Supermiddel tegen blozen

Last van veelvuldig blozen? Hier moet u zijn...

Moderators: Thijs, Erje

toska
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 14:06
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door toska »

Ik bloos alleen als ik in verlegenheid word gebracht, is er daar dan een medicijn voor?

toska
exile
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 20:27
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door exile »

Dennls schreef:Hallo allemaal.

Er is al een tijdje niets geplaatst over dit medicijn, dus ik dacht, ik heb het geprobeerd, dus ik ga er een stukje over schrijven.

Ik ben een man van 30. Ik heb sinds mijn 15e last van zeer overmatig blozen. Zo erg, dat bijna altijd als ik aangesproken word ik een vuurrood hoofd krijg in alle andere denkbare situaties. Ik ben (onder anderen) op dit forum het medicijn Oxybutine tegen gekomen. Dit ben ik, net als alle andere "wondermiddeltjes" gaan proberen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat me overkomt. Ik hield het niet voor mogelijk, maar dit werkt echt! Ik heb de "normale" dosis wel een beetje overschreden. (3/4x5mg daags, ik ben 1.90m en 95 kg)
Ik gebruik het nu een week. Het is een hele aparte ervaring als je na 15 jaar blozen, ineens niet meer bloost! Ik werk al 8 jaar in het zelfde bedrijf waar mensen mij inmiddels zo goed kennen dat als ze me aanspreken, ze eerst op mijn rode hoofd wachten om te verdwijnen om vervolgens, ná mijn schaamte daarvoor, (het niet uit mijn woorden komen en stotteren/trillen...ja.. extreme bloosangst) een gesprek met me aangaan. Ik werd vandaag, toen ik voor het eerst sinds het begin met deze medicatie, zoals altijd meerdere malen aangesproken. Ik voelde me in eerste instantie uit gewoonte rood aanlopen, maar het welbekende gevoel dat ik normaal zo ongeveer 40 keer kreeg (het bloed dat naar je hoofd lijkt te pompen en het gevoel dat je hoofd in brand staat) bleef uit, en ik kreeg 4x de opmerking "waarom wordt je niet rood" lol... Je kunt nagaan dat na 15 jaar van blozen ik geen idee meer had hoe het leven was zonder. Dit medicijn helpt mij perfect. Ook is het vrij logisch, aangezien het bloedvat vernauwend werkt. Ik kan het iedereen aanraden met mijn klachten. Op het internet heb ik verschillende reacties gelezen over dit medicijn, veel positief, maar ook soms negatief. Nu heb ik denk ik bijna al deze "reviews" gelezen. Ik heb een theorie, gebaseerd op de reacties van mensen die ik op het internet gelezen heb. Dat dit middel tegen blozen werkt komt (mede) door de bloedvaten vernauwende bijwerking van dit medicijn. Volgens mij heeft het ook invloed op de 3 zenuwen die zweten en dus ook blozen veroorzaken. Wat ik heb gemerkt is dat de wat jongere mensen en de, ik noem ze maar even de gelegenheid blozer, waarbij dus niet echt een medisch aan te wijzen probleem is, maar meer een "normaal" puberale/menselijke, "tussen de oren" blozer, bijna niets van dit medicijn merkt en de werking dus ook als waardeloos beoordeeld. Terwijl de mensen zoals ik, met dus waarschijnlijk een overactieve/onregelmatige zenuwgroep er erg veel baat bij hebben. Ben je zo'n laatste typen blozer? Probeer dit dan! je zult versteld staat!
Als je vragen hebt mag je me altijd een pm sturen :)
hallo. na zoveel jaren moeten mee te sleuren ( rood worden, zweten in mindere mate ) ben ik op zoek gegaan op het internet naar mensen met hetzelfde probleem en eventueel een oplossing.
Ik denk dat wij ongeveer hetzelfde qua leeftijd, gewicht en lengte hebben en ook ongeveer het hetzelfde aantal jaren last ervan.
Ik weet niet hoe jij van karakter bent maar ik durf wel praten met onbekende mensen, maar ik blokkeer helemaal als er meerdere mensen zijn.
Aan de kassa in de winkel staan is helemaal niet leuk. Op het moment dat rood worden begint, ben ik plots 1m20 groot. ik zak volledig de grond in en kan men hoofd niet meer naar boven houden. naar de grond kijken is precies het enigste wat ik nog kan. Als ik een zaal binnen wandel met veel mensen is het ook gedaan. rood worden heeft mijn zelfvertrouwen een flinke deuk gegeven en ik heb er genoeg van. zeker voor mijn kinderen is dit niet het juiste voorbeeld.
Ik ben 31 jaar ondertussen en ik heb bijna 20 jaar dit probleem. ik denk dat het rood worden wel erger is dan het zweten maar ik ben het beu om continu elke dag daar rekening mee moeten te houden. Ik wil nu graag een oplossing. Genoeg met dit mee te sleuren elke dag.

Hoelang gebruik je dit product nu al? en werkt het nog steeds? na- en voordelen ervan? alle info die je nog hebt mag je me sturen.
Hallokes
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 16 nov 2016, 06:50
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Hallokes »

Ondertussen een aantal jaren later. .Ik zoek al vele maanden naar een oplossing tegen blozen,zeg maar knalrood worden en daarbij rode vlekken in de hals..
Het beheerst heel mijn leven, een oudercontact op school van mijn dochter is een ramp,vergadering op werk,een feestje. ..En noem maar op!De laatste tijd heb ik het gewoon als iemand nog maar een vraag stelt
Ik had al eerder iets gelezen over de oxybutinine, en aan de huisarts gevraagd. Ze wil mij deze niet geven owv de bijwerkingen zegt ze.
Wat zijn ondertussen de ervaringen van de mensen met dezelfde problemen?
Misschien dat ik beter langs kan gaan bij de dermatoloog
Maxim
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 07 sep 2016, 18:13
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Maxim »

Hey, ik weet niet dat er nog iemand zich bezig houd met dit forum maar ik wou het toch een kans geven. Ik ben een jongen van 20 jaar en ik bloos ook extreem hard. Toen ik even geleden op dit forum gekomen was, was ik zo blij dat er een medicijn als oxybutine bestond, ik ben meteen naar de dokter gegaan en heb de ervaringen van de andere gebruikers tegen hem verteld, maar hij lachte me jammer genoeg vierkant uit ... Ik ben echt depresief, ik ga niet meer uit, ik skip schooluren en ben bijna altijd thuis. Ik was vroeger altijd zo sociaal en had zoveel vrienden en ik zou dat zooo graag terugwillen. Is er iemand die dit leest die al bij zijn dokter geweest is en dit medicijn al gekregen heeft? Ik zou graag met een dokter praten die dit probleem serieus neemt. Ik woon in België maar wil hiervoor naar het meest noordelijke puntje in Nederland rijden als het nodig is. Het is ook totaal niet mijn bedoeling om vanaf nu de rest van mijn leven pillen te slikken voor zo'n "onozel" probleem, maar ik zou graag even zorgeloos naar buiten komen en gwn geen bang hebben dat als er iemand mij aanspreekt ik knalrood wordt. Even terug wat vertrouwen krijgen en dan terug afbouwen. Wil je liever iets persoonlijk sturen, mijn e-mail is maximdegrootte@gmail.com. Alvast bedankt, groetjes Maxim!
The main man!!
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:12
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door The main man!! »

Je kan dan als vrouw beter een groene concealer kopen en dan een foundation erover.
Danoontje
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 aug 2018, 22:53
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Danoontje »

Nu ik deze verhalen lees ben ik blij dat ik niet de enige ben 😏
Heb dit probleem ook vanaf m’n dertiende jaar en bij schrijven ben ik 46! Nee het gaat niet weg als je ouder wordt, het probleem heeft wel z’n ups and downs, vooral in de winter en als ik lijkbleek ben valt het meer op. In de zomer heb ik er minder last van omdat ik dan getinter ben en weinig kleding aan heb.
Sinds ik leidinggevende ben kom ik weleens in situaties terecht waar ik dus lekker in de spotlight kom te staan. Op de ea manier weet ik me er wel uit te redden door de aandacht te verleggen of me er uit te distantiëren.

Ik ken het middel wat hier beschreven wordt niet en zag dat het al enkele jaren wordt gebruikt door forumleden terwijl ik in het verleden meerdere malen op dit onderwerp hebt gezocht..
Mijn ervaring is dat alcohol in mindere maten tijdelijk helpt (al kun je dit niet tijdens werkuren doen ☺️) en bij toeval omdat mijn vrouw het middel gebruikte in stress situaties (lerares, ouderavonden) had ik het ook een keer gebruikt met de gedachte dat het dezelfde werking kon hebben als alcohol...—> valdispert extra strong 😇 het werkt al na een halfuur en ik neem een extra pil na 3 uren. Het werkt niet altijd even goed (situatie afhankelijk) maar alle beetjes helpen en geloof me ik geef bijna licht af en sta in brand als ik niets gebruik 😢😡

Dus probeer dit eens, is gewoon verkrijgbaar bij de supermarkt, uiteraard ga ik oxybutine ook uitproberen en het vergelijken met valdispert.
Danoontje
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 07 aug 2018, 22:53
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Danoontje »

Ik heb me altijd af gevraagd waarom de ene persoon nooit rood wordt in een hachelijke situatie, alleen al als ik buk om bijvoorbeeld mn schoenen te strikken voel ik het naar mn kop stromen, laat staan lekker lachen is ook uit den boze 😒
Fredje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12 jan 2020, 17:06
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Fredje »

Hi blozers en zwervers,

Wat is jullie ervaring met Oxybutynine?
Hoor er weinig over, al is dat wat ik lees positief.

Groet van roodkopje
Blozen
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 06 feb 2020, 10:48
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Blozen »

Hi allemaal!

Ik ben vandaag langs de huisarts geweest en mag morgen mijn recept ophalen bij de apotheek. Ik heb oxybutnine gekregen en die moet ik 3x per dag innemen. Ik laat jullie weten of het echt werkt bij mij!
Fredje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12 jan 2020, 17:06
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Fredje »

HI allemaal,

Ook ik heb last van overmatig blozen en daarbij vaak voorkomende zweetaanvallen, vooral op mijn gezicht. Het doosje pillen Oxybutynine reeds 2 weken in mijn zak, echter nog niet genomen tot vanochtend. 2 pillen van 2.5 mg genomen. Zal jullie laten weten wat het effect hiervan is.
Eerste ervaring zijn voor mij drogere ogen en droge mond. Heb dit er graag voor over.

Vraag aan forum leden: het is me nog niet helemaal duidelijk werkt Oxybutynine per direct? maw: kun je dit middel ook incidenteel innemen daar waar je denkt het nodig te gaan hebben?

Hoor het graag,

gr Roodkopje
emma
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 03 mei 2020, 23:12
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door emma »

Fredje schreef: ma 10 feb 2020, 09:34 HI allemaal,

Ook ik heb last van overmatig blozen en daarbij vaak voorkomende zweetaanvallen, vooral op mijn gezicht. Het doosje pillen Oxybutynine reeds 2 weken in mijn zak, echter nog niet genomen tot vanochtend. 2 pillen van 2.5 mg genomen. Zal jullie laten weten wat het effect hiervan is.
Eerste ervaring zijn voor mij drogere ogen en droge mond. Heb dit er graag voor over.

Vraag aan forum leden: het is me nog niet helemaal duidelijk werkt Oxybutynine per direct? maw: kun je dit middel ook incidenteel innemen daar waar je denkt het nodig te gaan hebben?

Hoor het graag,

gr Roodkopje
heyy
heb je de pillen oxybutynine al genomen en zo ja welk effect hebben ze ??

gr emma
Fredje
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 12 jan 2020, 17:06
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Fredje »

Hi Emma,

Yes. Ik neem ze incidenteel, op situaties wanneer het penibel kan worden. Laatst kennismaking gehad met een nieuwe werkgever. Altijd spannend.
Het werkt voor mij prima eigenlijk, ik ben nu aan het experimenteren met de dosis, 2.5mg of dubbele dosis. Na circa 30 min na inname merk ik dat er een soort roes ontstaat die langzaam na inname wegebt. Ik heb sindsdien geen blozen meer gehad, of een bewezete kop. Wel nog steeds natte oksel, maar who gives a f*ck, daar gaat een trui of jasje over.

gr roodkopje
Blozer
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 24 aug 2017, 14:39
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Blozer »

Fredje schreef: wo 13 mei 2020, 19:41 Hi Emma,

Yes. Ik neem ze incidenteel, op situaties wanneer het penibel kan worden. Laatst kennismaking gehad met een nieuwe werkgever. Altijd spannend.
Het werkt voor mij prima eigenlijk, ik ben nu aan het experimenteren met de dosis, 2.5mg of dubbele dosis. Na circa 30 min na inname merk ik dat er een soort roes ontstaat die langzaam na inname wegebt. Ik heb sindsdien geen blozen meer gehad, of een bewezete kop. Wel nog steeds natte oksel, maar who gives a f*ck, daar gaat een trui of jasje over.

gr roodkopje
Hoi Roodkopje,

Ik wil je wat vertellen. Ik heb het middel oxybutynine ook gebruikt en dat hielp perfect tegen het blozen. Maar, na verloop van tijd hielp het niet meer. Ik heb dat tegen de arts die het voorschreef verteld en hij gaf dit ook toe. Dit was een behoorlijke teleurstelling voor mij. Nu heb ik mijn eigen perfecte medicijn tegen blozen, namelijk Venlafaxine en dit middel helpt al jaren prima. Oxybutynine is een tijdelijke oplossing. Het werkte voor mij ongeveer een half jaar prima, maar daarna kwam het blozen er weer doorheen.
Blozen
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 06 feb 2020, 10:48
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Blozen »

Blozer schreef: zo 07 jun 2020, 10:01 [quote=Fredje post_id=17958 time=<a href="tel:1589391703">1589391703</a> user_id=15921]
Hi Emma,

Yes. Ik neem ze incidenteel, op situaties wanneer het penibel kan worden. Laatst kennismaking gehad met een nieuwe werkgever. Altijd spannend.
Het werkt voor mij prima eigenlijk, ik ben nu aan het experimenteren met de dosis, 2.5mg of dubbele dosis. Na circa 30 min na inname merk ik dat er een soort roes ontstaat die langzaam na inname wegebt. Ik heb sindsdien geen blozen meer gehad, of een bewezete kop. Wel nog steeds natte oksel, maar who gives a f*ck, daar gaat een trui of jasje over.

gr roodkopje
Hoi Roodkopje,

Ik wil je wat vertellen. Ik heb het middel oxybutynine ook gebruikt en dat hielp perfect tegen het blozen. Maar, na verloop van tijd hielp het niet meer. Ik heb dat tegen de arts die het voorschreef verteld en hij gaf dit ook toe. Dit was een behoorlijke teleurstelling voor mij. Nu heb ik mijn eigen perfecte medicijn tegen blozen, namelijk Venlafaxine en dit middel helpt al jaren prima. Oxybutynine is een tijdelijke oplossing. Het werkte voor mij ongeveer een half jaar prima, maar daarna kwam het blozen er weer doorheen.
[/quote] :respect




Hoi, hoe kom je aan venlafaxine?
Blozer
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 24 aug 2017, 14:39
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Blozer »

Hoi Blozen,

Venlafaxine is via de huisarts verkrijgbaar. Je maakt een afspraak en legt hem / haar dit probleem voor en je vraagt of je venlafaxine mag gaan gebruiken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht