Zweethanden -------> Drama

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Zweethanden -------> Drama

Bericht door mike »

hallo allemaal,

ik ben een jongen van 20 jaar en tot voor kort dacht ik werkelijk dat ik de enigste van met dit probleem --> ZWEETHANDEN. maar dan bedoel ik ook echt zweet dat van me handen druipt als ik b.v in de metro zit of met iemand in de auto meerijdt of iemand een hand moet geven. een leven zonder zweet handen kan ik me niet voor stellen omdat ik er elke dag mee wordt geconfronteerd. Dag in dag uit, 24 uur per dag. Ik heb dit probleem al jaren maar nog nooit aan iemand verteld, ik dacht et gaat wel over ofzo... dat hoopte ik echt maar dat gebeurde niet. het leek er zelf op dat het met de dag erger werd, ik zonderde me af van iedereen en alles, ging niet naar feestjes, als me vrienden vroegen of ik ergens mee ging zei ik altijd nee en dan vonden ze me weer saai, terwijl ik dolgraag mee wou gaan maar het waren weer me zweethanden die het voor me verpesten. Zelf me vriendin weet het niet terwijl ik al 1.5 jaar met haar ga. niet dat ze het niet zou begrijpen, integendeel ze zou me juist steunen maar het is dat ik er zelf van walg en heeeeel erg schaam voor me zweethanden. op een gegeven moment was het zo erg dat ik dacht dat als ik me handen zou verbranden dat me zweetklieren in me handen af zouden streven.... maarjah daar zit ik ook niet echt op te wachten verbranden handen. ik werd er gek van me vieze zweet handen..... alleen de gedachte al dat ik iemand een hand moest geven en dat die persoon dan zou vragen: waarom zijn je handen zo nat ?? en dat ik dan moet uitleggen dat ik last van zweethanden had of een of andere rot smoes moest verzinnnen, gaf me al de kriebels en liep het zweet me in me hand... of laat me zeggen viel het zweet al van me handen. me handen zweten volgend mij zo erg elke dag dat ik 10 liter per dag uit me handen zweet en dan moeten we me voeten niet vergeten. ik kon het in iedergeval niet meer aan en moest het iemand vertellen, dus heb ik me zus in vertouwen genomen en het aan haar verteld sindsdien is zij opzoek naar een oplossing voor mij. ik zit nu te wachten op ''Drionic'' een apparaat dat je stroom schokjes geeft ofzo. Nou ik hoop echt dat et werkt want anders weet ik et echt niet meer dan wordt ik echt een kluizennaar in een hutje op de hei..
Maar ik ben in iedergeval ''blij'' dat ik niet de enigste ben.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik me verhaal vertel en ik voel me wel een beetje opgelucht dat ik me ei hier kwijt kon, ik dacht dat ik het er nooit met iemand over zou hebben....
Ik wens iedereen veel sterkte en hoop dat er een goede oplossing komt tegen het overmatig zweten in de toekomst zodat we er nooit meer last van zullen hebben......................


Hier is de site van het apparaat waar ik op zit te wachten: http://www.drionic.com/



(ps. tips advies of oplossingen, alles is welkom)
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Mike, wat is dat balen zeg, als je zoveel uit je handen zweet.
Het is inderdaad zo, dat je lang niet de enige bent. Lees dit forum maar eens door, dan zal je zien, dat je die ellende met velen kunt delen en dat men je begrijpt.
Ik zweet zelf over mijn hele lichaam en heb, heel vreemd, droge handen en voeten. Ik hoop dat de drionic gaat helpen en dat je handen weer wat droger worden. Succes.
Gr. Ina
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Mike,

Welkom hier op de site,
het is inderdaad erg vervelend!!!
Maar hier kun je altijd je verhaal kwijt, ik heb zelf last van zweten over mijn hele lichaam, maar het meest irritante vond ik wel mijn oksels omdat dat altijd te zien is in de kleding.
Nu jouw probleem, ik heb 2 operaties gehad tegen het zweten (oksels) maar die hebben niet geholpen voor mijn oksels maar wel voor de handen!!!
Ik heb kurkdroge handen!!
Kijk maar eens op google en dan naar thoracale sympatectomie.
Die operatie heb ik gehad het is wel een operatie met een aantal risico's.
Maar dat zal een arts je wel kunnen uitleggen, ik ben door een vaatchirurg geholpen en dit word WEL door het ziekenfonds vergoed!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt !
Laat je vriendin dit forum ook lezen!!
daarna is het makkelijker om erover te praten.
Ik ben afgelopen 15 maart bij Papaul in de uitzending geweest om dit kenbaar te maken.
Ik heb nu botoxinjecties gehad in mijn oksels en heb nu droge oksels!!!


SUCCES en laat het weten.
Gr kim
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Bericht door mike »

dank je wel ina, ik hoop ook dat het werkt. het zou niet alleen lekker zijn voor mij maar ook voor mensen die met dit probleem zitten...


bedankt voor de info kimmy. ik heb het gelijk opgezocht op google en als drionic niet werkt dan zal ik thoracale sympatectomie proberen...

ik ben toch blij dat ik er met meerdere mensen over kan praten doormiddel van dit forum......
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Voor ons is niks gek of raar!
Dus vragen??
Stel ze gewoon!
Ik hoop dat je er wat aan hebt .
Vraag gerust als je wat wilt weten je kunt me ook mailen op snuverinkkim@hotmail.com

groetjes Kim
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Bericht door mike »

jah is goed kimmy, als ik echt met iets zit of vragen heb zal ik je zeker mailen... echt top van je :)
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Een operatie is natuurlijk niet zomaar iets dus moet je goed over nadenken en zeker met de artsen bespreken.
Maar het is wel fijn te weten dat er genoeg aan te doen is toch???
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Bericht door mike »

ik begrijp heel goed dat een operatie niet niks is maar ik ben zo wanhopig dat ik alles doe en alles voor over heb om eraf te komen. Als ik hier ooit van af komt dan kan ik eindelijk een normaal leven beginnen zonder dat ik me 24 uur per dag druk maak over me zweethanden.......
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Mike, als ik jou was zou ik toch eens gaan informeren over medicijnen. Die schijnen echt te werken, dus het is het proberen waard. Verder schijnen die drionics ook goed te helpen. Zeker de nieuwste versies. Wat ik begrepen had is dat je ze ook via het ziekenhuis kunt krijgen, hoef je alleen borg te betalen. Of dat 100% waar is weet ik niet, ik neem aan dat je al geinformeerd hebt ?

sterkte,

Groetjes Thijs
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Bericht door mike »

nee daar had ik nog niet naar geinformeerd. Ik heb dit eigelijk pas naar buiten gebracht of laat me zeggen pas aan me zus vertelt ( 1 maand ofzo ) dus ik ben eigelijk pas opzoek naar een oplossing, ik dacht altijd wel dat et over zou gaan en ik schaamde me ervoor..... Maarjah inmiddels heb ik de drionic al besteld in het buitenland, dus ik wacht er nu op. Toch bedankt voor de info...
rianne88
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 27 mei 2005, 21:29
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

ik weet het niet zeker, maar volgensmij is de drionic hetzelfde als de sweatcare. www.sweatcare.nl kun je in nl bestellen. Werkte helaas niet voor mij maar misschien voor jou wel.

Heb zelf ook hele erge last van zweethanden en ik herken je verhaal. Ik ga ook minder vaak de deur uit door die rothanden.
Heb er al een heleboel dingen tegen geprobeerd, tot nu toe heeft nog niks geholpen. Maar dat ben ik, veel dingen die ik geprobeerd heb werken bij andere wel. Dus je hebt nog heel wat dingetjes die je kunt proberen. Bij een ander onderwerp van dit forum heb ik alles wat ik geprobeerd heb verteld. Ik hoop dat de drionic werkt voor je. Sterkte!

Rianne
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Bericht door mike »

hey rianne,

volgens mij is drionic wel het zelfde als seatcare.... Ik gebruik het nu ongeveer 12 dagen en ik moet zeggen ik zie wel verschill, me handen zweten wel iets minderen maar als het moment daar is dat ik handen moet gaan schudden dan loopt het zweet me weer in de handen......
Maar jah ik blijf het proberen en ik hoop dat het ooit wel weggaat...
ik heb trouwens ook nog een creme bij de dokter gehaald: Aluminium Hydroxychloride 20%...... Voor dat ik ga slapen moet ik het erop smeren en dan zijn me handen wel droog, maar je moet het weer er afwassen als je opstaat en dan kunne me handen toch wel zweten. Dus ik hoop dat langdurig gebruik ervan effect zal hebben, misschien ook wat voor jou om te proberen.....
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

ik heb nu syneo5 gebruikt op mn handen en het werkt echt goed! het komt nu wel iets meer uit mn vingertoppen en aan de rand van vingers en handpalm, maar het grootse deel van mn hand waar iuk syneo heb opgespoten is echt DROOG! Ook mijn voeten zijn bijna droog. Alleen m'n oksels zijn wel lichtjes vochtig (daar had ik nooit echt last van veel zweten ofzo) maar ach... het moet er ergens uit he :)
Ik hoop dat het effect niet minder wordt op den duur...
Zeker het proberen waard!
Plaats reactie