botox

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Gast

botox

Bericht door Gast »

Berdien en ik zijn afgelopen maandag naar belgie geweest voor botoxinjecties.
Het is zo gebeurt.
De prikken deden geen pijn.
Er werden per oksel 3 spuiten gebruikt, die werden weer dmv een stuk of 20 kleine prikjes verdeeld.
Ik heb sindsdien droge oksels!Het is echt raar, ik heb al 17 jaar natte oksels de hele dag en nu ..
Nou echt lang leve de botox voor mij geen natte oksels meer
GEWELDIG
Gr Kim
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Op diezelfde maandag (25 april 2005) ben ik geinjecteerd met botox in het ziekenhuis. Ik zal hier in het kort mijn verhaal vertellen over die behandeling.

Ten eerste had ik mijn oksel haar moeten scheren wat ik niet gedaan had omdat ik dat nog nooit heb gedaan en zij het mij niet hadden verteld. (ik word al 5 jaar lang geinjecteerd en nooit hoefde ik te scheren)

Vervolgens deden ze jodium en zetmeel op mijn oksels om te bepalen waar je het sterkst zweet. Dit was voor mij ook nieuw, normaal prikten ze gewoon op goed geluk :)

Bij mij waren de actievere zweetklieren behoorlijk verspreid over mijn oksels. Dit maakte het injecteren lastig volgens de dermatoloog. De prikken zelf waren niet prettig, het blijft spartaans. Maar ik heb het er zeer zeker voor over. Botox is voor mij echt het enige wat werkt. Het was zelfs 9 maanden geleden dat ik voor het laatst was geinjecteerd.

Het schijnt zo te zijn dat overmatig zweten minder wordt naarmate je langer met botox wordt behandeld. Bij mij is dit zeker waar, al zei de dermatoloog dat dat niet voor iedereen opgaat :(

Ik ben weer zweet vrij, alhoewel ik gisteren met mijn dochter over de markt liep en toen toch wel weer wat kleine zweetplekken kreeg. Waarschijnlijk is dit toch omdat bij mij de actieve klieren zo verspreid zijn. Ik kan er mee leven in ieder geval. Groot misverstand bij veel mensen is dat je helemaal niet meer zweet als je botox gebruikt, dit is absoluut niet waar. Je zweet gewoon normaal, zoals een normaal mens. Moet ook, want als je niet zou zweten zou dit heel slecht zijn voor je lichaam.

Dit keer werd het nog vergoed uit het ziekenhuisbudget, de vraag is of dat de volgende keer ook weer het geval is. Ik heb er een hard hoofd in, het geld gaat snel op en patientenaantallen nemen toe. Het is een groot probleem, voor ziekenhuizen en patienten.

Groetjes Thijs
laminai
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 02 mei 2005, 19:06
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door laminai »

Ik heb nu twee keer botox injecties in mijn handen gehad en het heeft helemaal niet geholpen. Heb alleen erg last gehad van de bijwerkingen, Mijn spieren waren zo verslapt dat ik zelfs de knoop van mijn broek niet meer dichtkreeg.
Ik twijfel nu of ik het ook nog zal proberen bij mijn oksels...misschien dat het daar wel aanslaat? Ga denk ik maar eerst syneo 5 uitproberen, daar heb ik al veel goede reacties over gehoord.
Baal er in ieder geval wel van, loop nu al 20 jaar met natte handen, voeten en oksels. Voeten vind ik niet zo erg, maar elke keer die zweetvlekken en rare gezichten als ik iemand een hand geef beginnen me mijn strot uit te hangen!
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Zo laminai dat is wel vervelend dat de botox injecties niet helpen. Al eens bij sweatcare gekeken? of sweaty palms? Heb ik wel eens gevonden. Ik heb zelf alleen bij de oksels, en dat is al erg genoeg!!! Maar ik ben weer droog voor een tijdje :):)
laminai
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 02 mei 2005, 19:06
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door laminai »

Nog niet naar gekeken. Ik ben eigenlijk pas sinds korte tijd aan het zoeken naar een andere behandeling. Die injecties is alweer een jaar geleden. Toen heb ik eigenlijk geaccepteerd dat het niet behandelbaar is bij mij. De dermatholoog wist namelijk ook geen andere oplossing. Maar nu begin ik me er toch wer aan te irriteren en ben ik dus overal aan het kijken naar ervaringen van andere mensen met hyperhidrosis. Zijn daar sites van wat jij noemde?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

botox

Bericht door kimmy »

Hoi Laminai,
Ik heb de operaties gehad voor hyperhidrosis.
Ik heb het over mijn hele lichaam maar de oksels het meest vervelende.
De operaties hadden bij mij als gevolg dat ik kurkdroge hand heb.
Kijk maar eens op google: thoracale sympathectomie.

Vraag bij het ziekenhuis maar naar een vaatchirurg.
Ik ben in enschede geopereerd.
Succes Kim
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Laminai

Kijk op de links pagina voor links naar wat jij zoekt... Ook is er een apart onderwerp over handen en voeten zweten. Staat ook het e.e.a. in zoals je wellicht al heb gelezen.... succes en sterkte!
laminai
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 02 mei 2005, 19:06
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door laminai »

Dank je wel voor alle tips! Een operatie wil ik op dit moment nog niet aan denken....ik wil eerst nog wat dingen uitproberen voor ik zo'n stap zet. Die sweatcare lijkt me wel wat....tja...alleen een hoop geld, dus daar moet ik eerst even voor sparen. En ik ga zowiezo een verzoek bij de ziektekostenverzekering indienen om de sweatcare te vergoeden. Kan het natuurlijk altijd proberen!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Laminai,

volgens mij word zo'n sweatcare apparaat vergoed hoor door het ziekenfonds.... lees je verzekerings vergoedingslijst goed door of bel ze op... Ik denk wel dat je via de huisarts naar een ziekenhuis moet zijn geweest en dat zij dat apparaat adviseren aan jou.

Kortom, informeren maar... je maakt meer kans op vergoeding daarvoor dan vergoeding voor botox, helaas....

Laat het ons weten hoe en wat....
Bianca Van pollaert
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 mei 2005, 16:16
Locatie: Belgie
Contacteer:

Bericht door Bianca Van pollaert »

Ik heb ivm met een studie in het uz in Gent ook botox injecties gekregen in de handen. Ik heb dit twee keer laten doen. Helaas zonder resultaat. Bij de mensen die de oksels hadden laten doen hadden ze wel resultaat maar ook geen 100%. Helaas...
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi allemaal,

Dit is met name voor de Belgische gebruikers. Ik vroeg me af of botox in Belgie wel vergoed word door verzekeraars. Kunnen jullie meer vertellen over hoe het in Belgie gaat ?!?!?

Thijs
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hallo, ik ben 2,5 jaar behandeld met Botox injecties, totdat het niet meer vergoed werd. Ik werd in 4 keer in de botox gezet, 1 keer mijn hoofd, 1 keer bovenrug, 1 keer middenrug en 1 keer onderrug.
Per keer werden er 2 ampullen Botox gebruikt en met een tussenpoos van 3 weken kreeg ik een behandeling. Gewoon bij ons in het ziekenhuis door de dermatoloog.
Eigenlijk is het 1,5 jaar heel goed gegaan, maar nu begint het feest weer. Zweten, zweten en nog eens zweten, en dat over mijn hele lichaam.
Mijn lichaamstemperatuur daalt ook van het zweten, 34.5 tot 35 is heel gewoon en een paar uur later als ik me heel rustig heb gehouden en gerust heb, is mijn lichaamstemperatuur weer 37.1.
Het is hopeloos, thuis loop ik in mijn nachtjapon, die uiteraard van katoen is en als ik weg moet, dan douche ik me zelf en kleed me aan. :(
Het gekke is, dat het weer er ook heel duidelijk op van invloed is. Als er onweer aan komt of als de atmosfeer vochtig is, dan reageert mijn lichaam daarop met zweten, en niet zo weinig ook. Is de lucht droog, dan kan ik veel meer hebben en zweet ik minder. Wat dat aangaat woon ik in het verkeerde klimaat, omdat het hier heel vaak vochtig is en drukkend.
Ik kijk het nog even een paar dagen aan, maar zal me dan noodgedwongen ziek moeten melden, omdat ik bij mijn werk een handdoek in mijn nek nodig heb, om het nog enigszins droog te houden. Mijn haar is dan kletsnat en zo moet ik dan de patienten van eten en drinken voorzien. Eigenlijk niet te doen. :(
Verder maak ik me zorgen om de temperatuur daling in mijn lichaam, vraag me af, of dat geen kwaad kan, die lage temperatuur. Eigenlijk koude koorts. Ik heb het gevoel dat dat niet goed kan zijn.
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee? En wat hebben jullie er aan gedaan?? Ik hoor het graag van jullie.
johan
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 16:48
Locatie: assen
Contacteer:

Bericht door johan »

Hoi, ik ben nieuw op de site (heb hem gister ontdekt). Ik heb zelf al jaren last van hevig zweetende oksels, terwijl ik op de rest van mijn lichaam niet veel zweet. Ik heb al allerlei middeltjes gebruikt (zoals syneo5) maar die werken niet of maar tijdelijk. De berichten die ik hier over de botoxbehanding in belgie lees maken me erg geinteresseerd. Ik wist niet dat het daar zoveel goedkoper is.

Ik zou graag van wat meer willen weten over de ervaringen van eerdere botox gebruikers. Kunnen jullie nu gewoon een (strak) t-shirt dragen zonder dat je een natte plek onder de oksels krijgt, of is neemt alleen de hevigheid van het zweten af?
En als ik zou besluiten om een behandeling in belgie te ondergaan, is het dan nodig dat ik dit eerst met mijn huisarts overleg (ivm met eventuele risico's)?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Welke risico's ? Mijn dermatoloog zei in 1999 al tegen mij en mijn huisarts dat de straat oversteken gevaarlijker is dan botox injecties in je oksels.

Ik kan gewoon alle kleding weer aan die ik wil als ik geinjecteerd ben met botox. Ik heb het ook hevig onder mijn oksels.

Na botox zweet ik net als ieder ander "normaal" mens. Zweten doe je altijd, zeker met dit weer, maar niet meer extreem. Gewoon normaal.

Groetjes Thijs
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Johan,

Ik heb eind april voor het eerst botoxinjecties gehad en heb nog steeds droge oksels en kan inderdaad weer alle kleding aan die IK wil.
Mijn vaatchirurg zei zelf dat ik dat moest gaan doen!
Ik heb 2 operaties achter de rug tegen het zweten die niks hebben geholpen en dit werkt.
Ik ben zo blij als een klein kind!!
Doen!!!

Gr Kim
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht