Al 10 jaar botox en dan ?

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Thijs »

Hoi allemaal,

Al 10 jaar gebruik ik botox injecties tegen overmatig zweten onder de oksels. Ideaal want ik ben van mijn zweet probleem af. Maar zo ideaal als dat het in eerste instantie lijkt is het niet. Om de 6 maanden moet ik terug gaan voor nieuwe injecties en ik vind de injecties persoonlijk vrij pijnlijk. Kortom, je hebt hyperhidrosis, laat je behandelen met botox en als het werkt ben je heel blij.

Maar dan??? Je moet dus om de zoveel maanden je opnieuw laten injecteren. Steeds maar weer er voor zorgen dat je ergens terecht kunt waar het vergoed wordt... Ik zal vast niet de enige zijn die zich al jaren met botox laat injecteren.

Nu ben ik op zoek gegaan naar iets permanenters.... iets blijvends waarbij ik niet steeds terug hoef te gaan.

Er zijn eigenlijk, kort gezegd, 2 mogelijkheden.

1. ETS operatie waarbij ze een zenuwbaan doorsnijden.
2. Zuig curretage waarbij de zweetklieren operatief worden verwijderd.

Een ETS operatie wordt vergoed.
Een zuig curretage behandeling (bijvoorbeeld hidrosuctie) wordt niet vergoed.

Kortom het is botox of een ETS operatie. Belachelijk naar mijn mening. Juist ook omdat een zuig curretage behandeling een goed alternatief kan zijn waarbij er veel minder kans is op complicaties en of compensatie zweet.

ETS operatie doe ik niet. Dan maar botox. Ik vind het risico veel te groot en heb geen trek in compensatie zweet.

De jaren gaan door en zo ook de botox behandelingen. Moet ik tot het eind van mijn leven me laten injecteren met botox ????? Of is er nog een alternatief die vergoed wordt ?

Groetjes Thijs
Freekdeboer
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 21:17
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Freekdeboer »

Beste Thijs,

Lullig inderdaad dat het al zo lang zo gaat. Je zoektocht naar locaties waar het vergoed wordt, kan echter gestaakt worden. Ik ben inmiddels behandeld in die nieuwe kliniek in Rotterdam. Zij regelen alles keurig en je hoeft NIETS af te rekenen.
Qua pijnlijke behandeling vond ik het erg meevallen, maar ik heb geen vergelijk, en ieders pijngrens is anders. Volgens mij is het trouwens ook zo dat je als je goed behandeld wordt het langer moet werken dan 6 maanden?!?
Kijk eens op www.hyperhidrosis.nu daar staat meer informatie over de kliniek, en je kunt je ook direct aanmelden voor behandeling.

Groeten
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Thijs »

Hoi Freek,

Bedankt voor je reply.... probleem is dat ik al 10 jaar botox krijg en inderdaad de tussenpozen worden wat langer door de jaren heen. Ik kan nu 8 a 9 maanden vooruit na een botox behandeling.

Ik wil echter definitief en voor altijd van het zweet probleem af zijn. Dus ik ben op zoek naar alternatieven voor botox. Oftewel een operatie waarbij ze de zweetklieren weg halen.. Wordt dit ook gedaan bij die kliniek in Rotterdam ? Ben bang van niet.

Groetjes Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Erje »

Hallo Thijs,

Even een link naar een ander topic hier: http://overmatigzweten.nl/viewtopic.php?t=1499

Ik weet dus niet hoe het verder gegaan is met Rookie, maar er staat wel dat het in de Mauritskliniek vergoed wordt. Ik ben daar nu twee keer geweest voor Botox en dat was volgens de arts tevens de laatste keer. Die zuigcurretage kan hij me nog wel aanbieden, maar ik was er een beetje huiverig voor. Had eens ergens gelezen dat het genezen van de wond wel eens moeilijk kan zijn, maar verder kon ik er niet zoveel over vinden.
Maar een half uurtje en dan alles vergoed klinkt toch wel aantrekkelijk.....
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Erje »

Okee, ik zie nu dat het topic meerdere pagina's telt en heb het hele verhaal gelezen :oops:
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Thijs »

Hoi Erje,

Tja de Mauritsklinieken vergoeden de zuigcurretage wel.... maar let op er zit verschil tussen zuigcurretage en liposuctie van de zweetklieren. Dat zijn 2 behandelingen. Als het goed is doet de Mauritsklinieken alle 2 de behandelingen. Maar mij wisten ze te vertellen dat ze met de zuigcurretage geen goede resultaten hadden geboekt. Terwijl de plastisch chirurg in het AMC mij afraad om de liposuctie methode te doen.... kortom, ik weet het allemaal echt niet meer....

Vandaar dat ik naar MC het gooi in bussum ben gegaan. Zij voeren ook de zuigcurretage uit maar met goede resultaten. Zij zijn ook erg ervaren, probleem is echter dat het bij hun weer NIET vergoed wordt.... om gek van te worden.....

Ik ben een beetje ten einde raad.... 10 jaar botox en een andere oplossing is er kennelijk niet... tenminste, die wordt niet vergoed.... maar ik laat het desnoods weer voorkomen bij de klachten geschillen commissie zorgverzekeringen en dan gaan we zien wat de toekomst brengt....

Groetjes Thijs
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Erje »

Hoi Thijs,

Wat zijn de kosten dan precies, van die behandeling in MC het Gooi?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Thijs »

De kosten zijn 2500 euro....
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Erje »

Weet je zeker dat het door geen enkele zorgverzekeraar vergoed wordt?

Ik ben zelf bij Menzis en heb al een aantal malen Botox gehad, wat door hun volledig wordt vergoed. Je zou zeggen dat ze dan goedkoper uit zijn met die 2500,-

Misschien ga ik wel eens informeren binnenkort.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Thijs »

Erje schreef:Weet je zeker dat het door geen enkele zorgverzekeraar vergoed wordt?

Ik ben zelf bij Menzis en heb al een aantal malen Botox gehad, wat door hun volledig wordt vergoed. Je zou zeggen dat ze dan goedkoper uit zijn met die 2500,-

Misschien ga ik wel eens informeren binnenkort.
Mijn zorgverzekeraar wijst het af omdat het volgens hun plastische chirurgie is. Unive heeft het bij iemand anders ook afgewezen omdat het plastische chirurgie is. Er is nog geen uitspraak van het SKGZ hieromtrent dus dat betekend dat niemand het nog heeft voor laten komen. MC het gooi wist mij te vertellen dat ze nog van niemand hadden gehoord dat het vergoed werd. Kortom, nee het wordt door geen enkele zorgverzekeraar vergoed.

Botox is een ander verhaal. Dat wordt betaald uit het ziekenhuis budget, dus kost de zorgverzekeraar bijna niets, alleen de consult kosten van de dermatoloog. Mauritsklinieken is weer een apart verhaal, die hebben contracten afgesloten met alle zorgverzekeraars vandaar dat het daar wel vergoed wordt.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Erje »

Ja, die Mauritsklinieken is zeker een apart verhaal. Ik ben nu twee keer in Nijmegen geweest en het beviel prima, want het wordt daar verdoofd. Ik mag nu niet meer terugkomen daar, want dan is het ook een cosmetische behandeling. Zij gaan ervanuit dat na twee keer de maximale resultaten behaald zijn. Maar ik kan wel in Utrecht terecht bv, daar doen ze het wel vaker. Daar wordt het dan weer niet verdoofd, maar dat kan me niet zoveel schelen.
Ook ben ik in Rijnstate geweest en één keer bij Carpe.
Na een maand of vier begint het zweten weer, maakt niet uit hoe vaak ik ben geweest, dus ik zou ook graag een permanente oplossing hebben.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Thijs »

Dat is nu precies waar ik tegen aan loop. Ik gebruik al 10 jaar botox, let wel na volle tevredenheid hoor. Maar dit kan niet het einde zijn, ik ben het zat om steeds maar weer geinjecteerd te worden en wil echt een permanente oplossing. Het enige wat volgens mij een goed en safe methode is is het wegschrapen van de zweetklieren. Maarja, ze willen niet vergoeden zoals je in een ander topic kunt lezen. Het is echt een probleem. Het is botox of ETS. ETS wordt wel vergoed, maar dat is een veel te zware operatie met enorm veel kans op compensatoir zweet. Geen optie dus. Ik ben een beetje ten einde raad, probeer nu weer voor de geschillencommissie de hidrosuctie behandeling vergoed te krijgen, maar als dat niet lukt dan ben en blijf ik aangewezen op botox.....

groetjes Thijs
rubens
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 09 feb 2010, 14:50
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door rubens »

Hallo allemaal,

ik ben zelf nieuw op het forum. Aangezien ik ook altijd zo overmatig veel zweet onder mijn oksels (zelfs bij deze temperaturen) ben ik van om mij te laten injecteren met botox. Mijn vraag is eigenlijk of jullie me misschien zouden kunnen vertellen welke stappen je hiervoor allemaal moet ondernemen. Dus vanaf het maken van een afspraak bij de huisarts tot het gaan naar een ziekenhuis/ zelfstandig behandelcentrum en het aanvragen van de vergoeding bij de zorgverzekering. Ik ben zelf verzekerd bij OZF Achmea.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Ruben
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Al 10 jaar botox en dan ?

Bericht door Thijs »

Hoi Ruben,

Je zal naar je huisarts moeten gaan voor een verwijzing naar een dermatoloog in het ziekenhuis. Als jouw ziekenhuis het doet dan wordt het ook vergoed. Kwestie van informeren dus. De mauritsklinieken vergoeden het zo en zo dus mischien is het slimmer om gelijk een verwijsbrief hiervoor te vragen.

groetjes Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht