prijzen botox belachelijk hoog

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

prijzen botox belachelijk hoog

Bericht door Thijs »

Ik moet het er echt even over hebben. In Nederland schijnt een flesje botox van Allergan (de fabrikant) zo'n 230 euro te kosten. Met 1 flesje behandelen ze over het algemeen 2 oksels. We weten allemaal dat in de cosmetische industrie botox wordt gebruikt voor rimpels. Wat kost dat nou botox tegen rimpels ? leest u mee.. dit komt van de website www.huidlaser.nl

Rimpelbehandeling EOS Huidverjonging: Voor het totaalprogramma (exclusief creme): 2x kristalzandpeeling en 2x V-beam Laser betaalt u 700 Euro.
Botox: 1e behandeling: 375 euro per gebied,

575 euro per 2 gebieden

750 euro per 3 gebieden Vervolgbehandelingen: 10% korting

En wat kost botox tegen overmatig zweten... dit komt van dezelfde website:
Botox tegen overmatig zweten Oksels : 600 euro per behandeling

Handpalmen: 600 euro per behandeling

Voetzolen: 600 euro per behandeling



Het is toch GVD grof schandalig dat botox nog duurder is dan een paar rimpels uit je poffertjes porum te verwijderen!!! De rijke nederlanders laten zich lekker volspuiten omdat ze er jonger uit moeten zien en betalen nog minder dan hardwerkende burgers die simpelweg geen 600 euro kunnen betalen maar die wel elke dag last hebben van overmatig zweten. Ik vind het eerlijk waar grof schandelig en bezopen.



Weet je wat.. denk ik nu pas aan. Ik ga die gasten dit eens mailen. Belachelijk gewoon.



Hyperhidrosis je zou het maar hebben......



Zo dat lucht op. Ik heb de mensen van huidlaser een kopie van bovenstaande gestuurd. Het is toch echt belachelijk.... in Belgie ben je voor 160 euro klaar bij een prive kliniek en gebruiken ze nog 2 flesjes botox ook. In nederlands moet je eerst maar een ziekenhuis zien te vinden en als je er al een hebt en je bent eindelijk aan de beurt dan gebruiken ze 1 flesje a 230 euro. Een europa hadden we toch ? merk er niets van. De prijzen van botox zijn zo en zo al heel wisselend bij prive klinieken in Nederland. Bij de een betaal je 1000 euro, de ander 1200 en weer een ander 400.
Bezopen, krom en oneerlijk....


Vandaag 26-4 kreeg ik al antwoord van de Laserkliniek Lievensberg. Hieronder de reactie van de dermatoloog aldaar....

Hartelijk dank voor Uw e-mail. Allereerst mijn waardering voor het feit dat U bezig bent een patientenvereniging op te richten voor mensen met hyperhidrosis! Een uitstekend initiatief!

Wat betreft de berekeningen van de Botox behandelingen het volgende:

Een flacon Botox kost 253,70 euro, dit is inclusief BTW ca. 300 euro.

Voor een volledige standaardbehandeling van beide oksels samen wordt 1 flacon Botox gebruikt (=100 eenheden) Voor de behandeling van rimpels (per gebied) is dit ca. 30 eenheden. Met een flacon Botox kunnen dus méér behandelingen voor rimpels worden uitgevoerd. Derhalve is de marge op de anti-zweet therapie aanzienlijk lager dan op de rimpel therapie. Gezien het medische karakter van deze therapie is dat ook niet meer dan terecht, vinden wij: medische behandelingen horen goedkoper te zijn dan cosmetische

Landelijk gezien zijn wij een van de goedkoopste aanbieders. De prijs/effectiviteit verhouding in onze kliniek is goed gezien het groot aantal klanten dat uit alle delen van het land komt en al bij meerdere klinieken zijn geweest en derhalve een goede vergelijking kunnen maken.

Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn hoor ik dat graag. Veel succes met de patientenvereniging!



Met vriendelijke groet,

Dr R.L. van Leeuwen, dermatoloog

Huid- en Laserkliniek Lievensberg



Kortom, omdat er meer botox nodig is voor oksels dan voor rimpels is het duurder..



Het blijft allemaal veel te duur in Nederland, maar toch leuk om zo'n reactie te krijgen!



Groetjes Thijs



En wederom een reactie van Dr. Tavy, neuroloog in het van leyenburgh ziekenhuis in Den Haag:

Geachte heer

Zeer goed initiatief, zeker belangrijk dat er een vertegenwoordiging komt van patienten met hyperhidrosis, dan kun je politiek wellicht wat bereiken

Wij doen in het Leyenburg Ziekenhuis nog steeds veel behandelingen, ik heb 6 jaar ervaring met deze behandelingen
nieuwe patienten kunnen er helaas qua budget niet meer bij

Mensen die het zelf willen of kunnen betalen kunnen terecht in onze prive-kliniek te Den Haag, waar op dit moment de prijs voor behandeling van oksels 425 euro bedraagt en voor handen of voeten 895 euro (www.botucare.nl) , tevens is een abonnementstarief voor meerdere behandelingen per jaar mogelijk
Misschien wilt u ook een link naar onze site zetten die trouwens binnenkort geheel vernieuwd zal zijn met aanvullende informatie.
Succes met uw goede initiatief

Met Vriendelijke Groet

DLJ Tavy, neuroloog/klinisch neurofysioloog
Afdeling Klinische Neurofysiologie
HagaZiekenhuis Lokatie Leyenburg
Leyweg 275
2545 CH den Haag
070-3592317
d.tavy@haga-ziekenhuis.nl
www.neurologie-denhaag.nl


Toch leuk zulke reacties.... ja toch ?

Groetjes van Thijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

kijk ik op www.wellnesskliniek.com in belgie... moet je kijken:

Transpiratie
Botox injectie in beide oksels 1800 €
Verwijderen zweetkliertjes beide oksels 2850 €


Ik zeg helemaal niets meer...
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Wist je trouwens dat botox al in de jaren 60 werd gebruikt ivm anasthasie en dat botox injecties nu ook schijnen te helpen met mensen die last hebben van migraine ? Tevens wordt botox genoemd als medicijn bij mensen met psoriasis. Kortom, de tijd van alleen rimpels weghalen is allang geweest. Botox is een wondermiddel !!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht