Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

ijansen
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 20:57
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ijansen »

Hoi ueue,

We zijn bijna een jaar verder nu. Moet zeggen dat het aan beide kanten veel minder is geworden. Rechts is zo goed als weg. Ik moet me wel heel druk maken wil ik daar zichtbaar zweten.
Links ben ik echter niet zo tevreden over. Bij deze kant is het ergste wel weg (zweet niet continu wat eerst wel zo was), maar ik moet me niet druk maken of het is zichtbaar.

Ik moet zeggen dat het grote contrast mij wel verbaasd. Heb hier nog geen contact over gehad met de arts, maar ga dat uiteindelijk wel doen.

Qua littekens ben ik zeer tevreden, deze zijn minimaal en momenteel al erg aan het vervagen.

Het is in ieder geval een vooruitgang dat ik me nu nog maar druk hoef te maken om 1 oksel en niet om de andere ;)

Groetjes,
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

ijansen schreef:Hoi ueue,

We zijn bijna een jaar verder nu. Moet zeggen dat het aan beide kanten veel minder is geworden. Rechts is zo goed als weg. Ik moet me wel heel druk maken wil ik daar zichtbaar zweten.
Links ben ik echter niet zo tevreden over. Bij deze kant is het ergste wel weg (zweet niet continu wat eerst wel zo was), maar ik moet me niet druk maken of het is zichtbaar.

Ik moet zeggen dat het grote contrast mij wel verbaasd. Heb hier nog geen contact over gehad met de arts, maar ga dat uiteindelijk wel doen.

Qua littekens ben ik zeer tevreden, deze zijn minimaal en momenteel al erg aan het vervagen.

Het is in ieder geval een vooruitgang dat ik me nu nog maar druk hoef te maken om 1 oksel en niet om de andere ;)

Groetjes,
Hoi ijansen,

Ah wat fijn dat je reageert, ik was bang dat je niet meer wat zou posten.

Wat bijzonder zo'n verschil in resultaat. Ik zou zeker even contact opnemen, wellicht zitten er toch nog over actieve zweetklieren die niet weg gehaald zijn? Ik zeg ook maar wat hoor, ik denk dat de kans klein is, want ze zijn wel goed met hun jodium testen maar toch, you never know!

Bij mij zijn de littekens nog steeds te zien en de bobbels, maar ja littekens worden bij mij lelijk. Gladde oksels niet meer maar iig niet meer transpireren of bijna niet. Bij heel warm weer transpireer ik wel een beetje maar dat is normaal denk ik. Dat is iig niet overmatig.

Hou me op de hoogte aub!

Groeten.

P.S. Ik vind het jammer dat wij de enige 'actieve' personen op dit onderwerp zijn...
ijansen
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 20:57
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ijansen »

Ja moet zeggen dat deze site niet ideaal is. Je krijgt namelijk geen melding als er gereageerd wordt op je bericht.. (tip tot verbetering?)

Wel balen dat het bij jou niet super mooi geneest dan. Ben blij dat ik slechts een klein verkleurd plekje heb en meer niet.

Ben benieuwd wat de arts zegt over het grote verschil. Zal wel even duren voordat ik daar werk van maak.

Groeten,
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

ijansen schreef:Ja moet zeggen dat deze site niet ideaal is. Je krijgt namelijk geen melding als er gereageerd wordt op je bericht.. (tip tot verbetering?)
Als je onderaan op abonneer op dit onderwerp klikt krijg je gewoon een email als er een nieuw bericht staat.

Groetjes Thijs
ijansen
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 20:57
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ijansen »

Top! Dank je Thijs. Goede tip.
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hoi Thijs,

De foto's van mijn behandeling en jouw geüploade foto's zijn niet meer zichtbaar.

Zou je dat ook kunnen aanpassen?

Gr. ueue
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

hoi

jouw foto's zijn gewoon zichtbaar. zie nu inderdaad dat mijn ingescande brieven niet meer zichtbaar zijn. Das pech hebben want die heb ik niet meer. Die werden niet hier op het forum gehost maar extern..... dan krijg je dat. ;)

gr Thijs
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Thijs schreef:hoi

jouw foto's zijn gewoon zichtbaar. zie nu inderdaad dat mijn ingescande brieven niet meer zichtbaar zijn. Das pech hebben want die heb ik niet meer. Die werden niet hier op het forum gehost maar extern..... dan krijg je dat. ;)

gr Thijs
Oops sorry dan keek ik niet goed. Bedankt voor je snelle reactie! Groeten.
Mikey
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 12:00
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Mikey »

Hallo allen,

Ben ook een overmatige zweter onder de oksels en heb hier eigenlijk nog nooit wat aan gedaan (alleen een beetje odorex en deoleen).
Beetje op internet wezen speuren en hier op uitgekomen en alle verhalen gelezen.

Wist van tevoren eigenlijk helemaal niet wat er precies mogelijk was.
Ben momenteel nog student en bij het gewoon werken aan verslagen e.d. achter m 'n laptop, al last van grote plekken onder mijn armen, laat staan hoe het is bij enige inspanning :P .

Ook nog niet mee naar de huisarts geweest, dit is misschien wel een idee na al deze verhalen te hebben gelezen.

Alle verhalen wel gelezen over botox en weet ik het allemaal, maar wil er eigenlijk wel permanent vanaf zijn.
Hoe denken jullie hierover? Zal ik eerst andere dingen moeten proberen of zal direct een operatie (in Assen) ook een goede manier zijn.
Die 750 euro zal dan niet direct worden vergoed, als ik alles goed heb gelezen, maar die investering is het me wel waard. Hoevaak ik me nu wel niet ongemakkelijk voel omdat er behoorlijke plekken onder m'n oksels zitten.

Hoor graag jullie reacties!

Groeten,
Mikey
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

hoi

ik zou sowieso eerst langs de huisarts gaan. Moet toch wel als je wilt doorverwezen worden naar Assen bijvoorbeeld.
Probeer eerst botox zou ik zeggen, of een stap lager, odaban ???

succes en hou ons op de hoogte.

gr Thijs
ijansen
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 20:57
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ijansen »

Hoi Mikey,

Je moet doen wat jij denkt dat goed is. Ik heb eerst info hier op het forum gevraagd en vervolgens gelijk een intake aangevraagd in Bussum.
Ben niet bij mijn huisarts geweest, heb hem alleen een belletje gegeven dat ik een verwijsbrief nodig had.
Mijn ervaring is dat de kliniek waar je heen gaat je het beste de mogelijkheden kan uitleggen. Vervolgens is het aan jou om een keus te maken.

Ik ben helemaal overtuigd van de hidrosuctie behandeling!

Wel verbaasd het me dat je het over 750 euro hebt.. Dat is ruim drie keer minder dan dat ik er voor betaald heb. Dus wellicht verschillen de behandelingen
ook nog per kliniek. Goed dus gewoon het gesprek aan te gaan.

Succes!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Even voor de duidelijkheid.... het wegschrapen onderhuids van de zweetklieren wordt door Bussum hidrosuctie bedoeld en deze behandeling is bijna hetzelfde als die in Assen alleen is hij in Bussum een stuk duurder. Het verschil zit hem in de canule die wordt gebruikt en dat Bussum een prive kliniek is en Assen een ziekenhuis. In Assen kost het 750 euro in Bussum een stuk duurder.
Mikey
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 12:00
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Mikey »

Bedankt voor de reacties!

Ik ga eerst Odaban maar eens proberen, veel positieve en reacties gelezen die erg op mijn situatie lijken.
Zodra dit in gebruik is, laat ik weer weten hoe het gaat ;)!
Mikey
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 12:00
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door Mikey »

Hallo allen,

Even snel een berichtje vanaf kantoor, zal nog even wat laten weten.
Thijs, bedankt voor de tip , eerste paar dagen voor het slapen opgespoten en het doet heel wat. En dat ook nog in combinatie met dit lekkere weer!

Ben tot nu toe tevreden met het resultaat, het is echt een heel stuk minder!
Wordt het effect in de loop van de tijd ook minder? Kan iemand hier wat over zeggen die het zelf gebruikt/ gebruikt heeft?

En hoevaak per week is aan te raden (in de bijsluiter staat 1-2x per week) Dit gewoon aanhouden?

Groeten,
Mikey
ueue
Vijver
Vijver
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 09 aug 2009, 16:03
Contacteer:

Re: Hidrosuctie bij MC 't Gooi

Bericht door ueue »

Hallo dik 3 jaren verder en ik ben benieuwd of meerdere personen die hebben gepost een operatie hebben ondergaan, dan wel in Bussum of in Assen. Ik ben elke dag zo blij dat ik de operatie jaren geleden inmiddels heb gedaan. Soms bij t sporten, rennen ben ik soms onzeker over hoeveel ik transpireer onder mn oksels. Stiekem check ik het nog af en toe maar ik ben echt zo droog. Tuurlijk zal ik nog wel een beetje transpireren door de bestaande zweetklieren maar dat is normaal.

Hoe was de behandeling in Assen. In 2009? Oid was de behandeling in Assen nog niet bekend.

Hopelijk tot horens!
Plaats reactie