opvliegers

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
hugow
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 16:58
Contacteer:

opvliegers

Bericht door hugow »

hoi

het is algemeen bekend dat vrouwen opvliegers hebben door de hele gedoe met oestrogeen enz. maar ik heb dit ook zomaar uit het niets krijg ik het erg warm en begin ik te zweten. ik heb ook een zeer strenge warmte-intolerantie, het hoeft maar buiten 20/22 graden te zijn en binnen paar minuten is me lichaam erg warm en begin ik te zweten. en in de winter heb ik het super snel koud, word snel bleek en krijg in pijn in me oren en vingers.

dus na een jaar ben ik doorverwezen naar een dermatoloog(mauritskliniek) en daar hebben we ze een botox behandeling gedaan. Dat heeft zeer effectief gewerkt voor maar 4 weken en daarna was het weer gelijk terug.

dus daarna ben ik naar de huisarts geweest om me schildklieren te laten checken want ik wist wel bijna zeker dat dit het gevolg was van een te snel werkende schildklier, maar volgens de bloeduitslagen was er geen afwijking in de schildklieren. verder zei ie dat hij me niet verder kon helpen .

en nu overweeg ik om me zweetklieren weg te laten halen, maar ik weet bijna zeker dat da niet gaat helpen. volgens mij is er wat mis in me bloed ..ik denk dat ik nu maar hulp ga zoeken bij alternatieve geneeswijze

me probleem is dus: in de winter erg snel koud en bleek, in de zomer erg snel zweten en veel en warmte intolerantie (snelle pols)
petra30
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 31 aug 2009, 21:50
Contacteer:

Re: opvliegers

Bericht door petra30 »

niet doen die operatie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik was overtuigd ook ik was het zooooooo zat, maar na de operatie is het verergerd!!! op mijn buik, rug borsten en bij mijn liezen is het na de operatie gaan zitten, en geloof me ook dat wil je niet
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: opvliegers

Bericht door ueue »

Hoi hugow en petra30,

Bedoel jij hugow dat je de zweetklieren wilt wegschrapen en bedoelt petra niet die operatie waar ze de zenuwbaan afknellen? Wat ontzettend vervelend petra dat je hier nu de transpiratie op andere plekken hebt.
Bij het wegschrapen van de zweetklieren heb je namelijk geen last van dat je ergens anders zou kunnen transpireren. Zelf heb ik deze operatie ondergaan en ik kan je het wel aanbevelen. Mijn verhaal is te lezen onder mc 't gooi.
Ik ben trouwens ook wel een hele koukleum, verschil met warmte en koud en dat ook in de winter dan weer heel warm en dan weer koud, maar ik transpireerde ook veel gewoon in de winter, in ieder geval veel sterkte! Weet je zeker dat je geen ijzertekort hebt. Dit zou misschien een oorzaak kunnen zijn dat je het dan weer warm en koud hebt.
hugow
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 16:58
Contacteer:

Re: opvliegers

Bericht door hugow »

hoi ueue dus als ik de zweetklieren compleet weg laat halen vind er geen compensatoir zweten plaats?

ik merk nu dat mijn warmte intolerantie en kou intolerantie stukken erger is geworden vergeleken met vorig jaar. Het zweten onder de oksels is vervelend maar het komt er niet met straaltjes eruit. volgens mij komt dit door mijn ongezonde eetgedrag+ mijn te snelle metabolisme, ik weeg al jaren hetzelfde maakt niet uit wat ik eet of hoeveel, ik weeg al sinds 3 jaar hetzelfde (hyperhidrosis begon 3 jaar geleden). Heb wat artikeltjes gelezen en ik denk dat mijn probleem door een te snelle metabolisme komt ( een te snel metabolisme (yang conditie)kan leiden tot o.a. hyperthyreoidie, hypertensie, hyperhydrosis, diarree, insomnia, warmte intolerantie en allergie).

ik eet heel veel dierlijke eiwitten, veel vet en snacks maar toch ligt mijn vetpercentage rond de 7%. haha volgens mijn moeder komt het omdat ik nooit fruit en groente eet en daarom dat mijn lichaam vol zit met ''toxines''.

volgens mijn huisarts is het stress en nervositeit majah dat zeggen ze altijd als der even niet uitkomen, maarvolgens mij is het een te snelle metabolisme icm met bloedtekort/armoede
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: opvliegers

Bericht door ueue »

Hoi hugow, bedankt voor je reactie. Het is idd zeker belangrijk dat je gezond eet en ongezond eten zal het er idd niet gemakkelijker op maken. Anders ga je dat toch proberen dat te veranderen, gezond eten is namelijk sowieso goed en eventueel aangevuld met staalpillen? Als je niet genoeg ijzer hebt, heb je ook niet genoeg energie, zit je niet lekker in je vel en misschien dat het een connectie heeft met het zweten ik denk het wel namelijk.
Veel kwaad kunnen staalpillen naar mijn idee niet doen. Alleen je moet uiteraard wel kijken of je iederdaad bloedarmoede hebt, maar dat kan je zo dus bij een doktersassistente laten checken of navragen bij de dokter, want dat moeten ze met een algeheel bloedonderzoek ook hebben getest, heb je daar niks over gehoord?

Je hebt idd geen last van compensatoir zweten, omdat ze niet een zenuwbaan afknellen of doorknippen of wat ze ook maar dr mee doen. Vandaar dat ik ook nooit zo'n enge operatie zou doen als die andere want dat lijkt me doodeng en de bijwerkingen zijn gewoon te veel voor mij dat ik het niet eens overweeg.

Ik heb verder geen verstand van metabolisme en kan je daar dan ook niet verder mee helpen, maar ik zou zeggen start met gezonder eten en ga kijken hoe het effect daar is of als je het echt wilt kan je de operatie overwegen. Het verbaast me alleen dat jij er 3 jaar last van hebt, meestal is het bij de verhalen hier op forum zo dat 'we' er al 10 jaar of meer last van hebben. Maar goed, op zich geeft dat niet, je moet zelf maar even overwegen wat je wilt doen. Lees gerust mijn verhaal even door en als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust!

Trouwens is het niet zo dat ze AL je zweetklieren weghalen, dat kan niet je moet nog wel wat houden zeg maar.. maar voor 75% kan het zweten worden verminderd (zie mijn verhaal).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht