Behandeling/Oplossing zweten over hele lichaam?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
everydayImsweating
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 12 aug 2011, 12:27
Contacteer:

Behandeling/Oplossing zweten over hele lichaam?

Bericht door everydayImsweating »

Hallo,

Ik ben nu 21 jaar en sinds mijn 12 jaar ben ik steeds meer beginnen zweten. De geur is niet mijn probleem, maar gewoon het zicht en het ontwijken van sociale contacten. Ik zweet zowat overal: hoofd (zowel haar als voorhoofd), nek, oksels, borst, rug, buik, handen, billen, benen en voeten. Ja, dus eigenlijk overal. Dit heeft een enorme invloed op mijn leven, zo ga ik zo goed als niet meer uit, terwijl ik dat eigenlijk wel leuk vind. Maar als ik uit ga dan sta ik mij toch meer bezig te houden met "niet zweten" dan dat ik aan het feesten ben. Uitstapjes naar mooie steden zie ik ook niet zitten, want als ik een minuut moet stappen, rechtstaan of fietsen ben ik al aan het zweten. Of het nu winter of zomer is, ik zweet sowieso. In de zomer meestal 24 op 24 aangezien de drukkende warmte er nog bij komt.

Ik vraag mij bijgevolg af of er eigenlijk al een behandeling of oplossing bestaat tegen zweten over het ganse lichaam. Ik lees op dit forum wel dat er oplossingen zijn tegen zweten onder de oksels en aan de handpalmen of aan de voeten. Maar dat zijn nu net de plekken die ik het minst erg vind. Ik heb al geprobeerd om mijn volledige lichaam in te smeren met Axitrans, maar dit helpt totaal niet bij mij.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Behandeling/Oplossing zweten over hele lichaam?

Bericht door Thijs »

Probeer oxybutynine tabletten via de huisarts. Deze gaan overmatig zweten over het gehele lichaam tegen.

groetjes Thijs
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht