Odorex Extra Dry Spray En Mijn Zweetprobleem

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
meneerzondernaam
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 17:20
Contacteer:

Odorex Extra Dry Spray En Mijn Zweetprobleem

Bericht door meneerzondernaam »

Hey allemaal,

Ik ben een jongen die nog op de school zit. Sinds het eerste schooljaar op de middelbare begon ik met zweten. Ik vond het best wel erg maar dacht niet het zo erg zou zijn/worden. Nu een jaar later zit ik een klas met als leraar een zweter. Een man die ongelooflijk veel zweet. Hij heeft net als mij zweetplekken onder de oksels. Alleen zijn die van hem een stuk groter. Maar dat maakt niet uit. Ik heb gezien hoe mijn klasgenoten tegen hem doen, ''hey daar is die vieze zweter weer. Hij kan niet lesgeven, hij kan alleen maar zweten.'' Zo maar 2 uitspraken van een gemiddelde dag in mijn klas. Jullie begrijpen misschien wel dat ik me dus schaam hiervoor. Het haalt mijn zelfvertrouwen helemaal omlaag. Ongeveer een half jaar geleden werd het zo erg dat ik er wat aan wou doen. Ik kwam iets te weet over Odorex. Odorex Extra Dry Spray om precies te zijn. Ik begon het te gebruiken zoals was omschreven; om de 2 - 3 dagen voor het slapen aanbrengen en het laten indrogen. Het resultaat was heel erg goed. Geen druppeltje zweet meer. Ik kon alles aan wat ik wilde en weer felle t-shirtjes aan. Ik hoefde me niet meer te schamen en ik begon me weer zelfverzekerd te voelen. Zweetloze maanden gingen voorbij en de temperatuur ging vanzelfversprekend omhoog in Nederland. Het was het weekend voor die vrije maandag die de leerlingen altijd krijgen. Ik weet niet meer precies wanneer ik odorex toen de laatste keer heb gebruikt maar in het weekend ging ik de hele dag voetballen met vrienden. Omdat ik een voetbaltruitje aanhad dacht ik dat ik veilig was. Dat ik geen odorex hoefde te gebruiken. Dat was deels waar, er kwam geen druppeltje zweet door het shirtje maar die vrije maandag ging ik naar de stad wat doen. Ik zat op het terrasje en ging naar de wc. Ik voelde eens aan mijn oksels omdat ik jeuk had en voelde dat het nat was. Ik schrok me dood en keek snel naar mijn oksels. Helemaal nat. Ik haaste me naar huis en bedacht me wat het kon zijn. Ik bedacht een paar dingen:

- Het kon zijn omdat ik odorex al meer als 4/5 dagen niet meer had gebruikt.
- Het kon zijn omdat het warmer werd enz.
- Misschien was mijn huid gewend geraakt aan odorex en daardoor begon ik weer met zweten.
- Misschien was odorex uitgewerkt en moest ik een nieuw flesje kopen ofzoiets.

Nu is de zomer natuurlijk bijna hier en draagt iedereen felle t-shirtjes. Ik wil dat ook kunnen. Droge oksels terwijl het buiten 30 graden is. Lijkt me hemels. Ik wil me zelfverzekerd voelen. Niet te de hele tijd proberen mijn zweetplekken te verbergen. Nu is mijn vraag; Weten jullie waarom ik opeens weer zweet? Heeft het met een van de dingen hierboven te maken? Is het omdat ik een nieuwe flesje en/of een ander product van odorex ( of iets anders, zeg het maar ) moet kopen?

Alvast bedankt,
een hopeloze jongen
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Odorex Extra Dry Spray En Mijn Zweetprobleem

Bericht door kimmy »

hoi,
Ik ken dat ik had dat ook.
Alleen ik zweet niet alleen onder mn oksels maar over mn hele lijf.
Bij mij was het op een gegeven moment zo dat het leek alsof mn lijf eraan ging wennen en dus werkte het bij mij niet meer zo goed als voorheen.
Nu op dit moment gebruilk ik eigenlijk geen producten meer om het zweten echt tegen te gaan.
Ben er eigenlijk niet meer zo mee bezig en ook iedereen die weet het dat ik dat probleem heb en men kijkt me er niet op aan
Dat heeft uiteraard lang geduurd omdat ik er ook net zo over dacht als jij nu doet.
Probeerde het ook te verbloemen.
Een aantal jaren geleden is bij mij de ommekeer geweest, ik ben er over gaan praten met iedereen die het maar horen wilde en ook die het niet horen wilde.\
En weet je , men stond vol verbazing te kijken. ik ben ermee op tv geweest, bij paul de leeuw en bij kassa3 ( jongeren programma)
Dat heeft mij zoveel geholpen.
Niet zozeer dat ik niet meer zweet maar dat ik erzelf beter mee om kan gaan zonder er telkens mee bezig hoef te zijn.
Ik snap jou heel goed laat ik dat voorop stellen.
Hoe jong ben je?
Is het misschien een idee om er op school een spreekbeurt over te houden?
Wil je daar wel mee helpen als je dat wil!

Hoor het wel

Succes en hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.
Voor vragen kun je me altijd mailen!

Groeten Kim
meneerzondernaam
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 01 jun 2010, 17:20
Contacteer:

Re: Odorex Extra Dry Spray En Mijn Zweetprobleem

Bericht door meneerzondernaam »

Heey kim,

heel erg bedankt voor je reactie. Laat ik het zo zeggen: ik zit in 2havo. Nog erg jong dus vind ikzelf. Wat goed van jou dat je er over durft te praten. Ik durf het echt niet. Als ik al mijn medeleerlingen zie en hoe zij zich gedragen tegenover een man die zweetplekken onder zijn oksels heeft... Niet echt leuk dus. Ik ben nu bezig met het soort van aan het afbouwen ( de odorex spray ) en dan proberen het weer op te bouwen. Misschien dat het helpt. Ik zal je wel wat laten weten op dit forum. Ik ben momenteel in de proefwerkweek en langzaam naar het einde van het schooljaar aan het bewegen. Een spreekbeurt zit er dus niet meer in dit jaar. Volgend jaar wel genoeg kansen denk ik, alleen ik weet niet of ik het wel durf; een spreekbeurt over mijn zweetprobleem.

Groetjes,
L.
Sumer
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 02 mar 2015, 05:42
Contacteer:

Re: Odorex Extra Dry Spray En Mijn Zweetprobleem

Bericht door Sumer »

Een aantal jaren geleden is bij mij de ommekeer geweest, ik ben er over gaan praten met iedereen die het maar horen wilde en ook die het niet horen wilde.\
En weet je , men stond vol verbazing te kijken. ik ben ermee op tv geweest, bij paul de leeuw en bij kassa3 ( jongeren programma)
Dat heeft mij zoveel geholpen.
Niet zozeer dat ik niet meer zweet maar dat ik erzelf beter mee om kan gaan zonder er telkens mee bezig hoef te zijn.
Ik snap jou heel goed laat ik dat voorop stellen.
Hoe jong ben je?
onlymeisje
Vijver
Vijver
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 dec 2011, 14:53
Contacteer:

Re: Odorex Extra Dry Spray En Mijn Zweetprobleem

Bericht door onlymeisje »

Dit komt mij helaas zo bekend voor.
Ik ging zweten vanaf de brugklas. Ik droeg expres vlinder shirtjes, deed mn vestjes niet uit om het te verbergen. Door dat laatste werd het eigenlijk alleen maar erger.

Ik ben nu 22 en gebruik sinds mijn 13e om de dag odorex extra dry depper. Het werkt perfect. :) Ik kan niet zonder.
Ik kan mij nog herinneren dat mijn zelfvertrouwen eerst zo was gedaald door die plekken.

Nu ben ik nooit meer nat onder m'n oksels. Soms vergeet ik het een of 2 dagen en merk ik dat het gaat zweten.
Dus ik doe eigenlijk altijd om de dag scheren en odorex voor het slapen gaan.

Btw. Ik doe gerust een jaar met een flesje. Van een 'mindere werking' merk ik niks. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht