Billen en overmatig zweten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

ro12
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jan 2007, 17:51
Contacteer:

Bericht door ro12 »

ja sorry ik bedoelde jou haha.

ik wou dat ik er zo mee om kon gaan als jou joh. Ik zie het niet meer zitten met al dit gedoe
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

niet opgeven!!!
Ik kon er ook niet meer mee omgaan maar gelukkig kon ik de knop omzetten!
Dat heeft het voor mij zoveel makkelijker gemaakt!!
Ik praat er heel veel over met iedereen !!!
Je mag me altijd mailen als ik iets voor je kan doen!!!
Niet de moed opgeven!!!!!!!

Kim
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik zweet ook over mijn hele lichaam dus ik weet precies wat je bedoeld!!!!
Ik ben bij Papaul geweest om er aandacht voor te vragen en dat is eigenlijk mijn keerpunt geweest dat ik er zo makkelijk over kan praten!

Ik hoop eigenlijk dat iedereendat keerpunt krijgt en er ook net zo makkelijk over kan praten als ik!!!

Als ik kan helpen hoor ik het graag!

Kim
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

er zijn van die dingen voor mensen die last hebben van urineverlies, heeft iemand dat ooit geprobeerd? probeer het zelf met maandverband, inlegkruisjes, maar als je 3 uur ergens moet zitten heeft dat geen zin.

Vond zelf het ergste van 'kontzweten' dat ik echt last kreeg van zweetlucht, ondanks goede hygiene. Het is absoluut niet goed maar uit pure wanhoop los ik het maar op met deo-en. en geparfumeerde bodylotion op mn dijen, zodat als mn dijen zweten vannut zitten je de parfum ruikt..

Binnenkort mn eerste botox behandeling aan de handen. Erg bang dat het kontzweten nog erger wordt dan het al is :cry:
ro12
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 30 jan 2007, 17:51
Contacteer:

Bericht door ro12 »

kimmy schreef:Ik zweet ook over mijn hele lichaam dus ik weet precies wat je bedoeld!!!!
Ik ben bij Papaul geweest om er aandacht voor te vragen en dat is eigenlijk mijn keerpunt geweest dat ik er zo makkelijk over kan praten!

Ik hoop eigenlijk dat iedereendat keerpunt krijgt en er ook net zo makkelijk over kan praten als ik!!!

Als ik kan helpen hoor ik het graag!

Kim
Wat is Papaul? ja nu gaat het soms wel omdat het nog fris is buiten. Maar met stappen of wat dan ook is het echt erg. Het is al ff uit met mn vriendin in durf geen nieuwe mensen te leren kennen voor de zomer....
weimaranermama
Rivier
Rivier
Berichten: 84
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 23:02
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Hoi Zoeff, heb je je behandeling al gehad?
Hoe gaat het?
Je shreef over die dingen voor urine verlies, dat bracht mij op een idee.
Het vangt natuurlijk het zweet op, maar het houdt volgens mij ook de "nare" zweetlucht tegen. Immers ze moeten de urine lucht ook tegen gaan.
Groet Ina
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Billen en overmatig zweten

Bericht door Thijs »

Even een grote schop........

ik merk dat ik sinds kort (aantal weken) ook last heb van zweten bij mijn bilnaad. Heel vervelend allemaal. Want wat kan je er aan doen ?

Ik ben bang dat mijn oksel zweten is verplaatst naar mijn billen... al is dat natuurlijk amper te bewijzen want het is nu ruim een jaar dat ik ben behandeld voor mijn oksel zweten.

Ik baal als een stekker want ik kom maar niet van mijn hyperhidrosis probleem af. Ik heb sinds kort een baan waar ik ruim 7,5 uur op een stoel zit, dit zal er vast wel mee te maken hebben dat ik nu meer zweet tussen mijn billen. Ik baal verschrikkelijk.

Kan iemand mij vertellen wat ik hier tegen kan doen ? Ik ga morgen proberen deoleen tussen mijn billen te smeren en anders odaban..... maar werkt dit ??? zijn er mensen met ervaring.....

ik ga anders naar de dermatoloog en vragen om botox injecties en anders ga ik voor oxybutinine. ik ben hyperhidrosis spuug en spuug zat.

groetjes Thijs
peterrrr
Vijver
Vijver
Berichten: 74
Lid geworden op: za 17 mar 2007, 11:32
Contacteer:

Re: Billen en overmatig zweten

Bericht door peterrrr »

Hoi Thijs,

Ik merk ook dat ik er steeds meer last van begin te krijgen. In het begin, ik heb enkel botox tot nu toe gebruikt, was ik compleet vrij van het zweet. Echter merk ik nu dat ik steeds meer bij mijn billen begin te zweten. Als ik een lichtpak draag, dan zie je daar echt afdrukken (smakeloos) als ik een tijd heb gezeten.
Ben benieuwd of hier mensen een oplossing voor hebben! Anders vraag ik het binnenkort bij de Mauritskliniek..

Groet,
peter
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Billen en overmatig zweten

Bericht door Thijs »

Hoi Peter,

Nou billen zweten is een lastige plek heb ik al gemerkt... ik slik sinds kort oxybutinine maar dit werkt niet goed...... tevens ben ik inmiddels geinjecteerd met botox in mijn bilnaad en ook dat werkt maar zeer beperkt. ik ben een beetje moedeloos aan het worden. Niets helpt. ik heb al deoleen gesmeerd maar ook dat werkt niet. Mochten er mensen zijn met de gouden tip dan hoor ik het ook graag.

sterkte en hou je taai!

groetjes Thijs
mirthe
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 17:22
Contacteer:

Re: Billen en overmatig zweten

Bericht door mirthe »

Hoi Thijs,

Wat ervaar jij als vervelender, het okselzeten of zweten bij billen. Ik las al eerder dat je operatie had ondergaan. Zou je die operatie nu nog steeds adviseren, aangezien het zweten blijkbaar dan toch verplaatst is?
Ik zelf ben laatste week hard op zoek naar oplossingen. Als ik heel intensief odorex dry ed gebruik merk ik dat ik in de zomer meer zweet in regio bovenbenen. Is niet prettig maar ervaar dat als minder onprettig dan oksel. Als ik jouw verhaal lees is dat wel erg rot en twijfel ik wel weer of ik überhaupt wel behandeling moet ondergaan. Ik heb inmiddels al 30jr last van zweten en weet dat je er soms moedeloos van wordt. Hoe verschrikkelijk ik hetook vind, ik heb door mijn medische achtergrond ook ziektebeelden/aandoeningen gezien waarbij ik dan toch blij ben dat ik die niet heb.
Niet om het te bagatelliseren maar meer als een manier om het te proberen te aanvaarden.
Wil niet zeggen dat ik niet ook naar oplossingen zoek, vandaar dan ook mijn vraag, zou je de okseloperatie weer doen als je wist wat je nu weet (dat je op andere plek (bij jou billen) heel erg zou gaan zweten), dit is voor mijn wel belangrijk voor mijn afweging.
Groet Mirthe
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Billen en overmatig zweten

Bericht door Thijs »

Hoi Mirthe,

Nou het zweten bij de billen is inmiddels niet meer zo aanwezig bij mij. Ik heb er een periode last van gehad maar het is nu zo goed als weg weer. Ik durf volmondig ja te zeggen als je mij vraagt of ik de okselbehandeling opnieuw zou moeten laten doen. Ja echt, ik zou het zo opnieuw doen. Ondanks dat het niet helemaal weg is onder mijn oksels en ik nog steeds 1 keer per jaar botox nodig heb en ondanks dat ik een periode last had van zweten bij mijn billen zou ik het zo opnieuw doen. Maar mischien komt dat ook omdat het billenzweten nu weg is. Het zweten op de billen was ook niet zo erg als het zweten onder de oksels. Dus ja ik zou die operatie zo weer laten doen. Ik heb er amper last van gehad, paar dagen met wonden gelopen, en kon vrijwel alles doen.

Ik denk dat de sport is een adres te vinden waar je zo'n wegschraap behandeling kunt laten doen. ik heb na lang zoeken bewust gekozen voor het wilhelmina ziekenhuis in assen. Ik heb er oprecht geen moment spijt van.

groetjes Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht