.
Meestal was de kracht na twee weken weer terug.

Ik vind het de pijn en alles dubbel en dwars waard!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Eerste keer BOTOX voor HANDEN

Bericht door Thijs »

Ik heb het zelf nooit ondergaan maar wat ik er van weet is dat A) sommige ziekenhuizen anesthesie zelfs toepassen om de handen te verdoven voordat ze met botox gaan prikken. B) de werking van botox in handen korter duurt dan bijv oksels. C) het zeer pijnlijk moet zijn. (maar dat hoort eigenlijk bij A :))

Kortom het kan, maar of het ideaal is en goed werkt ? het zal per geval verschillen denk ik.

Goede behandeling tegen overmatig zweten op de handen schijnt de vernieuwde ETS operatie, die door Dr. Theo Klinkenberg wordt gedaan (hyperhidrosis kliniek).
Maar dat moet je willen en er voor over hebben. Meer info op dit forum onder het kopje operaties.

succes!

gr Thijs
fiona4
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 12:49
Contacteer:

Re: Eerste keer BOTOX voor HANDEN

Bericht door fiona4 »

Ik heb nog steeds de behandeling niet ondergaan, omdat mijn verzekering DSW het niet wil vergoeden voor de handen.
Weet iemand de juiste DBC code? Ik heb nu 039446, maar de verzekeraar kan deze code dus niet vinden.
Ik zie wel dat het Zilveren kruis 100% vergoed, indien: ernstige maceratie van de huid (het verweken en kapotgaan van de huid door een langdurige blootstelling aan vocht) of ernstige chronische infecties. Dit vind ik echt belachelijk; ik heb hier geen last van, maar het heeft wel grote invloed op mijn leven. Heeft iemand enig idee of en hoe ik het vergoed kan krijgen? ik ben ten einde raad en wordt al jarenlang keer op keer teleurgesteld.

Alvast bedankt!

Gr Fiona
Mooo
Beekje
Beekje
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 14:39
Contacteer:

Re: Eerste keer BOTOX voor HANDEN

Bericht door Mooo »

Ik onderga vanmiddag voor de vierde keer de behandeling. FBTO vergoedt het wel, maar je kunt het niet zomaar overal laten doen. Ik ga naar de Bergmankliniek. Volgens mij wordt het bij Deventer Ziekenhuis ook vergoed, maar hierin heb ik me nog niet verder verdiept.
Ik heb contact gehad met AnderZorg, valt onder Menzis en zij geven aan het volgend jaar ook te vergoeden. Maar vraag van tevoren goed na bij welke ziekenhuizen/instellingen.
fiona4
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 jun 2014, 12:49
Contacteer:

Re: Eerste keer BOTOX voor HANDEN

Bericht door fiona4 »

Dag allemaal,

ik heb het inmiddels ondergaan bij de Mauritskliniek. Vergoed door Zilveren Kruis Achmea!
Maarrrr....enorm veel pijn (emlazalf verdoving), en nog het ergste: twee weken lang krachtverlies en pijn, na 6 weken was ik weer volledig terug bij af...dus ik vond het het niet waard helaas :( erg verdrietig hierover maar het is niet anders. Hopelijk ontdekken ze ooit een nieuwe methode.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Eerste keer BOTOX voor HANDEN

Bericht door Erje »

fiona4 schreef:Dag allemaal,

ik heb het inmiddels ondergaan bij de Mauritskliniek. Vergoed door Zilveren Kruis Achmea!
Maarrrr....enorm veel pijn (emlazalf verdoving), en nog het ergste: twee weken lang krachtverlies en pijn, na 6 weken was ik weer volledig terug bij af...dus ik vond het het niet waard helaas :( erg verdrietig hierover maar het is niet anders. Hopelijk ontdekken ze ooit een nieuwe methode.
De Miradry voor handen zit eraan te komen. Hou het forum maar in de gaten. Bij "Miradry" kun je er meer over vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht