Supermiddel tegen blozen

Last van veelvuldig blozen? Hier moet u zijn...

Moderators: Thijs, Erje

middeltegenblozen
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 16 jan 2006, 22:18
Contacteer:

Supermiddel tegen blozen

Bericht door middeltegenblozen »

Hallo,

Ik heb jarenlang extreem veel last van blozen gehad en ben 2 maanden terug weer eens op zoek gegaan naar 'een oplossing'. En die heb ik gevonden :) Ik slik nu al bijna 2 maanden het middel Oxybutynine, dit is een middel dat wordt voorgeschreven aan mensen met urine-incontinentie, en tegenwoordig wordt het ook wel voorgeschreven bij overmatig zweten (hyperhidrosis). Maar dit middel werkt dus ook zeer goed tegen blozen, doordat het de overmatig werkende zenuw beinvloed die het blozen veroorzaakt. Ik ben op dit middel gestuit door een bericht dat op het forum www.overmatigzweten.nl is geplaatst, door iemand die overmatig zweet en ook veel last had van overmatig blozen. Bij gebruik van Oxybutynine tegen het zweten merkte hij dat het ook heel goed tegen het blozen hielp en heeft dit als tip geplaatst.

Met deze tip ben ik naar mijn huisarts gegaan. Zij had er nog nooit van gehoord dat dit middel tegen blozen zou kunnen helpen, maar wilde het me wel laten proberen. Ik ben begonnen met 3 keer per dag 1 tablet van 5 mg., elke 5 uur 1 tablet (na ongeveer 5 uur begint bij mij de werking te minderen). Na 2 dagen merkte ik dat het supergoed hielp. Helaas kreeg ik met deze hoge dosis ook een vrij droge mond, en ging mijn stoelgang achteruit. Ik ben toen overgestapt op 3 keer per dag een halve tablet (= 3 keer 2,5 mg), en weer later naar 2 keer een half tabletje (= 2 keer 2,5 mg). Ik slik nu nog steeds 2 keer 2,5 mg. per dag (om 8.00 en 13:00 uur) en het gaat goed, de dosis is effectief genoeg en ik heb weinig last meer van bijwerkingen (ook omdat ik nu veel drink en gezond eet: groente, fruit, en andere voedingsmiddelen met vezels, en voedingsmiddelen die niet stoppend werken). Maar niet iedereen ervaart natuurlijk dezelfde bijwerkingen, of in dezelfde mate, daar moet ieder voor zich achter komen. Zie voor mogelijke bijwerkingen de bijsluiter van dit middel.

Probeer voor jezelf uit te vinden wat voor jou de beste dosis is. Ik raad in ieder geval aan om ongeveer de eerste 4 dagen 2 of 3 tabletten van 5 mg. op een dag te nemen, om jezelf te bewijzen dat het werkt. En als je daar eenmaal achter bent, experimenteer dan met de dosis en probeer de laagst mogelijke te nemen die nog effectief is.

Ik hoop dat ik je hiermee verder heb kunnen helpen en dat het middel bij jou net zo goed helpt als bij mij. Mocht je nog vragen hebben dan kun je mailen naar supermiddeltegenblozen@hotmail.com, of plaats een bericht op dit forum. En als je het middel probeert, dan kun je natuurlijk ook even laten weten hoe jou ervaringen er mee zijn. Veel succes!

Groetjes,
anoniem
Marusha
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 05 jun 2006, 17:53
Contacteer:

Bericht door Marusha »

Ik ben nu al een aantal keer 'Oxybutynine' tegengekomen.
Ik ga morgen meteen een afspraak maken bij de dokter en vragen of ik dit ook kan/mag gaan gebruiken...
Heb jij naast de droge mond en slechte stoelgang geen andere bijwerkingen gehad?

-x-
lisa
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 13 aug 2006, 15:08
Locatie: waar ik woon
Contacteer:

Bericht door lisa »

ik wou wat vragen, namelijk: moet je die tabletten nou vooraltijd blijven slikken om die bloosheid tegen te gaan of maar voor een tijdje.

enne mogen er ook meer uren tussen zitten bij het slikken van die tabletten in verband met de ramadan (voor moslims).

ik ben je echt eeuwig dankbaar als je een antwoord op mijn vraag weet.
alvast bedankt
groeten
lisa
blos
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 11 jan 2008, 09:28
Contacteer:

Bericht door blos »

Ik gebruik sinds ongeveer anderhalve maand oxybutynine. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vooraf nogal sceptisch was over de werking en het gebruik hiervan. Ik ben namelijk iets te nuchter ingesteld om te bevatten dat een pilletje zou werken tegen blozen. Maar, ik moet er op terug komen, dat zeg ik eerlijk.

Ik heb volgens mij al mijn hele leven last van blozen. Het is erger geworden sinds de tijd dat ik het meer ben gaan beseffen. Rond de pubertijd ging ik er automatisch meer overna denken. Ik gaf het aandacht en dus groeide mijn probleem gigantisch. Ik had me erbij neergelegd, totdat het na mijn studie ook op de werkvloer zijn sporen ging achterlaten. Ik kon niet meer normaal functioneren, zocht altijd naar uitwegen en overleefde de hele dag. Het vrat aan me, het sloopte me en het kost ongelooflijk veel energie.
Vorig jaar ben ik naar Pieter Frijters geweest. Ik wilde er vanaf, ik was het zat en ik was ervan overtuigd dat hij mijn probleem kon oplossen. Ik heb er zeker wat aan gehad, want ik kan er beter mee omgaan. Ik snap er meer van en ik snap mezelf beter. In plaats van mezelf te vervloeken heb ik er een minder negatief gevoel bij. Maar helaas, een jaar later, kan ik concluderen dat het niet het gewenste effect gehad heeft. Altijd sluipt bij mij die onzekerheid naar binnen dat ik zou kunnen blozen.
Ik ben er nu echt klaar mee, wordt er doodmoe van om er elke dag mee bezig te zijn. Ik wilde nu eens de gok wagen om deze medicijnen te proberen, ondanks dat ik een sportief ingesteld persoon ben en tegen gebruik van medicijnen ben. Ik wilde weten of het effect had, ik had het te vaak gelezen op het forum.

Nu, anderhalve maand na het eerste pilletje, kan een aantal conclusies trekken. Het helpt bij mij echt! Ik denk dat ik ook al anderhalve maand niet meer heb gebloosd. Het zweten is zwaar verminderd, zo niet geheel verdwenen. Helaas heb ik de pillen er wel echt voor nodig om dit voor elkaar te krijgen. Zodra ik het een paar dagen niet slik, voel ik gelijk bij bepaalde acties al weer het zweten en/of blozen opkomen. Het is moeilijk uit te leggen wat het precies is, maar de bijwerken van deze medicatie zorgen ervoor dat je je een stuk meer op je gemak gaat voelen. Ik heb al allerlei situaties meegemaakt waarvan ik zeker wist dat ik, zonder deze pillen te slikken, wel zou gaan blozen. Het helpt me in mijn weg naar meer zelfvertrouwen. Ik stap veel eerder op mensen af, heb geen alcohol meer nodig om me ergens op m'n gemak te voelen.
Toch wil ik hier niet eeuwig mee doorgaan. Ik krijg erg uitgedroogde handen. Ook in mijn gezicht is het wat droger. Ik smeer het elke dag in op hoofd en handen, om zoveel mogelijk uitdroging te voorkomen. Als ik een pil van 5 mg in slik, voel ik me na ongeveer 3 kwartier even een beetje licht, dat komt omdat dan de pil bij mij begint te werken. Daarna neemt het snel weer af, maar blijft het relaxte gevoel aanwezig. Ik krijg er ook een behoorlijke droge mond van. Hier heb ik persoonlijk niet zoveel moeite mee, want ik drink toch al veel water en bovendien weet je hierdoor wel dat de pillen werken.

Zoals ik al zei, voor mij is dit niet de oplossing. Ik ben het geloof in psychologen e.d. ook verloren. Ik geloof zeker dat het deels tussen de oren zit, maar het is ook wel degelijk iets in je lichaam. Mijn zweet zenuw maakt meer overuren, produceert veel sneller zweet. De ene persoon zweet ook meer dan de ander, dat is een verschil. Zo kan ook de ene persoon sneller blozen dan de ander. Krijgt de een een gigantisch rood hoofd, de ander krijgt vlekken in de nek. Er zitten daadwerkelijk lichamelijke verschillen, dus erg veel last van blozen heeft bij mij niet de overtuiging dat alleen psychologie helpt. Bij mij niet althans. Want anders hadden de pillen ook niet geholpen, toch?
Ik heb al anderhalve maand geleden een afspraak gemaakt voor in het VUMC in Amsterdam voor een operatie tegen blozen. Ik moet er wel 150 km voor reizen, maar dat deert me niet. Ik heb een gewoon consult deze week, om te praten. Hopelijk kom ik hierdoor op de wachtlijst te staan, die 8 maanden tot een jaar is. Maar ik loop er al 25 jaar mee, dus dit jaar kan daar ook nog wel bij is mijn beredenering. Ik heb gekozen voor het VUMC (ondanks dat Sudor bij mij om de hoek ligt), vanwege de goede verhalen op diverse forums, de ervaring van het ziekenhuis m.b.t. deze operaties en het feit dat deze operatie via het VUMC wel wordt vergoedt door de verzekeraar. Sudor wordt gezien als een prive kliniek, dus vergoedingen krijg je er vaak niet voor via de verzekeraar. Mijn verzekeraar is Menzis.

Ik ben erg benieuwd wat het consult uithaalt. Ik hoop op een wachtlijst te komen. Ik heb met de oxybutynine al even mogen ervaren hoe het is om een bloosvrij leven te leiden. Het is echt heerlijk af en toe om gewoon zin te hebben om overdag iets af te spreken, er niet de hele dag mee in je hoofd te lopen, afspraken na te komen, niet naar uitwegen te zoeken, geen gangetjes in te vluchten, lekker om je heen te kijken, niet altijd alcohol nodig te hebben en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daar doe ik het allemaal voor. Ik heb een relatie die ik ook goed wil onderhouden, daar horen ook sociale dingen bij. Hopelijk gaat het allemaal goed komen bij mij. Het grappige is dat ik nu ook situaties meemaak waarin ik heel duidelijk het initiatief heb bij mensen. Ik kan ze goed aankijken en hoef niet weg te lopen. Ook zie ik nu andere mensen blozen. Dat zag ik voorheen nooit. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in, en dat ik vertrouwen heb zegt al heel wat.
anonima
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 01 sep 2008, 19:51
Contacteer:

Bericht door anonima »

Ik begin steeds meer te voelen voor dat oxybutinine, want ik zweet nogal heel veel (logisch..) maar ik bloos ook heel snel, en als het daar ook nog tegen werkt, ben ik in 1x klaar!
Dankjewel voor het noemen van dat spul!! [ik ga dat woord niet nog een keer uitspellen x)]
Rienepien
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 29 okt 2008, 19:00
Contacteer:

Bericht door Rienepien »

Ik heb al anderhalve maand geleden een afspraak gemaakt voor in het VUMC in Amsterdam voor een operatie tegen blozen. Ik moet er wel 150 km voor reizen, maar dat deert me niet. Ik heb een gewoon consult deze week, om te praten. Hopelijk kom ik hierdoor op de wachtlijst te staan, die 8 maanden tot een jaar is. Maar ik loop er al 25 jaar mee, dus dit jaar kan daar ook nog wel bij is mijn beredenering. Ik heb gekozen voor het VUMC (ondanks dat Sudor bij mij om de hoek ligt), vanwege de goede verhalen op diverse forums, de ervaring van het ziekenhuis m.b.t. deze operaties en het feit dat deze operatie via het VUMC wel wordt vergoedt door de verzekeraar. Sudor wordt gezien als een prive kliniek, dus vergoedingen krijg je er vaak niet voor via de verzekeraar. Mijn verzekeraar is Menzis.

Ik ben erg benieuwd wat het consult uithaalt.
Dit bericht is al wat oud, maar ik ben toch wel erg benieuwd naar de afloop van het consult en eventuele behandeling. Hoe is het allemaal gelopen??
Lauwer
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 05 aug 2010, 11:48
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Lauwer »

Ik ben ook ontzettend benieuwd! ik ga hier ook actie op ondernemen want het verstoord bijna alles in m'n leven: werk + studie en alle mensen die ik hier ontmoet...
Hoop dat iemand me een beetje de goede kant op kan sturen hierin...
Groetjes
montague
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 01 sep 2010, 21:59
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door montague »

Hallo , ik ben 16 jaar, en sinds 1 jaar last van blozen, altijd. Het komt zomaar op, je voelt je hoofd warm worden en opeens ben je een tomaat, echt heel kut !!!
Ik ben wezen zoeken op het internet naar oplossingen enzo, en kwam ook op oxybutine. Ik ben gister naar de huisarts gegaan en heb over dit medicijn verteld, de huisarts wilde het me uit laten proberen voor 3 weken, als het geen resultaat brengt, moet ik stoppen. Maar dit medicijn heef ook bijwerkingen, dus let op. Ik ga morgen ochtend beginnen met slikken van dit medicijnen, 3 tabletten per dag, ik hop dat het werkt !!!!! zou fantastisch zijn, gewoon geen rood hoofd meer. Gewoon door de gangen op school lopen zonder rood te worden, niet meer omlopen voor een lokaal, het zou heerlijk zijn!!!
thomas21
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 23:14
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door thomas21 »

Hi! Ik heb me net aangemeld op dit forum, ik lees hier al een tijdje mee en ben met name geïnteresseerd in Oxybutynine. Zweten en blozen is bij mij dermate een probleem dat ik bepaalde situaties ga vermijden, ik zeg bijvoorbeeld niks in de klas als ik het juiste antwoord wel weet. Ook omdat ik momenteel in het buitenland woon breekt het zweet me letterlijk uit (+ een rode kop) als ik iets wil bestellen en er staat een rij mensen achter me. Het gaat bij mij denk ik een soort van gepaard met verlegenheid/faalangst. Ik heb al geprobeerd om dit te overwinnen door tientallen keren positieve dingen tegen mezelf te zeggen, bij sommige situaties de 'worst case scenario's' door te nemen etcetera. Maar ik denk gewoon dat ik dit middel nodig heb om mezelf zekerder te laten voelen, en misschien dat ik zelfs na een tijdje kan stoppen als ik eenmaal wat zekerder van mezelf ben.

Ik ben namelijk niet altijd zo onzeker geweest maar door een aantal gebeurtenissen is het erger geworden, en door het vermijden van sociale situaties verergerd het eigenlijk alleen maar.
Alleen de bijwerkingen van het medicijn die ik op deze website vond (http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1006" onclick="window.open(this.href);return false;) schrokken me wel erg af. In andere topics en website kwam ik minder erge bijwerkingen tegen, wie weet hier meer over?
lieke
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 14:47
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door lieke »

Als je ouder wordt, wordt het blozen vanzelf minder. Dat is misschien een geruststelling voor veel mensen.
Voor de dames; je kunt altijd een klein beetje foundation gebruiken. Alleen al de zekerheid dat je weet dat je door je foundation je blos minder zit, zorgt ervoor dat je vanzelf minder gaat blozen.
anneslabra
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:07
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door anneslabra »

Een super middel lijkt mij zo.
tomi
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 13:17
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door tomi »

wie gebruikt nog voor blozen?? help dat echt???
Dennls
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 20:02
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Dennls »

Hallo allemaal.

Er is al een tijdje niets geplaatst over dit medicijn, dus ik dacht, ik heb het geprobeerd, dus ik ga er een stukje over schrijven.

Ik ben een man van 30. Ik heb sinds mijn 15e last van zeer overmatig blozen. Zo erg, dat bijna altijd als ik aangesproken word ik een vuurrood hoofd krijg in alle andere denkbare situaties. Ik ben (onder anderen) op dit forum het medicijn Oxybutine tegen gekomen. Dit ben ik, net als alle andere "wondermiddeltjes" gaan proberen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat me overkomt. Ik hield het niet voor mogelijk, maar dit werkt echt! Ik heb de "normale" dosis wel een beetje overschreden. (3/4x5mg daags, ik ben 1.90m en 95 kg)
Ik gebruik het nu een week. Het is een hele aparte ervaring als je na 15 jaar blozen, ineens niet meer bloost! Ik werk al 8 jaar in het zelfde bedrijf waar mensen mij inmiddels zo goed kennen dat als ze me aanspreken, ze eerst op mijn rode hoofd wachten om te verdwijnen om vervolgens, ná mijn schaamte daarvoor, (het niet uit mijn woorden komen en stotteren/trillen...ja.. extreme bloosangst) een gesprek met me aangaan. Ik werd vandaag, toen ik voor het eerst sinds het begin met deze medicatie, zoals altijd meerdere malen aangesproken. Ik voelde me in eerste instantie uit gewoonte rood aanlopen, maar het welbekende gevoel dat ik normaal zo ongeveer 40 keer kreeg (het bloed dat naar je hoofd lijkt te pompen en het gevoel dat je hoofd in brand staat) bleef uit, en ik kreeg 4x de opmerking "waarom wordt je niet rood" lol... Je kunt nagaan dat na 15 jaar van blozen ik geen idee meer had hoe het leven was zonder. Dit medicijn helpt mij perfect. Ook is het vrij logisch, aangezien het bloedvat vernauwend werkt. Ik kan het iedereen aanraden met mijn klachten. Op het internet heb ik verschillende reacties gelezen over dit medicijn, veel positief, maar ook soms negatief. Nu heb ik denk ik bijna al deze "reviews" gelezen. Ik heb een theorie, gebaseerd op de reacties van mensen die ik op het internet gelezen heb. Dat dit middel tegen blozen werkt komt (mede) door de bloedvaten vernauwende bijwerking van dit medicijn. Volgens mij heeft het ook invloed op de 3 zenuwen die zweten en dus ook blozen veroorzaken. Wat ik heb gemerkt is dat de wat jongere mensen en de, ik noem ze maar even de gelegenheid blozer, waarbij dus niet echt een medisch aan te wijzen probleem is, maar meer een "normaal" puberale/menselijke, "tussen de oren" blozer, bijna niets van dit medicijn merkt en de werking dus ook als waardeloos beoordeeld. Terwijl de mensen zoals ik, met dus waarschijnlijk een overactieve/onregelmatige zenuwgroep er erg veel baat bij hebben. Ben je zo'n laatste typen blozer? Probeer dit dan! je zult versteld staat!
Als je vragen hebt mag je me altijd een pm sturen :)
Jennelie05
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 27 okt 2015, 14:38
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Jennelie05 »

Hoi..
Ik ben nu 2 dagen bezig met dit medicijn!! Ik hoop zo dat het werkt! :cheer: Dan kan ik eindelijk mezelf zijn en mee praten met mijn collega.s wat ik nu niet doe uit bloosangst!!! :roll:
Ik slik een haf pil a 2.50 3 x per dag hoop dat dit genoeg is.
En ik hoop dat dit medicijn niet al te slecht voor je is?? Aangezien je moet oppassen met auto rijden en alcohol drinken?? T is niet zomaar wat dus..
Hoe gaat het met jullie? Slik je het nog steeds??
Groetjes Jen
Jennelie05
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 27 okt 2015, 14:38
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Jennelie05 »

lieke schreef:Als je ouder wordt, wordt het blozen vanzelf minder. Dat is misschien een geruststelling voor veel mensen.
Voor de dames; je kunt altijd een klein beetje foundation gebruiken. Alleen al de zekerheid dat je weet dat je door je foundation je blos minder zit, zorgt ervoor dat je vanzelf minder gaat blozen.
Ik ben al 31 het word alleen maar erger..en geloof me t komt gewoon keihard door me foundation heen..
Ik denk als dit medicijn werkt en je weer durft te praten met mensen collega.s noem maar op je vanzelf zekerder word en misschien over een tijdje zonder dit medicijn kan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht